eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyXsara Picasso - benzyna czy diesel?Re: Xsara Picasso - benzyna czy diesel?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!n
    peer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
    .com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
    1.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not
    -for-mail
    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <1...@b...dyndns.org> <igp796$ds6$1@inews.gazeta.pl>
    <x...@l...institute.com> <igp8k6$hto$1@inews.gazeta.pl>
    <4d302dab$0$2443$65785112@news.neostrada.pl>
    <igpckp$i3$1@inews.gazeta.pl>
    <4d30366d$0$2456$65785112@news.neostrada.pl>
    <igpd95$2m0$1@inews.gazeta.pl>
    <4d303943$0$2440$65785112@news.neostrada.pl>
    <igpee2$62v$1@inews.gazeta.pl>
    <4d303ffe$0$2488$65785112@news.neostrada.pl>
    <igpjmu$lrt$1@inews.gazeta.pl>
    <4d30551e$0$2508$65785112@news.neostrada.pl>
    <igplqn$s5f$1@inews.gazeta.pl>
    <4d305d40$0$2489$65785112@news.neostrada.pl>
    <igpp16$8gv$1@inews.gazeta.pl>
    <4d306a35$0$2436$65785112@news.neostrada.pl>
    <igprp1$g2s$1@inews.gazeta.pl>
    <4d307356$0$2449$65785112@news.neostrada.pl>
    <igpt1s$k6l$1@inews.gazeta.pl>
    <4d307c02$0$2459$65785112@news.neostrada.pl>
    <igpvjl$rnn$1@inews.gazeta.pl>
    In-Reply-To: <igpvjl$rnn$1@inews.gazeta.pl>
    Subject: Re: Xsara Picasso - benzyna czy diesel?
    Date: Fri, 14 Jan 2011 18:53:43 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6000.16480
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6000.16669
    X-Antivirus: avast! (VPS 110114-0, 2011-01-14), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 79
    Message-ID: <4d308da4$0$2442$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 178.42.110.68
    X-Trace: 1295027620 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2442 178.42.110.68:57195
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2342682
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości news:

    >> Bardzo prosto - odrzucam średnie z dalekich wyjazdów, gdzie jechałem
    >> praktycznie wyłącznie po trasie.
    >> I skupiam się na tym co jest jazdą mieszaną miasto/trasa.
    >
    > to znaczy zakladasz, ze jak jade na wakacje, badz sluzbowo (akurat czesto
    > Berlin), to to powinienem odzucic z gory i nie liczyc do sredniej?

    Dokładnie tak - jeśli chcesz to podawać jako zużycie średnie.



    >
    > Jakies konkretne powody na poparcie masz?

    Owszem - sposoby wyliczania spalania średniego.
    Rozumianego powszechnie jako spalanie w cyklu mieszanym.

    > W poniedzialek jade z rodzina na narty - rowniez to mam wykluczyc -
    > przeciez jak najbardziej bede mial w tym przypadku wyzsze spalanie niz
    > srednie - jazda po gorach, snieg, moze bede musial zalozyc lancuchy (kto
    > wie). Co w takim razie z tego rodzaju wyjazdami?

    Nic.
    Zapisz sobie jako ciekawostkę.


    >
    > Jesli poruszasz sie po np. W-wie i dziennie stoisz 4km w korku - to Twoj
    > problem nie moj.

    Problem w tym, że właśnie takie zużycie jest brane pod uwagę do liczenia
    średniego zużycia.
    A nie ile pali podczas 1000 km autostradą z V=110.

    > Ale dalej nie wyjasniles jak liczysz to spalanie srednie u siebie?
    > Ok - odliczasz dlugie trasy - ale dlaczego?

    Żeby wiedzieć ile auto pali średnio, a nie ile pali na trasie.
    Jak zrobię 99% przebiegu na trasie, to będę miał właśnie taką wiedzę o
    średnim spalaniu jak Ty.



    > To moze i w druga strone: powinienes rowniez odliczyc te momenty gdy
    > stoisz w korku?

    Nie - gdyż to są składowe do mierzenia spalania średniego.
    Mieszanego jak wolisz.

    >Czekam z niecierpliwoscia na Twoj nastepny ruch - uzasadniajacy jak powinno
    >sie liczyc ta srednia i dlaczego tak a nie inaczej ;)

    Jak chcesz, byle wyszło z sensem.

    Np tak:
    http://www.klubtuningnisko.fora.pl/bzdety,20/spalani
    e-t4-na-100km,150.html

    "Minimalne średnie spalanie:
    Jest to minimalne średnie spalanie jakie zanotowałeś w jeździe mieszanej, w
    cyklach miejskich i pozamiejskich, z możliwością dowolnej przewagi jednego z
    nich, do wykluczenia cyklu pozamiejskiego włącznie

    Maksymalne średnie spalanie:
    Jest to maksymalne średnie spalanie jakie zanotowałeś w jeździe mieszanej, w
    cyklach miejskich i pozamiejskich, z możliwością dowolnej przewagi jednego z
    nich, do wykluczenia cyklu pozamiejskiego włącznie

    Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe na długiej trasie:
    Jest to najmniejsze zużycie paliwa, jakie odnotowałeś pokonując możliwie
    duży dystans z zachowaniem maksymalnie umiarkowanej dynamiki i prędkości na
    jaką pozwoliły warunki drogowe, najlepiej krajowe "

    Ty znasz tylko tą trzecią wartość praktycznie.
    A ważniejsze są te dwie pierwsze.
    Jak widzisz na tej stronie - różnice dochodzą do 2l.
    To mniej więcej tyle o ilu dyskutujemy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: