eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWyrok po wypadku policyjnej vectry z ZambrowieRe: Wyrok po wypadku policyjnej vectry z Zambrowie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wyrok po wypadku policyjnej vectry z Zambrowie
    Date: Tue, 14 Oct 2014 17:57:27 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 124
    Message-ID: <m1jh50$g48$1@node1.news.atman.pl>
    References: <m11nib$48c$1@node2.news.atman.pl> <m12rk1$3r0$2@node2.news.atman.pl>
    <54359b06$0$12632$65785112@news.neostrada.pl>
    <m147es$iph$1@node2.news.atman.pl>
    <5435a7e9$0$12645$65785112@news.neostrada.pl>
    <m15gtc$lpt$3@node1.news.atman.pl> <m16e7a$mit$1@node1.news.atman.pl>
    <m16gmh$p6g$1@node1.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1410101026350.3900@quad>
    <m193m5$en8$1@node2.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1410102218330.5252@quad>
    <m19hpo$ver$1@node1.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1410111103240.1708@quad>
    <m1big5$35s$1@node1.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1410141025060.2152@quad>
    NNTP-Posting-Host: d179-149.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1413302241 16520 109.173.179.149 (14 Oct 2014 15:57:21
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 14 Oct 2014 15:57:21 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <Pine.WNT.4.64.1410141025060.2152@quad>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
    X-Antivirus: avast! (VPS 141014-0, 2014-10-14), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2546970
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:

    >> Jak sam pisałeś - obowiązuje całość prawa.
    >> To powyżej to obowiązki dodatkowe związane ze zmianą kierunku.
    >
    > Nie tylko, to przepis szczegółowy o pierwszeństwie.

    Związanym ze zmianą kierunku.
    Nie znika innych przepisów.

    > Bo oczywistym jest, że "jadący z poprzek" pasy ruchu MAJĄ,

    Inne.
    Żeby na nie wjechać trzeba więc je zmienić.

    > zaś jeśli w takim układzie występuje STOP, to i linię
    > zatrzymania w poprzek - i pasy się tam nie kończą.

    Jasne, lecą dalej - na wprost przez skrzyżowanie.


    >
    >> Ale o tym, że nie wolno wjeżdżać przed kogoś poruszającego się w tym
    >> samym kierunku, tyle że innym pasem mówią inne przepisy.
    >
    > Za to przy kolizji przepisów objawia się ich hierarchia.

    Ale tu nie ma kolizji, jest uzupełnienie się przepisów.

    >
    >
    > Streszczę: IMO wyrok "pozwalający skręcać w lewo na skrzyżowaniu"
    > jest słuszny i tyle.

    Streszczę - taki jest bzdurą i tyle.

    >> Chyba że mowa o skręcie w lewo na drodze z pierwszeństwem do skrętu w
    >> lewo, wtedy się tak może zdarzyć.
    >
    > Było, czy przy skrzyżowaniu z pierwszeństwem łamanym mamy "skrzyżowanie
    > na zakręcie czy zakręt na skrzyżowaniu" :)

    Jaki zakręt?
    Ja w tym przypadku zakrętu nie pamiętam.



    > Cóż, możemy się nie zgadzać.
    > Szczęśliwie sąd dobrze orzekł :|

    Źle.

    >> Tym, że nie skręcający olał nakaz skrętu.
    >
    > Ale takie olanie nie skutkuje zmianą pierwszeństwa, PRAWDA?
    > :>

    Nike nie mówi o zmianie pierwszeństwa.

    >
    > [...]
    >>> Na deser można sobie wymalować możliwy wg PoRD (acz nie wiem
    >>> czy dopuszczalny przez rozporządzenie o długiej nazwie
    >>> "o znakowaniu dróg") przypadek, w którym dwa lewe pasy skręcają
    >>> w jeden pas drogi poprzecznej.
    >>> "Lewy lewy" ustępuje temu "mniej lewemu" w każdym przypadku,
    >>> nie tylko przy usiłowaniu jazdy na wprost.
    >>
    >> A dlaczego?
    >> Bo ten z mniej lewego PO SKRĘCIE jest z prawej strony.
    >
    > A wg mnie "na skręcie", bo wtedy następuje kolizja torów.

    Czepiasz się słówek.
    Skręt zaczyna się przed środkiem skrzyżowania, więc może być i tak.

    > Ale to szczegół.
    >
    >> Ale gdyby wjechał na lewy lewy PRZED skrętem to właśnie będzie winny,
    >
    > Przecież jak wjechał, to kolizji nie było :>

    Jak trafił w przeciwnika to była.


    > Źródłem winy jest zaistnienie zdarzenia, stanowiącego czyn
    > zabroniony.

    Dokładnie.
    Zmiana pasa na zajęty.


    >
    >> że niewłaściwie zmienił pas i nieustąpił pierwszeństwa jadącego tymże
    >> pasem.
    >> Wypisz wymaluj sytuacja z wyprzedzaniem pasem dla kierunku przeciwnego.
    >
    > No nijak.
    > Możemy podpisać protokół rozbieżności - i miej świadomość, że
    > co najmniej możesz być w błędzie, inny kierujący może takoż
    > uważać a wysoki sąd zgodzić się z tym "innym".

    Niestety, w tym kraju jest to możliwe.


    >
    >>> Nie ma możliwości, aby jadący "bardziej lewym niż najbardziej
    >>> lewy wyznaczony pas" miał "wyższe pierwszeństwo".
    >>
    >> Jest - do momentu kiedy jedzie SWOIM pasem.
    >
    > J.w., bo całość rozbija się o istnienie pasa w lewo.

    Znaczy o nieistnienie.
    Zresztą to samo dotyczy sytuacji gdy pas do skrętu nie jest wyznaczony.
    Oraz wjazdu w posesję po lewej.

    > IMO sądowi dobrze wyszło.

    A IMO źle.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: