  • Data: 2020-10-21 18:03:51
    Temat: Re: ZX Spectrum
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Silver Dream !" napisał w wiadomości grup
    On 21/10/2020 12:27, J.F. wrote:

    >Wcześniej peceta nie było. Później w komputerach domowych nie było
    >procesora, na którym mógłby natywnie chodzić PC-DOS / MS-DOS

    Ale mowimy raczej o biznesie, bo uzytkownika domowego to i na CP/M nie
    bylo stac.
    Czy ta ilosc programow na CP/M byla istotnie taka duza ?
    Owszem, troche tego bylo patrzac po reklamach, ale tez sie je szybko
    przepisywalo na MS DOS :-)

    >Na świecie Atari przedtramielowe nie liczyło się jako komputer i jako
    >taki się też praktycznie nie sprzedawało.

    troche sie chyba liczylo, ale faktycznie traktowano to jako zabawke
    ... ale czyz komputer z CPM nie byl podobna zabawka ?

    No dobra, nie byl - po wyposazeniu w kilka napedow dyskietek, pozadny
    monitor/terminal - i stosowna cene ...

    >To się zmieniło dopiero za Tramiela kiedy postawili ST (na złość CBM)
    >a Tramiel postanowił na nowej

    To juz inna klasa i jak widac - wszyscy probowali.

    >marce (już komputerowej) jeszcze trochę wycisnąć z projektów
    >ośmiobitowych dopóki jeszcze było można. Wcześniej nikt tego nie
    >uważał jako komputer. Trochę tak jak później Amiga - biło to na głowę
    >każdego peceta z tamtych czasów ale nikt tego nie uważał za komputer.

    A to sie zgadza. Studenci mi mowili "Amiga, taki fajny komputer i
    tani", a ja im mowilem "i co z tego - i tak przegra" :-). A moze :-(

    >Trochę tak, ale głównie w USA, gdzie Apple od początku był
    >sprzedawany jako ,,komputer" a nie ,,konsola".

    Owszem, bo tez i na poczatku byl za drogi na zabawke dla dziecka.

    Potem jeszcze miala zapanowac era MSX, ale jak widac - nie trafiony
    pomysl.

    J.