  • 411. Data: 2010-12-20 00:26:57
    Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na œnieg...
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 19 Dec 2010 21:06:22 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > No to rzeczywiście tak samo :-p (pomijając już fakt, że FWD się obróci
    > do planowanej jazdy w drugą stronę, a w RWD będziesz musiał najpierw dać
    > do tyłu ;-P No i oczywiście w RWD potrzebujesz krawężnika, żeby się o
    > niego oprzeć i wystarczająco dużo miejsca przed sobą. Identiko :)

    Miejsca tyle samo. Tam gdzie odwrócisz się FWD tak samo się da to zrobić
    RWD.

    --
    ___________ (R)

  • 412. Data: 2010-12-20 00:29:03
    Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na snieg...
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 19 Dec 2010 15:07:41 +0100, J.F. napisał(a):

    > I dlatego wlasnie nie narzekamy na kapelusznikow jadacych po sniegu
    > 50, bo moze za sniegiem bedzie lod i to oni maja racje :-P
    > Chyba ze mozemy sie pochwalic milionem kilometrow bez rowa :-P

    Oni jadą tyle, bo nie potrafią jeździć.

    > No dobra, sam narzekam, za wolno jada :-)

    > Ha - sierra z ABS czy jechales FWD :-)

    Ścietrka z ABS-em (nie moja, transport dla kumpla).

    > Ale tak od razu ? Bo i w FWD mozna kontrolnie przyhamowac i zwolnic na
    > czas. Tylko po prostu dziwne zachowanie auta rzadziej owocuje obrotem

    Nie, po 20-30 sekundach. Okazuje się, że jednak FWD nie 'wyciąga' tylko
    niesterownym przodem leci w pejzaż.

    --
    ___________ (R)

  • 413. Data: 2010-12-20 00:30:26
    Temat: Re: Wyższo?ć RWD nad FWD
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 19 Dec 2010 18:14:31 +0100, J.F. napisał(a):

    > Aktualnie w ofercie nie maja, chyba ze w jakims zakamuflowanym dziale
    > profi. 300/2.8 szerokiej publice oferuja - pod warunkiem ze ma wolne
    > $6999.99.
    > W ogole cos nie oferuja szerokiej publice jasnych obiektywow.

    Bo to bardzo niszowa produkcja. Na prezentacji Olympusa ongiś miałem go w
    łapie.

    --
    ___________ (R)

  • 414. Data: 2010-12-20 08:12:04
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Dec 2010 00:29:03 +0100, Adam Płaszczyca wrote:

    >Oni jadą tyle, bo nie potrafią jeździć.

    Za to my potrafimy .. tylko potem nie wiadomo czemu przeskakujemy
    przez row :-)

    >Nie, po 20-30 sekundach. Okazuje się, że jednak FWD nie 'wyciąga' tylko
    >niesterownym przodem leci w pejzaż.

    Bo nie trzeba wyciagac, tylko wcisnac hamulec 20 s wczesniej i z
    terkoczacym ABS zwolnic do predkosci kapeluszniczej :-)

    A jak leci w pejzaz .. to naturalny odruch - noga z gazu i zaczyna
    skrecac :-P

    J.

  • 415. Data: 2010-12-20 09:11:25
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    On Sun, 19 Dec 2010 14:46:59 +0100, Adam Płaszczyca
    <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > W Mondeo nie ma, w oplu nie ma, w Berlingo też nie ma. .
    >
    > Problemem jest to, że w FWD koła muszą być przed lub za silnikiem ze
    > względu na półośki (*).

    Dlaczego? W124/4matic ma półośki, a silnik jest grzecznie między kołami.
    Sam fakt korzystania z półosi tego nie determinuje.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 416. Data: 2010-12-20 10:29:39
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2010-12-19 14:57, Adam Płaszczyca wrote:

    > Sprawdź ofertę Olympusa - jest nawet zoom 1.0. Tylko on OIDP coś ponad 200
    > tysięcy kosztuje.

    Jaka wielkość pola obrazowego w tym olympusie ? :->

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 417. Data: 2010-12-20 14:54:02
    Temat: Re: Wyższość RWD nad FWD
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2010-12-18 09:57, Adam Płaszczyca wrote:

    > Owszem nie. Zależy od kilku parametrów, aczkolwiek nie jest prawdą, że
    > dłuższa ogniskowa implikuje dużą minimalną przesłonę.

    Zamień "ustala" na "wpływa", bo to miałem na myśli.

    > A raczej - tanie obiektywy o dłuższej ogniskowej tak mają.

    A ile oznacza tanie ?

    > P.S. co ciekawe, są obiektywy o jasności poniżej 1.0 :D

    I co w tym odrywczego ? :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 418. Data: 2010-12-20 22:46:38
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 20 Dec 2010 09:11:25 +0100, Mariusz Chwalba napisał(a):

    > Dlaczego? W124/4matic ma półośki, a silnik jest grzecznie między kołami.
    > Sam fakt korzystania z półosi tego nie determinuje.

    Dlatego, że przy silniku ułożonym poprzecznie półosie muszą być odsunięte
    od osi wału korbowego. Masz do wyboru miejsca:
    przed silnikiem, za silnikiem i pod silnikiem.
    Pod silnikiem nie dasz, bo musiałbyś silnik do góry podnieść, w
    konsekwencji maskę i nie spełnisz norm bezpieczeństwa dla pieszych.
    Zostaje albo przed silnikiem, albo za silnikiem.

    Co innego, kiedy masz silnik wzdłużnie, napędzający tylne koła z dołączanym
    przodem. Wtedy półoś może przejść przez miskę olejową tuż pod wałem
    korbowym (a fokładniej - pod łożyskiem tegoż wału).

    --
    ___________ (R)

  • 419. Data: 2010-12-20 22:48:57
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 20 Dec 2010 08:12:04 +0100, J.F. napisał(a):

    > Za to my potrafimy .. tylko potem nie wiadomo czemu przeskakujemy
    > przez row :-)

    Wiadomo - przeleciałem, bo wtedy tylko mi się wydawało, że potrafię.

    > Bo nie trzeba wyciagac, tylko wcisnac hamulec 20 s wczesniej i z
    > terkoczacym ABS zwolnic do predkosci kapeluszniczej :-)

    Jak widać - nie wystarczyło. Raczej sądze, że po puszczeniu gazu auto
    zaczęło ślizgać, trafiało którymś kołem na asfalt i robiło niekontrolowany
    obrót - udało mi się to zjawisko wczoraj odtworzyć na pasie startowym w
    Berlingo.

    > A jak leci w pejzaz .. to naturalny odruch - noga z gazu i zaczyna
    > skrecac :-P

    Tak, jeszcze bardziej do rowu, bo dupa zaczyna wyprzedzać.

    --
    ___________ (R)

  • 420. Data: 2010-12-20 22:49:56
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 20 Dec 2010 14:54:02 +0100, Yans van Horn napisał(a):

    > Zamień "ustala" na "wpływa", bo to miałem na myśli.

    Również nie ustala.

    > A ile oznacza tanie ?

    No tak od parudziesięciu tysięcy zaczynają się nietanie ;)

    > I co w tym odrywczego ? :-)

    Dla wielu to niemożliwe ;)

    --