    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zabezpieczenie przeciwnasyceniowe transformatora
    Date: Wed, 10 Jun 2015 13:18:17 +0200

    Hello Paweł,

    > To chyba rzeczywiście "byle" symulatora. Zrób doświadczenie,

    Nie muszę robić doświadczenia - zawodowo projektuję transformatory.
    Takie doświadczenia z transformatorami robiłem 40 lat temu.

    > zdziwisz się :-)
    > Ja zrobiłem. Oscyloskop, dioda, żarówka. Bocznik na pierwotnym do
    > pomiaru prądu na przewodzie neutralnym. Pięknie widać nasycenie w
    > martwej połówce.

    Po raz kolejny - nie ma żadnego nasycenia. Miałbyś nasycenie, gdybyś
    próbował pierwotne zasilić z napięcie wyprostowanego jednopołówkowo.
    Obciążenie uzwojenia wtórnego prostownikiem jednopołówkowym obciąża
    jedynie zwiększonym prądem skutecznym.

    > Dziwne, że nie pamiętasz.

    Stary jestem, napisałem jakieś 100 tysięcy postów przez te 25 lat w
    usenet'cie i jeszcze trochę wcześniej w FidoNet, brałem udział w
    tysiącach flame'ów, wiele sam sprowokowałem. Mam prawo nie pamiętać.

    > Włączałeś się do dyskusji. Wymieniliście nawet
    > parę "uprzejmości". Ale to on miał rację.

    Nie jestem w stanie potwierdzić czy zaprzeczyć.

    --
    Best regards,
    RoMan