  • 401. Data: 2010-12-19 14:46:59
    Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 18 Dec 2010 12:17:19 +0100, J.F. napisał(a):

    > W mondeo jest, w oplu jest, tylko w audi nie ma ..

    W Mondeo nie ma, w oplu nie ma, w Berlingo też nie ma. .

    Problemem jest to, że w FWD koła muszą być przed lub za silnikiem ze
    względu na półośki (*). Dlatego albo masz nadkola włażące we wnęki (koła za
    silnikiem), albo płytkie wnęki (koła przed silnikiem).

    W RWD silnik jest pomiędzy kołami, skrzynia już w tunelu, jest miejsce.

    --
    ___________ (R)

  • 402. Data: 2010-12-19 14:48:01
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 18 Dec 2010 12:18:12 +0100, J.F. napisał(a):

    > No to przeciez zajmuje mniej miejsca wzdluz ..

    Więcej. Musisz upchnąć wydech, dolot, a przede wszystkim - elementy napędu
    kół.
    W RWD silnik zajmuje miejsce na środku, po bokach, czyli tam, gdzie są nogi
    jest wolna przestrzeń.

    --
    ___________ (R)

  • 403. Data: 2010-12-19 14:48:33
    Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na ?nieg...
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 19 Dec 2010 14:43:43 +0100, Adam Płaszczyca wrote:
    >Różnica jest taka, że FWD robi bączka wokół tyłka, a RWD wokół dzióbka.

    Roznica jest taka, ze jak nie masz predkosci poczatowej, to w FWD jest
    ten baczek sterowany, a w RWD nie. I w efekcie z parkingu nie
    wyjedziesz, bo droga pewnie bedzie pochylona w zla strone.

    J.

  • 404. Data: 2010-12-19 14:49:50
    Temat: Re: BMW za dobre na ?nieg...
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 18 Dec 2010 12:14:38 +0100, J.F. napisał(a):

    > widze tira i przeskakuje przez row :-)

    To efekt braku opisywanych umiejętności w tym czasie.

    > A co - jest zakaz uzywania recznego ? :-)

    Nie ma. Tylko ;po pierwsze brak czasu, na taki manewr, po drugie mocno
    nieprecyzyjne działanie.

    > No co, lodowiska sie boisz ? Sierra na lodziku nie wyrabia ? :-P

    Bopje się, bo byłem tam przednionapędowcem. Sierra na lodzie wymiata :D

    --
    ___________ (R)

  • 405. Data: 2010-12-19 14:55:57
    Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na snieg...
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 18 Dec 2010 14:41:17 +0100, J.F. napisał(a):

    > A na A4 byla bezpieczna predkosc z ktora jechales ? :-P

    Dla mnie nie.

    Aczkolwiek wczoraj było fajnie - lezy śnieg - taś taś taś 50km/h jadą
    miszczowie wyciągających i bezpiecznych FWD.
    Koniec śniegu - pooooopierdalamy!!!! Tylko na jezdni lód. Ja poczułem po
    sekundzie, że mi auto dziwnie się zachowuje, zrobiłem przyhamowanie
    kontrolne i z terkoczącym ABS-em zwolniłem do 50km/h, a do tego zjechałem
    tak, żeby koła nie jechały po zalodzonych śladach od ciężarówek.

    Bezpieczne FWD zajęły miejsca na barierkach i w rowach.

    --
    ___________ (R)

  • 406. Data: 2010-12-19 14:57:28
    Temat: Re: Wyższoœć RWD nad FWD
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 18 Dec 2010 10:52:25 +0100, J.F. napisał(a):

    > Jakis moze link do 400/1.8 ?

    Sprawdź ofertę Olympusa - jest nawet zoom 1.0. Tylko on OIDP coś ponad 200
    tysięcy kosztuje.

    --
    ___________ (R)

  • 407. Data: 2010-12-19 14:58:41
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 18 Dec 2010 10:51:28 +0100, J.F. napisał(a):

    > Nie jest prawda, ale widziales kiedys obiektyw polmetrowej srednicy ?

    Tak :D

    > Fotograf go nosil czy w obserwatorium stal :-)

    Jeździł na statywie.

    > I stosownie dlugiej ogniskowej ? Link poprosimy.

    Poszukaj - był uzywany do fotografowania samolotów z francuskiego brzegu
    przez Niemców w czasie II WŚ.

    --
    ___________ (R)

  • 408. Data: 2010-12-19 15:07:41
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 19 Dec 2010 14:55:57 +0100, Adam Płaszczyca wrote:
> [...]
    >miszczowie wyciągających i bezpiecznych FWD.
    >Koniec śniegu - pooooopierdalamy!!!! Tylko na jezdni lód. Ja poczułem po

    I dlatego wlasnie nie narzekamy na kapelusznikow jadacych po sniegu
    50, bo moze za sniegiem bedzie lod i to oni maja racje :-P
    Chyba ze mozemy sie pochwalic milionem kilometrow bez rowa :-P

    No dobra, sam narzekam, za wolno jada :-)

    >sekundzie, że mi auto dziwnie się zachowuje, zrobiłem przyhamowanie
    >kontrolne i z terkoczącym ABS-em zwolniłem do 50km/h,

    Ha - sierra z ABS czy jechales FWD :-)

    >a do tego zjechałem
    >tak, żeby koła nie jechały po zalodzonych śladach od ciężarówek.
    >Bezpieczne FWD zajęły miejsca na barierkach i w rowach.

    Ale tak od razu ? Bo i w FWD mozna kontrolnie przyhamowac i zwolnic na
    czas. Tylko po prostu dziwne zachowanie auta rzadziej owocuje obrotem
    :-)

    J.

  • 409. Data: 2010-12-19 18:14:31
    Temat: Re: Wyższo?ć RWD nad FWD
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 19 Dec 2010 14:57:28 +0100, Adam Płaszczyca wrote:

    >Sprawdź ofertę Olympusa - jest nawet zoom 1.0. Tylko on OIDP coś ponad 200
    >tysięcy kosztuje.

    Aktualnie w ofercie nie maja, chyba ze w jakims zakamuflowanym dziale
    profi. 300/2.8 szerokiej publice oferuja - pod warunkiem ze ma wolne
    $6999.99.

    W ogole cos nie oferuja szerokiej publice jasnych obiektywow.

    J.

  • 410. Data: 2010-12-19 21:06:22
    Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na œnieg...
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-12-19, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Różnica jest taka, że FWD robi bączka wokół tyłka, a RWD wokół dzióbka.

    No to rzeczywiście tak samo :-p (pomijając już fakt, że FWD się obróci
    do planowanej jazdy w drugą stronę, a w RWD będziesz musiał najpierw dać
    do tyłu ;-P No i oczywiście w RWD potrzebujesz krawężnika, żeby się o
    niego oprzeć i wystarczająco dużo miejsca przed sobą. Identiko :)

    Krzysiek Kiełczewski