  • 1. Data: 2014-06-17 00:45:20
    Temat: Panorama Firm --> Trybun
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Nie jest prawdą, że nawigacja uporczywie trwa przy wytyczonej
    trasie bez względu na poczynania użytkownika. Wielokrotnie
    zbaczałem z wyznaczonej trasy a nawigacja błyskawicznie
    dopasowywała się do zmian, szybkością reakcji bijąc na
    głowę Automapę na netbooku z atomowym napędem jednordzeniowym.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2014-06-17 09:28:47
    Temat: Re: Panorama Firm --> Trybun
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    Eneuel Leszek Ciszewski nabazgrał(a):

> [...]
    > dopasowywała się do zmian, szybkością reakcji bijąc na
    > głowę Automapę na netbooku z atomowym napędem jednordzeniowym.

    U mnie na telefonie automapa przelicza w ok 1-2sec max więc nie ma co
    narzekać.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 3. Data: 2014-06-17 15:57:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Chris" lnoqnf$m4p$...@n...news.atman.pl

    > U mnie na telefonie automapa przelicza w ok 1-2sec max więc nie ma co narzekać.

    Porównałem szybkość Automapy z netbooka do szybkości PF z Monstera.
    Ta ostatnia koryguje bezzwłocznie, podczas gdy AotoMapie na netbooku
    korekcja zajmuje dużo/sporo czasu -- znacznie więcej niż 2 sekundy.
    Być może jest to efekt netbooka, nie samej nawigacji. Trudno
    porównywać programy pracujące w zupełnie innym środowisku, choć
    akurat te środowiska nie są zupełnie inne pod względem szybkości.

    Netbook ma 1 rdzeń, Monster ma 2 rdzenie, ale szybkość
    taktowania (chyba 1.6 GHz) w netbooku jest wyższa niż
    szybkość taktowania (chyba 1.2 GHz) w Monsterze.

    Netbook ma 1 GB RAMek -- dla W7S to tyle, co nic.
    Monster ma nieco około 620 MB, co dla Androida
    4.x nie stanowi ogromnej ilości.

    Netbook ma DDR2, Monster **chyba** też.

    Karta SD na pewno jest straszliwie powolna w zestawieniu
    z błyskiem Seagate chodzącym na 7200 rpm.

    Ogólnie jednak te szybkości (szukania drogi) nie są istotne.

    Natomiast nie potrafię porównać trafności wyboru -- a ta jest istotna.

    -=-

    Jedno jest pewne -- nieprawdziwe jest twierdzenie
    Trybuna dotyczące oślego uporu PF.

    -=-

    Nie mogę zainstalować PF na Overmaxie. Ponoć stosowna
    wersja (pracująca na 10 calach) jest przygotowywana.
    Nie wiem, co mają cale do wersji.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2014-06-17 16:46:03
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 17 Jun 2014 15:57:14 +0200, w <lnpi3o$sq0$1@node2.news.atman.pl>, "Eneuel
    Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(-a):

> [...]
    > porównywać programy pracujące w zupełnie innym środowisku, choć
    > akurat te środowiska nie są zupełnie inne pod względem szybkości.

    Porównanie jest z czapy, bo:
    1. zależy jaką dokładność pomiaru program sobie przyjmuje (w Igo to sobie tak
    kiedyś ustawiłem, że przeliczał na co drugim skrzyżowaniu).
    2. zależy jakie dokładne jest to przeliczenie. Jeżeli jakiś PF koryguje
    bezzwłocznie to dobry algorytm to raczej nie jest.

  • 5. Data: 2014-06-17 17:23:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <r...@k...pl> e...@4...com

[...]

    Szybki komputer to zły komputer?

    IMO szybki algorytm to dobry algorytm, nierzadko
    szybkość algorytmu uzyskujemy poprzez odchwaszczanie.

    -=-

    Nie porównałem jakości wytyczanych tras, nie porównałem
    trafności wyborów -- nie będę wypowiadał się na ten temat.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2014-06-17 18:51:36
    Od: Chris <a...@g...pl>

> [...]
    > porównywać programy pracujące w zupełnie innym środowisku, choć
    > akurat te środowiska nie są zupełnie inne pod względem szybkości.

    Nie wiem czego to może być wina ale zwróciłem uwagę na szybkość
    przeliczania jak robiłem objazd Gdyni bo korek był straszny (jakiś
    remont drogi) i jechałem po osiedlach, każda zmiana trasy była
    błyskawiczna i zaraz po zjechaniu z wytyczonej drogi kierującej w stronę
    korka od razu miałem nową trasę.
    Sprzęt w aucie to SGS3.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 7. Data: 2014-06-17 20:36:47
    Od: Trybun <I...@j...com>

> [...]
    > dopasowywała się do zmian, szybkością reakcji bijąc na
    > głowę Automapę na netbooku z atomowym napędem jednordzeniowym.

    No, chyba raczysz żartować, albo masz zupełnie co innego zainstalowanego
    niż "Panorama Firm Nawigacja".

    A swoja drogą, jak ty robisz te symulacje jazdy na komputerze?

  • 8. Data: 2014-06-17 22:46:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Chris" lnprmk$q8o$...@n...news.atman.pl

> [...]
    po zjechaniu z wytyczonej drogi kierującej
    > w stronę korka od razu miałem nową trasę.

    Tak jak ja z PF. Panorama Firm mówi, żebym zjechał z ronda,
    zjeżdżam o jeden zjazd za daleko i zanim zacznę zjeżdżanie,
    mam informacje o skorygowanej trasie. Głos niemal nie milknie
    pomiędzy mówieniem o zjeździe i mówieniem o skorygowanej trasie.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2014-06-17 22:51:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 53a08ab8$0$2363$6...@n...neostrada.pl

    > No, chyba raczysz żartować,

    Nie żartuję.

    > albo masz zupełnie co innego zainstalowanego niż "Panorama Firm Nawigacja".

    Mam wiele aplikacji, ale testowałem tę.

    > A swoja drogą, jak ty robisz te symulacje jazdy na komputerze?

    Które symulacje? W tym wątku nie symulowałem. ;)
    Symulowałem w innych wątkach, ale różnie w różnych.
    Zwykle nawigacje zezwalają na symulacje, czasami
    (może i zazwyczaj) można symulować z zawrotną
    szybkością, niemal naddźwiękową...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2014-06-19 15:55:25
    Od: Trybun <I...@j...com>

    > "Trybun" 53a08ab8$0$2363$6...@n...neostrada.pl

    > Nie żartuję.

    > Mam wiele aplikacji, ale testowałem tę.

    Sam nie wiem co o tym myśleć... Pozwól więc że opinia moja nadal będzie
    bazować na doświadczeniach własnych z tym programem, a nie czyichś. ;-)

> [...]
    > Symulowałem w innych wątkach, ale różnie w różnych.
    > Zwykle nawigacje zezwalają na symulacje, czasami
    > (może i zazwyczaj) można symulować z zawrotną

    No symulacja trasy na Automapie zainstalowanej na laptopie..