  • 11. Data: 2014-06-21 18:11:57
    Temat: Re: Xiaomi
    Od: ToMasz <t...@p...fm>

    W dniu 21.06.2014 17:01, PlaMa pisze:

    > przy koerańskich wyborach wszystko jest ok?
    1. rozmawiamy o chińskim producencie telefonów, i polskich firmach,
    które w polsce mają jakiś zarząd, natomiast produkują w chinach. Nie
    wiedziałeś? Czy jesteś debilem? Nie! więc w jakim celu wyskakujesz z Koreą?
    2. CHiny i Korea to dwa bardzo różne państwa. Diametralnie różne z
    punktu poszanowania praw autorskich/patentowych. Nie wiedziałeś? Naprawde?

    > jakość xiaomi nie odbiega od samsungów

    uuuu, tu pojechałeś. Masz jakieś argumenty dla poparcia śmiałej tezy czy
    szczekasz jak kundel na karawanę?

    WOW

    ToMasz

  • 12. Data: 2014-06-21 21:29:59
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2014-06-21 18:11, ToMasz pisze:

    > 1. rozmawiamy o chińskim producencie telefonów, i polskich firmach,
    > które w polsce mają jakiś zarząd, natomiast produkują w chinach. Nie
    > wiedziałeś? Czy jesteś debilem? Nie! więc w jakim celu wyskakujesz z Koreą?

    Bo kurde mam ochotę i byle mały penis jak ty mi nie zabroni.

    "nie wiem czy używanie pojęcia "marka" przy tego typu chińskich wyrobach
    nie jest nadużyciem"

    wyraźnie sugeruje, że to znacznik "chiński" traktujesz jako
    dyskwalifikujący do zaszczytnego miana marek (swoja co za absurdalny i
    ułomny pomysł)

    > 2. CHiny i Korea to dwa bardzo różne państwa. Diametralnie różne z
    > punktu poszanowania praw autorskich/patentowych. Nie wiedziałeś? Naprawde?

    I co z tego? Weź jakieś konkluzje dopisuj do tych żałosnych spostrzeżeń
    bo zaraz mi napiszesz, że w Chinach mieszkają Azjaci. Nie wiedziałeś?
    Naprawdę?

    > uuuu, tu pojechałeś. Masz jakieś argumenty dla poparcia śmiałej tezy czy
    > szczekasz jak kundel na karawanę?

    akurat to kopanie leżącego bo flagowce samsunga są wykonane słabo co
    było nie raz wypominane i często przytaczane w flameach iphon vs. android.

  • 13. Data: 2014-06-21 21:32:41
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

> [...]

    Bo kurde mam ochotę i byle mały penis jak ty mi nie zabroni.

    "nie wiem czy używanie pojęcia "marka" przy tego typu chińskich wyrobach

    wyraźnie sugeruje, że to znacznik "chiński" dyskwalifikuje do
    zaszczytnego miana marek

  • 14. Data: 2014-06-21 22:54:16
    Od: ToMasz <t...@p...fm>

    W dniu 21.06.2014 21:29, PlaMa pisze:

    > Bo kurde mam ochotę i byle mały penis jak ty mi nie zabroni.

    możesz pisać co chcesz. Tyle że jeśli napiszesz że 2+2=5, to albo to
    jakoś postaraj się udowodnić, albo odbiorca będzie postrzegał Cie jako
    debila

> [...]
    >
    > I co z tego? Weź jakieś konkluzje dopisuj do tych żałosnych spostrzeżeń
    > bo zaraz mi napiszesz, że w Chinach mieszkają Azjaci. Nie wiedziałeś?

    ja mam konkluzje pisać? To nie ja stawiam tezy bez poparcia argumentami.

    > akurat to kopanie leżącego bo flagowce samsunga są wykonane słabo co
    > było nie raz wypominane i często przytaczane w flameach iphon vs. android.

    napisałeś "jakość xiaomi nie odbiega od samsungów", a jako dowód
    podajesz wątpliwą tezę że samsungi są słabo wykonane bo był to temat
    wojny iphone android? Dobrze się czujesz? Skoda jest gorzej wykonana od
    Volkswagena czyli Dacia jest lepsza od Seata?

    Jeszcze raz:
    1. kupuje telefony w chinach. Obawiam się że dzisiejsi dyskutanci nie.
    Spodziewam się niespodzianek. różnych. Abstrakcyjne menu, parametry
    odbiegające do specyfikacji, niekontrolowane zachowanie. Zanim kupię
    telefon wiem o tym, decyduje się na ten fakt, bo przeznaczenie takiego
    telefonu to rozrywka, a cena jest atrakcyjna. Telefon który osiąga 15-17
    tyś w antutu kosztuje 80-90 usd.
    2. Xiaomi być może robi super hiper telefony, ale ja żadnego ich
    produktu nie miałem w ręce, więc nie będę klepał jadaczką na temat o
    którym nie mam pojęcia. Jednakże pewne fakty- takie jak cena i
    wydajność- można sprawdzić używając googli. najszybszy mi3 1400zł netto
    dorównuje samsungowi note3, za 1550 zł netto, i jest trochę szybszy od
    Xperia Z Ultra za 1200zł netto. Podobne porównanie możesz zrobić dla
    wielu tańszych telefonów. Tu masz artykuł o telefonach do 600zł.

    http://antyweb.pl/kupujemy-jak-najlepszego-smartfona
    -do-600-zlotych-czesc-1/

    Teraz sobie przeczytaj jeszcze raz co napisałem o wadach nietypowego
    telefonu i zaletach czegoś co jest bardzo popularne. Następnie napisz
    proszę dlaczego wybrałbyś Xiaomi. JA to z ochotą przeczytam i na 100%
    _nie odpowiem _ ze pier****lisz bo masz czelność wygłaszać własne zdanie.
    3. Sam napisałeś że będziesz pisał "bo masz ochotę". Takie masz prawo.
    Ale _inni też mają_, a tego juz chyba nie rozumiesz. Jeśli masz inne
    zdanie postaraj się napisać dlaczego, zamiast kpić z przemyśleń Marka.
    Patrz komu i na co odpowiadasz.

    ToMasz

  • 15. Data: 2014-06-21 23:19:56
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 21 Jun 2014 18:04:19 +0200, ToMasz <t...@p...fm> wrote:
    > coś w tym jest, ale to raczej trend światowy.

    Trend - zmierzch marek. Weźmy np. tablet Goclever, pobklejany z
    zewnątrz nazwą goclever, wchodzi się w informacje systemowe -> nazwa
    modelu i mamy M908HC. W środku okazuje się, że jest to hardware
    używany w innych "markach" i sprzedawany pod innymi nazwami. Goclever
    nawet nie zadbał aby "od środka" była identyfikacja marki. Jak marka
    ma polegać na innej etykietce, to ja dziękuję za takie marki.

    --
    Marek

  • 16. Data: 2014-06-21 23:48:01
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2014-06-21 22:54, ToMasz pisze:

    > możesz pisać co chcesz. Tyle że jeśli napiszesz że 2+2=5, to albo to
    > jakoś postaraj się udowodnić, albo odbiorca będzie postrzegał Cie jako
    > debila

    Co mam ci udowadniać?! Chyba nie wytrzeźwiałeś jeszcze po długim
    weekendzie. Wczytaj się w tę dyskusję i powiedz mi co i jak miałem ci
    udowodnić?! Że z góry określanie wyrobów z Chin jako słabe jakościowo i
    "niemarki" to bzdury na kiju bo cały świat produkuje u nich, w tych
    samych fabrykach, swoje "markowe" badziewie? Że jakościowo produkty
    chińskie nie odbiegają od koreańskich? Czy może, że ty dyskutujesz sobie
    z wewnętrznymi głosami o gocleverze i cały swiat ma się dostosować? Weź
    palnij się w głowę :/

    > ja mam konkluzje pisać? To nie ja stawiam tezy bez poparcia argumentami.

    Za wiele argumentów w twoich wypowiedziach to nie widzę. Ciężko się
    dziwić jednak, jak piszę się takie odkrywcze i głębokie rzeczy jak
    "Chiny i Korea to różne Państwa"

> [...]
    > wojny iphone android? Dobrze się czujesz? Skoda jest gorzej wykonana od
    > Volkswagena czyli Dacia jest lepsza od Seata?

    chłopie... wyjdź i wróć jak skończysz już gimnazjum i nauczysz się czytać.

    Specjalnie dla ciebie powtórzę. Poruszaj ustami podczas czytania to może
    lepiej ci pójdzie.

    Pomysł, że chińskie produkty nie zasługują na miano marki (głupota tego
    sformułowania uderza mnie za każdym razem jak to czytam lub powtarzam)
    jest totalnie dziecinna gdyż czołowe chińskie marki produkują sprzęt
    jakościowo nie odbiegający od "markowych", przykładowych samsungów. Nie
    jest to wysoka poprzeczka, gdyż współczesna elektronika robiona jest
    byle jak, a właściwie celowo robiona tak by się rozwaliła po gwarancji.
    Samsung z pękającymi ekranami, plastikowością, trzeszczeniem wszystkiego
    jest tu całkiem wysoko w rankingu. Na plus wybija się chyba nokia, która
    robi produkty niezłe, nawet aple co chwila zaskakuje niedoróbkami
    (ekrany, pękające szkła, samowyłaczanie itp.). Wspomniałem o iphonie,
    gdyż przy flejmach często poruszano problemy flagowców androida i tam
    cię odsyłam bo nie chce mi się marnować klawiatury na byle kogo.

> [...]
    > telefonu i zaletach czegoś co jest bardzo popularne. Następnie napisz
    > proszę dlaczego wybrałbyś Xiaomi. JA to z ochotą przeczytam i na 100%

    Odbiję piłeczkę: nie miałeś w ręku MI z MIU ale oceniacz całą firmę
    Xiaomi po wadach ZTE Grand In bo oba są z Chin... Fuck logic.

> [...]
    > Ale _inni też mają_, a tego juz chyba nie rozumiesz. Jeśli masz inne
    > zdanie postaraj się napisać dlaczego, zamiast kpić z przemyśleń Marka.

    Bo piep**y głupoty, to nawet nie to, że nie zgadzam się z jego osądami
    na temat chińskich produktów. Irytuje mnie, że zmienia definicje słowa
    by podzielić się niepopartą argumentami pogardą do pewnej grupy
    produktów... wtf? :/

  • 17. Data: 2014-06-22 15:59:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 21 Jun 2014 23:48:01 +0200, PlaMa <m...@w...pl>
    wrote:
> [...]
    słowa
    > by podzielić się niepopartą argumentami pogardą do pewnej grupy

    Nikt, to definicji marki nie zmienia. Dałem konkretny przykład, dla
    mnie nie jest marką oznakowanie sztampowego produktu innym znakiem
    firmowym. Jeśli Xiaomi ma cechy unikalne i identyfikujące produkt
    nie tylko po naklejkach ale również po charakterystycznych tylko dla
    Xiaomi rozwiązaniach technicznych lub technologicznych to nie mam nic
    przeciwko nazywania produktów Xiaomi markowymi.

    BTW byłeś w Chinach? Widziałeś może jak wygląda proces realizacji
    "produkcji" takich marek jak goclever albo kruger & matz?
    To, że takie "marki" ograniczają się do umieszczania naklejek,
    ustalania kolorów i kształtów obudowy to już chyba wiedzą wszyscy.
    Elektronika to gotowe moduły produkowane przez setki innych
    dostawców, którzy wzajemnie się kopiują (!), co stwarza problemy bo
    można trafić na ten sam moduł ale np. lutowany ręcznie w szopie na
    klepisku z podzespołów wynoszonych na boku "z roboty" przez menadzera
    produkcji z innej firmy (!!). Kopiowanie samych modułów to pikuś. Nie
    muszę wspominać o tym, że pod względem rozwiązań technicznych to nic
    wyjątkowego.
    W Chinach jest silna konkurencja wew. oparta na wzajemnym kopiowaniu
    całych produktów. Osobiście miałem do czynienia z przypadkiem marki
    Xexun. Pod ta marką produkowane są lokalizatory, produkuje je
    "oryginalnie" niewielka firma, produkt jest ok w stosunku do ceny i
    funkcjonalności. Problem jest w tym, że pod tą nazwą zaczeły kopiować
    ten produkt inne firemki nie trzymając już jakości (urządzenia się
    psują) takiej jak "oryginakny" Xexun. I nie ma szans na odróżnienie
    produktu po wyglądzie czy opakowaniu, wydać to dopiero po rozebraniu
    urządzenia. I w ten sposób konsument kupujący (a czasem dysyrybutor)
    nie ma pewności, czy sprzedawca oferuje mu kiepskiej jakości kopie
    czy oryginał.

    O "przemyśle kopiarskim" w Chinach to książkę można napisać. Kiedyś
    odwiedzaliśmy pod Wuxi byłą fabrykę traktorów produkującą teraz
    luksusowe metalowe trumny. Takie hermetyczne, z gumową oszczelką -
    pełen wypas. Linia montażowa na etapie wykańczania wnętrza miała
    stojaki z oryginalnymi katalogami jakieś amerykańskiej firmy, która
    produkuje takie luksusowe trumny. Chyba nie trzeba tłumaczyć jaką
    rolę te katalogi pełniły. Oprowadzający menadżer produkcji wcale się
    nie krył z tym, że kopiują, był wręcz dumny, że "korzystają" z
    najlepszych wzorów.
    Podsumowując... dopóki rynek nie zostanie zalany niebanalnymi
    produktami Chińskich marek o wysokiej jakości dopóty każdy na prawo
    do sceptyctzmu.

    --
    Marek

  • 18. Data: 2014-06-22 18:56:26
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Sat, 21 Jun 2014 16:49:27 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:

    >Ja nie wiem czy używanie pojęcia "marka" przy tego typu chińskich
    >wyrobach nie jest nadużyciem. Marka kojarzy się nie tylko jakością
    >ale i unikalnością pewnych cech, które są charakterystyczne dla danej
    >marki i nie występują nigdzie indziej. W tym przypadku można mówić
    >raczej o nazwie a nie o marce.

    Nie zgadzam się. To że u nas w Polsce jest nieznana ta marka to nie
    znaczy że to już musi być szajs. Kiedyś Zte i Huawei też były
    nieznane, a teraz co?
    Jest dużo chińskich marek telefonów które u nas nie są znane, a
    jakością nie odbiegają od Samsunga czy LG. Kwestia tylko przebicia się
    na rynek Europejski, a do tego potrzebne są pieniądze, reklama itd
    itd.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2014-06-22 21:36:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 22 Jun 2014 18:56:26 +0200, dizel <x...@x...xx> wrote:
    > Nie zgadzam się. To że u nas w Polsce jest nieznana ta marka to nie
    > znaczy że to już musi być szajs.

    Ale ja nigdzie nie napisałem, że jest to szajs. Jestem daleki od tak
    skrajnych ocen.

    --
    Marek

  • 20. Data: 2014-06-22 22:15:06
    Od: Paweł Muszynski <p...@b...wytnijto.org>

    W dniu 2014-06-21 14:01, Kamikazee pisze:
    > Co sądzicie o chińskich telefonach firmy Xiaomi (http://www.mi.com/my/)?

    W zeszłą środę odebrałem na poczcie Xiaomi Redmi Note dla żony.

    Zapłaciłem za niego na Aliexpress ok. 186 USD, ma 5,5", 8-rdzeniowy
    procesor, 2 GB RAM.

    I gdyby żona się zgodziła, zamieniłbym się z nią i oddał swojego SGS4 -
    jakość wykonania równie dobra, duży ekran.
    Nie gram w żadne obciążające gry, więc nie wypowiem się na temat
    wydajności - oba telefony działają płynnie, pewnie połowa obecnie
    sprzedawanych działa równie dobrze.

    MIUI jest genialne, ściągnięte z MIUI Polska jest w 99,99%
    przetłumaczone (znalazłem chyba 2 teksty po angielsku).

    Z kilkudniowego użytkowania szczerze polecam.

    Paweł