  • Data: 2010-12-09 15:51:13
    Temat: Re: Wyższość RWD nad FWD
    Od: Filip KK <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-12-09 15:48, Wojtek Borczyk pisze:

    > No właśnie ustawiasz INNĄ przesłonę - raz 1.8 , drugim razem 4 :) Więc
    > zdjęcia wyjdą RÓŻNIE naświetlone :)

    Nie, ustawiam JEDNĄ przesłonę o tej samej liczbie na obu obiektywach
    (różnych).
    Jeden obiektyw ma inną jasność, drugi obiektyw ma inną jasność. Jeden ma
    1.8, drugi ma 4 (na pełnym otworze).

    Czy teraz rozumiesz?

    Przeczytaj opis:
    http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/test.jpg

    > To nie jest bzdura, to jest najprawdziwsza prawda :)

    Zrobiłem test, czy zdjęcia wyszły jednakowo naświetlone?

    > Sam sobie wyprowadź, przyjmując założenia, że ilość światła wpadajacego
    > do obiektywu jest proporcjonalna do kwadratu otworu względnego a skala
    > odwzorowania obrazu w płaszczyźnie ogniskowej zależy liniowo od długości
    > ogniskowej :)
    >
    > Pozdrawiam :)

    Świetny teoretyku, złap w rękę obiektywy, różne. I porób nimi zdjęcia,
    wróć i napisz swoje doświadczenia praktyczne.