  • Data: 2011-01-14 22:29:28
    Temat: Re: Xsara Picasso - benzyna czy diesel?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości news:

    > hmm.. dobrze że moja Meganka 1.6RT 90KM 8 zaworów z '96 tego nie
    > wiedziała, że takie spalanie to tylko 1.2 w Melexie może mieć.
    > Średnia właśnie około 7,5 gdzie 80% miasto było. Zimą było 8,5 do 9.
    > Nauczyłem się tylko według kompa jak biegi ustawiać aby jak najmniej
    > paliło. Komp w Megi chodził idealnie.
    > W trasie 6,5 litra paliłem.

    Czyli w mieście poniżej 8?

    >Nie przekraczałem 140 bo się już wtedy wir zaczynał. Raz udało się zrobić
    >5.6 ale to już wtedy faktycznie 90 nie przekraczałem no i trasa 80km w
    >sumie lekko w dół, bo z poziomu 400m na jakieś 100m npm.
    > Jeżeli wleczenie oznacza jazdę poniżej

    Nie chodzi o max, zwłaszcza na trasie, bardziej o min, przy każdym ruszaniu.
    Żeby takie spalanie i to ze starym silnikiem uzyskać, to trzeba dość
    oszczędzać gaz przy każdym manewrze.
    Zresztą sam o tym pisałeś, więc nie bardzo jest o co kopię kruszyć.
    Inna sprawa, że to auto było malutkie i leciutkie w porównaniu do tych o
    których mówimy, więc jest to bardziej realne nawet przy w miarę normalnej
    jeździe.

    Rzeczonym Punciakiem 1.2 pewnie jeżdżę dynamiczniej niż Ty tym Megane, waży
    też niewiele mniej - więc why not?