    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Xiaomi
    Date: Sun, 22 Jun 2014 15:59:11 +0200

    On Sat, 21 Jun 2014 23:48:01 +0200, PlaMa <m...@w...pl>
    wrote:
    > Bo piep**y głupoty, to nawet nie to, że nie zgadzam się z jego
    osądami
    > na temat chińskich produktów. Irytuje mnie, że zmienia definicje
    słowa
    > by podzielić się niepopartą argumentami pogardą do pewnej grupy
    > produktów... wtf? :/

    Nikt, to definicji marki nie zmienia. Dałem konkretny przykład, dla
    mnie nie jest marką oznakowanie sztampowego produktu innym znakiem
    firmowym. Jeśli Xiaomi ma cechy unikalne i identyfikujące produkt
    nie tylko po naklejkach ale również po charakterystycznych tylko dla
    Xiaomi rozwiązaniach technicznych lub technologicznych to nie mam nic
    przeciwko nazywania produktów Xiaomi markowymi.

    BTW byłeś w Chinach? Widziałeś może jak wygląda proces realizacji
    "produkcji" takich marek jak goclever albo kruger & matz?
    To, że takie "marki" ograniczają się do umieszczania naklejek,
    ustalania kolorów i kształtów obudowy to już chyba wiedzą wszyscy.
    Elektronika to gotowe moduły produkowane przez setki innych
    dostawców, którzy wzajemnie się kopiują (!), co stwarza problemy bo
    można trafić na ten sam moduł ale np. lutowany ręcznie w szopie na
    klepisku z podzespołów wynoszonych na boku "z roboty" przez menadzera
    produkcji z innej firmy (!!). Kopiowanie samych modułów to pikuś. Nie
    muszę wspominać o tym, że pod względem rozwiązań technicznych to nic
    wyjątkowego.
    W Chinach jest silna konkurencja wew. oparta na wzajemnym kopiowaniu
    całych produktów. Osobiście miałem do czynienia z przypadkiem marki
    Xexun. Pod ta marką produkowane są lokalizatory, produkuje je
    "oryginalnie" niewielka firma, produkt jest ok w stosunku do ceny i
    funkcjonalności. Problem jest w tym, że pod tą nazwą zaczeły kopiować
    ten produkt inne firemki nie trzymając już jakości (urządzenia się
    psują) takiej jak "oryginakny" Xexun. I nie ma szans na odróżnienie
    produktu po wyglądzie czy opakowaniu, wydać to dopiero po rozebraniu
    urządzenia. I w ten sposób konsument kupujący (a czasem dysyrybutor)
    nie ma pewności, czy sprzedawca oferuje mu kiepskiej jakości kopie
    czy oryginał.

    O "przemyśle kopiarskim" w Chinach to książkę można napisać. Kiedyś
    odwiedzaliśmy pod Wuxi byłą fabrykę traktorów produkującą teraz
    luksusowe metalowe trumny. Takie hermetyczne, z gumową oszczelką -
    pełen wypas. Linia montażowa na etapie wykańczania wnętrza miała
    stojaki z oryginalnymi katalogami jakieś amerykańskiej firmy, która
    produkuje takie luksusowe trumny. Chyba nie trzeba tłumaczyć jaką
    rolę te katalogi pełniły. Oprowadzający menadżer produkcji wcale się
    nie krył z tym, że kopiują, był wręcz dumny, że "korzystają" z
    najlepszych wzorów.
    Podsumowując... dopóki rynek nie zostanie zalany niebanalnymi
    produktami Chińskich marek o wysokiej jakości dopóty każdy na prawo
    do sceptyctzmu.

    --
    Marek