  • 1. Data: 2011-01-14 08:14:31
    Temat: Xsara Picasso - benzyna czy diesel?
    Od: Artur Frydel <a...@g...com>

    Witam.

    Rozważam zakup Xsary Picasso w roczniku 2002-2004. Zastanawiam się nad
    wyborem silnika. Co jest lepsze; benzynka 1.8 czy 2.0HDI?
    Priorytetem nie jest dla mnie moc i spalanie - choć to oczywiście ma
    znaczenie. Ale jeżdżę w kapeluszu i niewiele - głównie z rodziną nad rzekę i
    sporadycznie na weekendy.
    Bardziej interesuje mnie awaryjność i ogólna kondycja silnika.

    BTW na autocentrum, w raportach spalania widać cholernie dużą różnicę
    pomiędzy spalaniem HDI a benzynami (oczywiście w przypadku cytrynek xsary) -
    rzędu 9-10l benzyna a 5-6 ropa. Czy to rzeczywiście taka różnica?

    --
    Artur 'bzyk' Frydel
    Nie ma tego złego, co by nam nie wyszło.

  • 2. Data: 2011-01-14 08:56:06
    Temat: Re: Xsara Picasso - benzyna czy diesel?
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Artur Frydel" <a...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > xsary) -
    > rzędu 9-10l benzyna a 5-6 ropa. Czy to rzeczywiście taka różnica?

    Nieststy, ale takie różnice są.
    Diesel czy benzyna ?
    To zalezy od stylu jazdy.
    Jeżeli jeździsz po mieście, na krótkich dystansach to spalanie ON będzie się
    zbliżało do spalania benzynowego. Lepiej jest kupić w tym przypadku z
    silnikiem benzynowym i założyć gaz LPG.
    Poza tym przy turbinie trzeba dać silnikowi się rozgrzać i rozgrzać turbinę,
    żeby można było "depnąć". Podobnie też po ostrej jeździe nalezy odczekać z
    włączonym silnikiem, aby turbona stopniowo ostygła. Dotyczy to zarówno
    silników diesla jak i benzynowych z turbiną. Przy czym silniki diesla
    wolniej się rozgrzewają.
    Jeżeli jeżdzisz głównie w dłuższe trasy, wtedy spalanie diesla będzie bardzo
    małe, a koszty paliwa zbliżone do LPG w silniku benzynowym. Przy spokojnej
    jeździe w trasie spalanie poniżej 5 litrów diesla nie jest czymś niezwykłym.

  • 3. Data: 2011-01-14 11:07:34
    Od: AL <a...@s...tam>

    Artur Frydel pisze:
> [...]
    > pomiędzy spalaniem HDI a benzynami (oczywiście w przypadku cytrynek xsary) -
    > rzędu 9-10l benzyna a 5-6 ropa. Czy to rzeczywiście taka różnica?

    zgoda, jesli powyzsze zalazenia spalania dla::
    -diesel 5-6 -> trasa (lub przewaga)
    -benzyna: 9-10 -> miasta (lub przewaga)

    tak to sie przedstawia - dlatego masz takie dysproporcje.

    Eksploatacja w tych samych warunkach to roznica ok 2l/100km

    - przyklad srednia dla 1.6HDI 110KM - 6l/100km
    - benzyna 1.6 16v 110KM - srednia niecale 8l/100km

    oba auta jezdzone w podobnych warunkach.

    Odnosnie eksploatacji - kosztow - tragedii nie ma.
    Kazdy z silnikow bedzie mial swoje bolaczki eksploatacyjne - przy 1.8
    benzyna czesta bolaczka jest zwiekszone zuzycie oleju silnikowego,
    czasami cewka.
    HDi - odsylam do niedawnych watkow nt tych silnikow

    Ogolnie: popularny, niepsujacy sie , funkcjonalny wozek - jak
    najbardziej nadaje sie dla osob 'w kapeluszu' ;)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 4. Data: 2011-01-14 11:24:13
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 14 Jan 2011 11:07:34 +0100, AL napisał(a):

    > - przyklad srednia dla 1.6HDI 110KM - 6l/100km
    > - benzyna 1.6 16v 110KM - srednia niecale 8l/100km

    Kurde.. a jak miałem nieszczęście jeździć ostatnio benzynowym 1.6 105 KM to
    zszedł do 7.8 dopiero na trasie 300 km wyłącznie po autostradzie z
    tempomatem. I to latem. Poza tym nie chciał cholera palić mniej niż 9-10.
    A tu patrz pan, średnia 8 wychodzi.

    Niemcom też jakoś nie chce wyjść mniej niż 8.5
    http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/12-Citroen/
    94-Xsara_Picasso.html?fueltype=2&power_s=112&power_e
    =120&powerunit=2
    i to na niemieckiej benzynie, na której kilku znajomym (zupełnie
    niezależnie od siebie) auta potrafiły palić do litra mniej niż na syfie z
    polskich stacji.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 5. Data: 2011-01-14 11:30:30
    Od: AL <a...@s...tam>

    Waldek Godel pisze:

> [...]
    > zszedł do 7.8 dopiero na trasie 300 km wyłącznie po autostradzie z
    > tempomatem. I to latem. Poza tym nie chciał cholera palić mniej niż 9-10.

    moze nie potrafisz jezdzic?

    ja mam srednia z ost. roku 7.6l/100km (prywatny 1.6 16v benzyna)
    wyjazdy wakacyjne - ok 7l/100km (dystans ok 4k km)

    w zimie obecnie wychodzi ok 8.5l/100km (mierzone przy tankowaniu - jazda
    po GOP) - w gorach, gdy snieg i ciezsze warunki bywalo, ze spalil i
    12l/100km - ale to sa sytuacje ekstremalne, gdy jedzie sie max na 3-cim
    biegu

> [...]
    > i to na niemieckiej benzynie, na której kilku znajomym (zupełnie
    > niezależnie od siebie) auta potrafiły palić do litra mniej niż na syfie z

    proste - jezdzisz jak Niemiec
    ;)

    zwaz, ze auto gabarytu szafy, o ksztalcie jajca (kropli), ktore jednak
    zbyt oplywowe nie jest - na autobanie przy predkosciach > 130km/h bedzie
    pali te 9-10l/100km.
    (Jezeli jezdzisz do 120-130km/h - spokojnie zejdziesz ponizej 8l/100km
    (z palcem w d...)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 6. Data: 2011-01-14 12:04:15
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości

    > moze nie potrafisz jezdzic?
    >
    > ja mam srednia z ost. roku 7.6l/100km (prywatny 1.6 16v benzyna)
    > wyjazdy wakacyjne - ok 7l/100km (dystans ok 4k km)

    Co wskazuje, ze raczej Ty nie potrafisz jeździć.
    Zamiast tego wleczesz się po drogach i gazu nie używasz.
    Średnia 7.6 to jest akurat dla silnika 1.2 i małego auta.

  • 7. Data: 2011-01-14 12:39:05
    Od: AL <a...@s...tam>

    Cavallino pisze:
    > Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości

    > Co wskazuje, ze raczej Ty nie potrafisz jeździć.
    > Zamiast tego wleczesz się po drogach i gazu nie używasz.
    > Średnia 7.6 to jest akurat dla silnika 1.2 i małego auta.

    powiem wprost: PIERDOLISZ
    (jak zwykle - nie majac nic do powiedzenia)
    ;)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 8. Data: 2011-01-14 12:41:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości news:

    > powiem wprost: PIERDOLE
    > (jak zwykle - nie majac nic do powiedzenia)

    Czyli standard.
    W każdym razie daj znać, jak już Twój cudowny samochód zacznie produkować
    benzynę.

  • 9. Data: 2011-01-14 12:49:56
    Od: AL <a...@s...tam>

    Cavallino pisze:

    > Czyli standard.

    facet - czy Ty:
    1. zawsze manipulujesz wypowiedziami innych osob
    2. zabierasz glos w watkach, ktore w zaden sposob Ciebie nie dotycza i
    wsuwasz swoje 3grosze nie majac w zasadzie nic w temacie do powiedzenia.

    jak na razie widac, ze nie masz nic do roboty, ze zabierasz swoj glos w
    kazdym watku - dodatkowo nie wnoszac w 99% nic w temacie.

    > W każdym razie daj znać, jak już Twój cudowny samochód zacznie
    > produkować benzynę.

    ciesze sie , ze mam popsuty samochod i pali mi tyle ile pali,
    miast 12l/100 jak powinna palic kazdy benzynowiec poj > 1.2l
    ROTFL

    Wez sie puknij w czolo

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 10. Data: 2011-01-14 12:53:43
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > facet - czy Ty:
    > 1. zawsze manipulujesz wypowiedziami innych osob

    Wypowiedziami - nigdy.
    Epitetami - zawsze kieruję je pod właściwy adres.
    Wniosek - nie używać.

    > 2. zabierasz glos w watkach, ktore w zaden sposob Ciebie nie dotycza

    Tak - jak widzę, że ktoś w nich łże to prostuję łgarstwa.

    > ciesze sie , ze mam popsuty samochod i pali mi tyle ile pali,

    To nie samochód jest popsuty.
    To ty jesteś popsuty.

    A on pali tyle co pali, kosztem biedaków którzy muszą za tobą jechać.
    Albo po prostu bezczelnie łżesz.
    Innej możliwości brak.