  • Data: 2010-12-09 16:03:15
    Temat: Re: Wyższość RWD nad FWD
    Od: Filip KK <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-12-09 15:55, DoQ pisze:

    > Ale mozesz zrobic prosty eksperyment.
    > Wez ogniskowa powiedzmy 200mm, ustaw aparat w priorytet przyslony na 5,6
    > wyceluj w jednolita powierzchnie (np. niebo) i zapamietaj jaki czas
    > naswietlania wycyrkluje aparat. Pozniej wez obiektyw szerokokątny,
    > powiedzmy 17mm, ustaw tak samo przyslone i porownaj oba pomiary światła.

    Nie posiadam już 200mm. Ale mam do wyboru inne obiektywy.

    W pierwszym przypadku, ogniskowa 200mm, przesłona 5,6, aparat pokaże
    załóżmy 1/200s. W drugim przypadku, ogniskowa 17mm, przesłona 5,6,
    aparat pokaże (światłomierz w aparacie) że o 2 podziałki mam jaśniej.
    Czyli nie będzie tak samo klatka naświetlona.