  • 1. Data: 2014-06-18 17:12:05
    Temat: Kuba w realacji z niebem...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Jak Kuba niebu tak niebo Kubie. ;)

    http://polish.ruvr.ru/news/2014_06_18/Rosja-bedzie-r
    ozwijac-GLONASS-razem-z-Kuba-0798/

    Do Dumy Państwowej wpłynął projekt ustawy w sprawie współpracy miedzy Rosją a
    Kubą
    w sferze kosmicznej. Jak podkreślono w dokumencie, umieszczonym na stronie rządu
    Rosji, porozumienie odpowiada interesom Rosji, w tym związanym z koniecznością
    --> zamontowania stacji korekcji zróżnicowanej i monitoringu systemu GLONASS na
    terytorium Republiki Kuby. Porozumienie w sprawie współpracy w sferze badań
    i wykorzystywania przestrzeni kosmicznej do celów pokojowych ma na celu
    stworzenie podłoża organizacyjno-prawnego dla wzajemnie korzystnej
    współpracy rosyjsko-kubańskiej w tej dziedzinie.

    Moim zdaniem nie są to sfery, ale jakieś elipsoidy obrotowe... ;)
    I tak naprawdę nie o niebo chodzi, bo ono kończy się tuż nad
    powierzchnią Ziemi, ale o wyższe cele. ;) [Może o Boga?]

    Jakim cudem wyląduje samolot wyposażony jedynie w GPS na lotnisku
    w Rosji, gdy nie będzie już (archaicznego -- ja ten system znam
    z opowieści, które słyszałem, gdy byłem małym chłopcem; wówczas
    był to szczyt możliwości i cud techniczny) ILS?

    Rosja to duży kraj (chyba ;) największy) i otoczony nieprzyjaciółmi
    USA, zaś USA to kraj zdecydowanie mniejszy, choć graniczący
    z zaprzyjaźnioną Kanadą... Budowanie stacji kontrolujących
    GPS na okrętach (lotniskowcach amerykańskich) nie jest możliwy?
    Nawet małe wyspy nie są pewne -- Japońskie (przecież całkiem
    duże) przesunęły się w wyniku trzęsienia Ziemi...

    Na Hawajach budzi się właśnie największy wulkan. :)

    6802,Sejsmolodzy_ostrzegaja__budzi_sie_najwiekszy_na
    _swiecie.html

    Największy na Hawajach? -- nie! Największy na świecie.

    A co Hawajom do USA? Na Filipinach (archipelag Corregidor
    dla przykładu) i na Hawajach (sławny Pearl Harbor) znajdowały
    się amerykańskie bazy w czasie II wojny świętej wojenne...

    https://www.google.pl/search?q=Corregidor&newwindow=
    1&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=6KihU6a5IM-h7Aa
    Bk4HoCA&ved=0CCAQsAQ&biw=1280&bih=709

    Do 1941 na wyspie Corregidor i otaczających
    wysepkach zainstalowano następujące działa:

    Wyspa Corregidor (Fort Mills)
    10 moździerzy 305 mm
    8 dział 305 mm
    2 działa 254 mm
    2 działa 203 mm
    24 działa 155 mm

    Wysepka Caballo (Fort Hughes)
    2 działa 356 mm
    4 moździerze 305 mm
    5 dział 155 mm

    Wysepka El Fraile (Fort Drum)
    4 działa 356 mm
    4 działa 155 mm

    Wysepka Carabao (Fort Frank)
    2 działa 356 mm
    8 moździerzy 305 mm
    4 działa 155 mm

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Corregidor

    Jak wiadomo, pomimo silnego opancerzenia i uzbrojenia, Corregidor
    skapitulował, ale skapitulował jako ówczesna ostatnia baza
    amerykańska na Filipinach...

    -=-

    Wracając do ;) Kuby...
    Do pani kanclerz: ,,Kto buja w obłokach? Putin, czy Zachód?''.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    Postscriptum: Ponieważ na Filipinach jest teraz główne (żeby
    nie powiedzieć -- jedyne) skupisko wyznawców
    rzymskiego katolicyzmu w Azji, zwracam się do władz Kościoła
    rzymskokatolickiego z prośbą o dofinansowanie mojej pielgrzymki
    (peregrynacji) do tego świętego miejsca. ;)

  • 2. Data: 2014-06-19 15:45:04
    Temat: Re: Kuba w realacji z niebem...
    Od: Trybun <I...@j...com>

> [...]
    >
    > -=-
    >
    > Wracając do ;) Kuby...
    > Do pani kanclerz: ,,Kto buja w obłokach? Putin, czy Zachód?''.

    I pewnie do paktu włączy sie Wenezuela, Nikaragua i Boliwia, a w dalszym
    planie i inne kraje tamtego rejonu, a jankesi zaczną zbierać burzę z
    tego wiatru który z takim mozołem rozsiewają po świecie.

  • 3. Data: 2014-06-19 18:04:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 53a2e91d$0$2240$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > a w dalszym planie i inne kraje tamtego rejonu, a jankesi zaczną zbierać burzę z
    tego wiatru który z takim mozołem rozsiewają po

    Jankesi stale zbierają burzę z wiatru -- pół setki krajów
    najechali od czasu zakończenia II wojny świętej.

    http://www.kosmonauta.net/2014/05/rosja-stacje-glona
    ss-na-kubie-w-iranie-nikaraguii-i-wietnamie/

    Rosja: stacje GLONASS na Kubie, w Iranie, Nikaraguii i Wietnamie

    Rosja ratyfikuje umowę o współpracy w przestrzeni kosmicznej z Kubą.
    Na Kubie i w Iranie staną stacje monitoringu i wspomagania systemu GLONASS.

    Ponoć Iran wraz z USA zamierza ,,ustabilizować'' sytuację w Iraq
    i w Syrii. Ciekawe, kto zwycięży w Iranie -- Rosja, czy USA...

    http://polish.ruvr.ru/news/2014_06_15/Na-orbite-wypr
    owadzono-kolejnego-satelite-GLONASS-9990/

    15 czerwca, 15:26
    Na orbitę wyprowadzono kolejnego satelitę GLONASS

    Rosyjski nawigacyjny aparat kosmiczny GLONASS-M został wyprowadzony
    na orbitę. Wystrzelono go wczoraj z kosmodromu Plesieck (północny
    zachód Rosji) przy pomocy rakiety nośnej ,,Sojuz''. Satelita oddzielił
    się od bloku startowego "Fregat" i wszedł na orbitę. Została z nim
    nawiązana łączność telemetryczna.

    Jest to już czwarty start satelity z serii GLONOSS z Plesiecka.
    Pierwszy odbył się 26 lutego 2011 roku. Do końca roku zaplanowano
    wystrzelenie jeszcze 3 podobnego typu aparatów.

    Warto dodać, że to wyprowadzenie poprzedzone było co najmniej dwoma
    niepowodzeniami, w wyniku których stracono 6 satelitów GLONASS.

    Warto też zobaczyć, jak wygląda amerykańska astronautyka po śmierci
    zbrodniarza von Brauna.

    http://moto.pl/MotoPL/56,88389,16017236,Co_mozna_prz
    ewiezc_na_kolach_.html#MlynHPSST

    Z 5 wahadłowców 2 spłonęły, 3 odeszły na emerturę. Amerykanie
    nie latają nawet do swoich satelitów GPS, choć lądowali na Księżycu.
    Przy pomyślnych wiatrach dostarczą ludzi na ISS dopiero w 2016 roku.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2014-06-20 16:09:59
    Od: Trybun <I...@j...com>

    > "Trybun" 53a2e91d$0$2240$6...@n...neostrada.pl

    > Jankesi stale zbierają burzę z wiatru -- pół setki krajów
    > najechali od czasu zakończenia II wojny świętej.

    No nie bardzo. USA prowadzą bardzo zręczną politykę, gdzie siłą się nie
    da to korumpują przywódców innych krajów, za doraźne korzyści. Po tym
    wszystkim co porobili w Wietnamie wydawałoby się że ten kraj nie wyjdzie
    w jakieś sojusze z nimi przez następne tysiąclecie, a tu popatrz - jakiś
    miesiąc temu podpisali z wojskowy układ.

> [...]
    >
    > Ponoć Iran wraz z USA zamierza ,,ustabilizować'' sytuację w Iraq
    > i w Syrii. Ciekawe, kto zwycięży w Iranie -- Rosja, czy USA...

    Przy tak biernej postawie Rosji jak dotychczas wydaje się że twoje
    pytanie jest bezprzedmiotowe. Ale to wydaje się zmieniać w ostatnim
    czasie. Ruski obudził się dopiero gdy jankes zaczął bezpośrednio pukać
    do jego drzwi.

> [...]
    > nie latają nawet do swoich satelitów GPS, choć lądowali na Księżycu.
    > Przy pomyślnych wiatrach dostarczą ludzi na ISS dopiero w 2016 roku.

    No, nie ulega wątpliwości że są na łasce Ruskich, ale jednocześnie nie
    przeszkadza im to prowadzi wybitnie antyrosyjskiej polityki w świecie.

  • 5. Data: 2014-06-20 17:29:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 53a440a2$0$2244$6...@n...neostrada.pl

    > No nie bardzo.

    Nie liczyłem, ale oparłem się na obliczeniach innych ludzi.
    Około 50 krajów podbitych i około 50 (ale niekoniecznie tych
    samych) rządów obalonych i zamienionych na proamerykańskie.

    > USA prowadzą bardzo zręczną politykę, gdzie siłą się nie da to korumpują przywódców
    innych krajów, za doraźne korzyści.

    IMO inaczej -- najpierw korumpują a później, jeśli
    jeszcze trzeba (a zwykle trzeba) nakłaniają siłą.
    Zanim skorumpują, ukażą/ukazują złe strony swych
    przeciwników.

    > Po tym wszystkim co porobili w Wietnamie wydawałoby się że ten kraj nie wyjdzie w
    jakieś sojusze z nimi przez następne
    > tysiąclecie, a tu popatrz - jakiś miesiąc temu podpisali z wojskowy układ.

    Wietnam to nie {} jeden człowiek, ale masa ludzi.
    Zawsze znajdzie się ktoś, kogo przekupią (czy
    inaczej pozyskają) i uczynią janczarem. ;)

    > Przy tak biernej postawie Rosji

    Mnie zdumiewa postawa Rosji, czy raczej Putina, bo Rosji chęci nie brakuje.

    > jak dotychczas wydaje się że twoje pytanie jest bezprzedmiotowe. Ale to wydaje się
    zmieniać w ostatnim czasie. Ruski obudził się
    > dopiero gdy jankes zaczął bezpośrednio pukać do jego drzwi.

    Ciągle łudzę się tym, że w tym szaleństwie (bierności) jest jakaś rozsądna metoda...

    ewiezc_na_kolach_.html#MlynHPSST

    > No, nie ulega wątpliwości że są na łasce Ruskich, ale jednocześnie nie przeszkadza
    im to prowadzi wybitnie antyrosyjskiej polityki
    > w świecie.

    IMO Putin I Łagodny chce pokazać potęgę swej armii, aby odciągnąć
    (czy raczej -- przyciągnąć do siebie) inwestorów od USA i ich armii.
    Jego (Putina) wymowa jest prosta:

    zadaniem państwa jest ochrona (przy pomocy wojska także)
    ludności cywilnej, struktur państwa, kultury itd. a wojsko
    nie powinno służyć rozgrywkom międzypaństwowym czy
    międzynarodowym, ale powinno walczyć przeciwko terroryzmowi.

    Problem w tym, że rząd Ukrainy posłuszny Obamie zawzięcie twierdzi,
    iż separatyści to terroryści. Armia rządowa zatem może strzelać do
    separatystów, wysyłać karne ekspedycje przeciwko nim, zabijać tych,
    którzy odmówili wykonania rozkazu strzelania do bezbronnej ludności
    (tak na przykład rozstrzelano 30 rządowych wojskowych za ,,bunt''
    polegający na niestrzelaniu do bezbronnej ludności Donbasu)
    i przejmować majątek pozostały po wysiedleniach ludności
    tambylczej.

    IMO wkroczenie armii Putin do Donbasu na samym początku konfliktu
    zakończyłoby się narzekaniami -- drogo, nudno, nic nie dzieje się...
    Obecnie są to setki zabitych po ,,obu'' stronach (nie wiem, co to
    za strony -- po obu stronach są najemnicy i stron konfliktu jest
    wiele, nie dwie) setki tysięcy wypędzonych czy przesiedlonych,
    jest masa zniszczonych domów, trudna sytuacja własnościowa
    przemysłu (Achmetow stracił miłość poddanych) oraz ogromna
    nienawiść i chyba żal do Putina...

    Z innej strony -- Ukraińcy rwą się do strzelania, a na wojnie
    potrzebne jest posłuszeństwo, nie nadgorliwość w zabijaniu.

    Zajęcie Krymu było **niemal** perfekcyjne. Zamieszki na Majdanie
    pokazały, czym zakończą się ,,pokojowe'' dysputy w Donbasie.
    Putin jednak obiecał, że bez zgody ONZ jego wojska nie wkroczą
    na Ukrainę.

    Natomiast kolejne posunięcia Putina są IMO dobre jak na czas wojny:
    zakręcił gaz; zauważył, że ma pociski, przed którymi nie ma obrony;
    rozbudowuje GLONASS -- podstawę zmysłów jego armii; współpracuje
    z Azją i Kubą; przyjmuje uchodźców z Ukrainy...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'