  • Data: 2020-10-21 18:24:15
    Temat: Re: ZX Spectrum
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 21/10/2020 15:43, Cezar wrote:

    >Dwie rzeczy:
    >1) na niektórych stacjach Atari dało radę odpalić CP/M, wtedy
    >komputer działał jako terminal, więc to jest odpowiednik karty ...
    >bez karty. $0 za hardware jak się już miało stację.

    Ktora raczej byla strasznie droga, a efekt ciagle załosny - bo te 40
    znakow.

    Podobne pomysly byly czesciej, i podobnie przepadly.
    Chyba, ze ktos chcial miec komputer do pracy i grania :-)

    Troche sensu to mialo z Timexem, ktory niby byl Spectrum, ale potrafil
    miec tryb 64 znaki w linii.

    >2) pytanie raczej co w dziadowskim CP/M jest takiego profesjonalnego
    >że równorzędny (komplikacją, budową [1], możliwościami) system
    >traktowany jest jak zabawka.

    Z jednej strony niby nic, a z drugiej - byl Wordstar, dBase, chyba
    TurboPascal, Cobol ... no i dyskietki byly w miare profesjonalne ...
    tylko kosztowne.

    >[1] Za wyjątkiem koncepcji BIOS/BDOS, ale ona miała znaczenie dla
    >twórców komputerów a nie userów.

    Akurat w Atari byla podobna koncepcja plikow/urzadzen ... wydawala mi
    sie znacznie na wyrost, albo sie wzorowali na czyms ciekawym, albo
    mieli ambitne plany.

    J.