-
411. Data: 2010-12-20 00:26:57
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na nieg...
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 19 Dec 2010 21:06:22 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
> No to rzeczywiście tak samo :-p (pomijając już fakt, że FWD się obróci
> do planowanej jazdy w drugą stronę, a w RWD będziesz musiał najpierw dać
> do tyłu ;-P No i oczywiście w RWD potrzebujesz krawężnika, żeby się o
> niego oprzeć i wystarczająco dużo miejsca przed sobą. Identiko :)
Miejsca tyle samo. Tam gdzie odwrócisz się FWD tak samo się da to zrobić
RWD.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
412. Data: 2010-12-20 00:29:03
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na snieg...
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 19 Dec 2010 15:07:41 +0100, J.F. napisał(a):
> I dlatego wlasnie nie narzekamy na kapelusznikow jadacych po sniegu
> 50, bo moze za sniegiem bedzie lod i to oni maja racje :-P
> Chyba ze mozemy sie pochwalic milionem kilometrow bez rowa :-P
Oni jadą tyle, bo nie potrafią jeździć.
> No dobra, sam narzekam, za wolno jada :-)
>
>>sekundzie, że mi auto dziwnie się zachowuje, zrobiłem przyhamowanie
>>kontrolne i z terkoczącym ABS-em zwolniłem do 50km/h,
>
> Ha - sierra z ABS czy jechales FWD :-)
Ścietrka z ABS-em (nie moja, transport dla kumpla).
>>tak, żeby koła nie jechały po zalodzonych śladach od ciężarówek.
>>Bezpieczne FWD zajęły miejsca na barierkach i w rowach.
>
> Ale tak od razu ? Bo i w FWD mozna kontrolnie przyhamowac i zwolnic na
> czas. Tylko po prostu dziwne zachowanie auta rzadziej owocuje obrotem
Nie, po 20-30 sekundach. Okazuje się, że jednak FWD nie 'wyciąga' tylko
niesterownym przodem leci w pejzaż.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
413. Data: 2010-12-20 00:30:26
Temat: Re: Wyższo?ć RWD nad FWD
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 19 Dec 2010 18:14:31 +0100, J.F. napisał(a):
> Aktualnie w ofercie nie maja, chyba ze w jakims zakamuflowanym dziale
> profi. 300/2.8 szerokiej publice oferuja - pod warunkiem ze ma wolne
> $6999.99.
> W ogole cos nie oferuja szerokiej publice jasnych obiektywow.
Bo to bardzo niszowa produkcja. Na prezentacji Olympusa ongiś miałem go w
łapie.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
414. Data: 2010-12-20 08:12:04
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na snieg...
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Mon, 20 Dec 2010 00:29:03 +0100, Adam Płaszczyca wrote:
>Dnia Sun, 19 Dec 2010 15:07:41 +0100, J.F. napisał(a):
>> I dlatego wlasnie nie narzekamy na kapelusznikow jadacych po sniegu
>> 50, bo moze za sniegiem bedzie lod i to oni maja racje :-P
>> Chyba ze mozemy sie pochwalic milionem kilometrow bez rowa :-P
>
>Oni jadą tyle, bo nie potrafią jeździć.
Za to my potrafimy .. tylko potem nie wiadomo czemu przeskakujemy
przez row :-)
>> No dobra, sam narzekam, za wolno jada :-)
>>>sekundzie, że mi auto dziwnie się zachowuje, zrobiłem przyhamowanie
>>>kontrolne i z terkoczącym ABS-em zwolniłem do 50km/h,
>>>tak, żeby koła nie jechały po zalodzonych śladach od ciężarówek.
>>>Bezpieczne FWD zajęły miejsca na barierkach i w rowach.
>>
>> Ale tak od razu ? Bo i w FWD mozna kontrolnie przyhamowac i zwolnic na
>> czas. Tylko po prostu dziwne zachowanie auta rzadziej owocuje obrotem
>
>Nie, po 20-30 sekundach. Okazuje się, że jednak FWD nie 'wyciąga' tylko
>niesterownym przodem leci w pejzaż.
Bo nie trzeba wyciagac, tylko wcisnac hamulec 20 s wczesniej i z
terkoczacym ABS zwolnic do predkosci kapeluszniczej :-)
A jak leci w pejzaz .. to naturalny odruch - noga z gazu i zaczyna
skrecac :-P
J.
-
415. Data: 2010-12-20 09:11:25
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na nieg...
Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>
On Sun, 19 Dec 2010 14:46:59 +0100, Adam Płaszczyca
<t...@o...spamnie.org.pl> wrote:
>>> W Granadzie jest, w Sierrze jest...
>>
>> W mondeo jest, w oplu jest, tylko w audi nie ma ..
>
> W Mondeo nie ma, w oplu nie ma, w Berlingo też nie ma. .
>
> Problemem jest to, że w FWD koła muszą być przed lub za silnikiem ze
> względu na półośki (*).
Dlaczego? W124/4matic ma półośki, a silnik jest grzecznie między kołami.
Sam fakt korzystania z półosi tego nie determinuje.
pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba
-
416. Data: 2010-12-20 10:29:39
Temat: Re: Wyższo?ć RWD nad FWD
Od: Yans van Horn <y...@n...spam>
On 2010-12-19 14:57, Adam Płaszczyca wrote:
> Dnia Sat, 18 Dec 2010 10:52:25 +0100, J.F. napisał(a):
>
>>> Porównaj 50/1.8 i 400/1.8 - a potem przeproś i spierdalaj.
>>
>> Jakis moze link do 400/1.8 ?
>
> Sprawdź ofertę Olympusa - jest nawet zoom 1.0. Tylko on OIDP coś ponad 200
> tysięcy kosztuje.
Jaka wielkość pola obrazowego w tym olympusie ? :->
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
417. Data: 2010-12-20 14:54:02
Temat: Re: Wyższość RWD nad FWD
Od: Yans van Horn <y...@n...spam>
On 2010-12-18 09:57, Adam Płaszczyca wrote:
> Dnia Thu, 09 Dec 2010 17:09:20 +0100, Yans van Horn napisał(a):
>
>> Niezupełnie :-) Otwór względny zalezy od ogniskowej - zatem ustala
>> minimalną przesłonę :-)
>
> Owszem nie. Zależy od kilku parametrów, aczkolwiek nie jest prawdą, że
> dłuższa ogniskowa implikuje dużą minimalną przesłonę.
Zamień "ustala" na "wpływa", bo to miałem na myśli.
>> No i przeważnie obiektywy o dłuższej ogniskowej mają mniejszy otwór
>> względny.
>
> A raczej - tanie obiektywy o dłuższej ogniskowej tak mają.
A ile oznacza tanie ?
> P.S. co ciekawe, są obiektywy o jasności poniżej 1.0 :D
I co w tym odrywczego ? :-)
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
418. Data: 2010-12-20 22:46:38
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na nieg...
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Mon, 20 Dec 2010 09:11:25 +0100, Mariusz Chwalba napisał(a):
>> Problemem jest to, że w FWD koła muszą być przed lub za silnikiem ze
>> względu na półośki (*).
>
> Dlaczego? W124/4matic ma półośki, a silnik jest grzecznie między kołami.
> Sam fakt korzystania z półosi tego nie determinuje.
Dlatego, że przy silniku ułożonym poprzecznie półosie muszą być odsunięte
od osi wału korbowego. Masz do wyboru miejsca:
przed silnikiem, za silnikiem i pod silnikiem.
Pod silnikiem nie dasz, bo musiałbyś silnik do góry podnieść, w
konsekwencji maskę i nie spełnisz norm bezpieczeństwa dla pieszych.
Zostaje albo przed silnikiem, albo za silnikiem.
Co innego, kiedy masz silnik wzdłużnie, napędzający tylne koła z dołączanym
przodem. Wtedy półoś może przejść przez miskę olejową tuż pod wałem
korbowym (a fokładniej - pod łożyskiem tegoż wału).
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
419. Data: 2010-12-20 22:48:57
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na snieg...
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Mon, 20 Dec 2010 08:12:04 +0100, J.F. napisał(a):
>>Oni jadą tyle, bo nie potrafią jeździć.
>
> Za to my potrafimy .. tylko potem nie wiadomo czemu przeskakujemy
> przez row :-)
Wiadomo - przeleciałem, bo wtedy tylko mi się wydawało, że potrafię.
>>Nie, po 20-30 sekundach. Okazuje się, że jednak FWD nie 'wyciąga' tylko
>>niesterownym przodem leci w pejzaż.
>
> Bo nie trzeba wyciagac, tylko wcisnac hamulec 20 s wczesniej i z
> terkoczacym ABS zwolnic do predkosci kapeluszniczej :-)
Jak widać - nie wystarczyło. Raczej sądze, że po puszczeniu gazu auto
zaczęło ślizgać, trafiało którymś kołem na asfalt i robiło niekontrolowany
obrót - udało mi się to zjawisko wczoraj odtworzyć na pasie startowym w
Berlingo.
> A jak leci w pejzaz .. to naturalny odruch - noga z gazu i zaczyna
> skrecac :-P
Tak, jeszcze bardziej do rowu, bo dupa zaczyna wyprzedzać.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
420. Data: 2010-12-20 22:49:56
Temat: Re: Wyższość RWD nad FWD
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Mon, 20 Dec 2010 14:54:02 +0100, Yans van Horn napisał(a):
>> Owszem nie. Zależy od kilku parametrów, aczkolwiek nie jest prawdą, że
>> dłuższa ogniskowa implikuje dużą minimalną przesłonę.
>
> Zamień "ustala" na "wpływa", bo to miałem na myśli.
Również nie ustala.
>> A raczej - tanie obiektywy o dłuższej ogniskowej tak mają.
> A ile oznacza tanie ?
No tak od parudziesięciu tysięcy zaczynają się nietanie ;)
>> P.S. co ciekawe, są obiektywy o jasności poniżej 1.0 :D
> I co w tym odrywczego ? :-)
Dla wielu to niemożliwe ;)
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++