  • Data: 2015-06-10 18:02:57
    Temat: Re: Zabezpieczenie przeciwnasyceniowe transformatora
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Hello Paweł,
    >
    > Wednesday, June 10, 2015, 1:46:30 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Jakąś nową fizykę tworzysz. Stawiam na artefakt związany z
    > indukcyjnością rezystora drutowego - bardzo częsty błąd przy pomiarach
    > prądów impulsowych.

    Tu masz obrazek:

    https://www.flickr.com/photos/36151504@N08/186733976
    32/in/dateposted-public/

    Opornik 33 omy, biały słupek nawijany krzyżowo (te oporniki mają małą
    indukcyjność), transformator TS25/1, daje 18V bez obciążenia, żarówka od
    migacza, dioda R3002.
    Oscyloskop Voltcraft DSO2020, nie warto kupować, niska cena to jego
    jedyna zaleta :-(
    Przebieg żółty to napięcie na żarówce, przebieg zielony to napięcie na
    oporniku wpiętym w uzwojenie pierwotne. Jak wytłumaczysz skok prądu na
    pierwotnym w półokresie w którym na wtórnym nie płynie prąd?
    Indukcyjnością opornika? Przy 50Hz?

    Pozdrawiam,
    P.P.