  • Data: 2011-01-14 18:53:43
    Temat: Re: Xsara Picasso - benzyna czy diesel?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości news:

    > to znaczy zakladasz, ze jak jade na wakacje, badz sluzbowo (akurat czesto
    > Berlin), to to powinienem odzucic z gory i nie liczyc do sredniej?

    Dokładnie tak - jeśli chcesz to podawać jako zużycie średnie.

    > Jakies konkretne powody na poparcie masz?

    Owszem - sposoby wyliczania spalania średniego.
    Rozumianego powszechnie jako spalanie w cyklu mieszanym.

    > W poniedzialek jade z rodzina na narty - rowniez to mam wykluczyc -
    > przeciez jak najbardziej bede mial w tym przypadku wyzsze spalanie niz
    > srednie - jazda po gorach, snieg, moze bede musial zalozyc lancuchy (kto
    > wie). Co w takim razie z tego rodzaju wyjazdami?

    Nic.
    Zapisz sobie jako ciekawostkę.

    > Jesli poruszasz sie po np. W-wie i dziennie stoisz 4km w korku - to Twoj
    > problem nie moj.

    Problem w tym, że właśnie takie zużycie jest brane pod uwagę do liczenia
    średniego zużycia.
    A nie ile pali podczas 1000 km autostradą z V=110.

    > Ale dalej nie wyjasniles jak liczysz to spalanie srednie u siebie?
    > Ok - odliczasz dlugie trasy - ale dlaczego?

    Żeby wiedzieć ile auto pali średnio, a nie ile pali na trasie.
    Jak zrobię 99% przebiegu na trasie, to będę miał właśnie taką wiedzę o
    średnim spalaniu jak Ty.

    > To moze i w druga strone: powinienes rowniez odliczyc te momenty gdy
    > stoisz w korku?

    Nie - gdyż to są składowe do mierzenia spalania średniego.
    Mieszanego jak wolisz.

    >Czekam z niecierpliwoscia na Twoj nastepny ruch - uzasadniajacy jak powinno
    >sie liczyc ta srednia i dlaczego tak a nie inaczej ;)

    Jak chcesz, byle wyszło z sensem.

    Np tak:
    http://www.klubtuningnisko.fora.pl/bzdety,20/spalani
    e-t4-na-100km,150.html

    "Minimalne średnie spalanie:
    Jest to minimalne średnie spalanie jakie zanotowałeś w jeździe mieszanej, w
    cyklach miejskich i pozamiejskich, z możliwością dowolnej przewagi jednego z
    nich, do wykluczenia cyklu pozamiejskiego włącznie

    Maksymalne średnie spalanie:
    Jest to maksymalne średnie spalanie jakie zanotowałeś w jeździe mieszanej, w
    cyklach miejskich i pozamiejskich, z możliwością dowolnej przewagi jednego z
    nich, do wykluczenia cyklu pozamiejskiego włącznie

    Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe na długiej trasie:
    Jest to najmniejsze zużycie paliwa, jakie odnotowałeś pokonując możliwie
    duży dystans z zachowaniem maksymalnie umiarkowanej dynamiki i prędkości na
    jaką pozwoliły warunki drogowe, najlepiej krajowe "

    Ty znasz tylko tą trzecią wartość praktycznie.
    A ważniejsze są te dwie pierwsze.
    Jak widzisz na tej stronie - różnice dochodzą do 2l.
    To mniej więcej tyle o ilu dyskutujemy.