  • Data: 2020-10-22 01:53:55
    Temat: Re: ZX Spectrum
    Od: RadoslawF <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-10-21 o 22:16, heby pisze:

    > Ktory okazał się kiepski do profesjonalych zastosowań jak i go gier
    > (brak scrolla i ukryty vram wykończył tą platformę).

    Strasznie dużo firm go produkowało czyli aż taki kiepski jak
    piszesz nie był.
    Do gier faktycznie nie był rewelacją, ale w 85 weszły kolejne
    standardy MSX2 i MSX2+ które wyglądały sporo lepiej.
    I ekran dawał się skrolować. :-)
    https://www.youtube.com/watch?v=oWb6XbmSvhM&list=PLL
    YJfWeHqpsG81AcL2LrHRD_GZzahI2La&index=1

    > Ależ ja znam MSX bardziej niż możesz sobie wyobrażać. Tylko że nie
    > zakładałem że MSX ma być jakąś podstawą do dyskusji o profesjonaliźmie,
    > skoro to platforma zdecydowanie z naciskiem na granie.

    W tym przypadku profesjonalizm miał polegać na standaryzycji sprzętu
    i oprogramowania.

    > Bardziej chdozi mi o ciezkie klocki z okolic Osborne 1 czy normalnych
    > rozmiarów Altos'a, które zdecydowanie projektowane w celu
    > profesjonalnego gapienia się w "A>" od samego początku i sprawiające
    > wrażenie "serious business".

    Osborn 1 to był komputer przenośny co oznacza że w tamtych czasach
    musiał być wielki. Dla mnie oznaką jego profesjonalizmu była stacja
    dysków a nie wielkość.