  • 41. Data: 2007-05-17 09:04:49
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy hostingu - prośba o pomoc | PILNE [OT]
    Od: Mateusz Szultka <i...@n...com.pl>

    Jacek Osiecki pisze:

    > Na pewno da się coś poprawić - bazę, indeksy, zapytania...
    >
    > Pozdrawiam,
    Tak więc padnie chyba na VPS'a u naszych zachodnich sąsiadów.
    Cenowo/jakościowo najlepiej wypadają chyba.

  • 42. Data: 2007-05-17 09:17:54
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy hostingu - prośba o pomoc | PILNE
    Od: Mateusz Szultka <i...@n...com.pl>

    Maciej Jan Broniarz pisze:

    > Lekii OT - jeden z naszych klientow zaczal krecic nosem ze on chyba
    > nie potrzebuje kolokowanego serwera i woli z niego zrezygnowac.
    > Dlaczego? Bo zdaniem klienta, lepiej korzystac z profesjonalnych kont
    > hostingowych w home.pl
    >
    > Ciekawy pomysl ;)
    Dobry dla ludzi mających strony, które nie generują zbytniego obciążenia
    dla serwera. ;-)

  • 43. Data: 2007-05-17 09:23:50
    Od: "Maciej Jan Broniarz" <g...@g...net>

    17-05-07, Mateusz Szultka <i...@n...com.pl> napisał(a):

    > Dobry dla ludzi mających strony, które nie generują zbytniego obciążenia
    > dla serwera. ;-)

    Troche gorszy dla kogos, kogo serwis i uslugi mocno obciazaja
    dwu-opteronowego suna :)

    gausus
    --
    [ -----< Maciej Jan Broniarz || g...@g...net >------ ]
    | Siamo qui \ sotto la stessa luce \ sotto la sua croce \ |

  • 44. Data: 2007-05-17 14:04:17
    Od: Denken <d...@i...pl>

    Jacek Osiecki wrote:

    > Na pewno da się coś poprawić - bazę, indeksy, zapytania...

    Albo storage engine co w przypadku IPB potrafi zdzialac cuda bo
    aplikacja trzyma sobie sesje w bazie a i lockow ma sporo ;)

    AFAIR w panelu klienta IB jest sporo hintow co zrobic gdy backend sie
    przeciaza ;)

    --
    Denken

  • 45. Data: 2007-05-18 08:25:52
    Od: Mirosław Jaworski <m...@i...pl>

    On Wed, 2007-05-16 at 17:23 +0200, Maciej Jan Broniarz wrote:

    > Z ciekawosci - co klient otrzymuje za 600 rocznie?

    _Jedyny_ podany limit to 1200 GB ruchu rocznie. Jeśli więc nie piszą
    nic o innych ograniczeniach, teoretycznie nie mają podstaw, żeby
    wywalić klienta "bo zżera im bazę".

    Zauważmy, że w przypadku autora wątku nie chodzi o dramatycznie źle
    napisany na kolanie skrypt, który niemiłosiernie trzepie po
    nieznormalizowanych strukturach bazodanowych niezoptymalizowanymi
    zapytaniami, tylko o wysokie obciążenie sql'a idące w parze z dużym
    ruchem generowanym przez serwis, pozostającym jednak w ramach limitu
    narzuconego w opisie usługi.

    W skrócie - tak to jest jak "spece od produktów" potrafią się
    skoncentrować li tylko na megabitach, mebibajtach, megahercach czy
    innych megapixelach i w swej krótkowzroczności nie potrafią
    przewidzieć, że <baczność>1200 GB rocznie</baczność> można osiągnąć
    nie tylko stukrotnym downloadem jednogigowego iso w każdym miesiącu.

    Sprawa wywalania klientów żrących więcej niż zwykle czegośtam, co było
    aktualnie na tapecie u adminów dostawcy na topie była niejednokrotnie
    poruszana w kontekście homenet'u. Wniosek, jeśli dobrze pamiętam, był
    taki - dlaczego klient poprawnie używający usługi ma cierpieć, skoro
    dostawca, który w końcu powinien mieć doświadczenie wynikające
    z oferowania sprzedawanej usługi, nie umie poprawnie opisać produktu
    ( w szczególności ograniczeń, których przekroczenie może spowodować,
    że dana usługa nie będzie mogła być świadczona i będzie wymagać zmiany
    na inną ).

    --
    Mirosław "Psyborg" Jaworski
    GCS/IT d- s+:+ a C++$ UBI++++$ P+++$ L- E--- W++(+++)$ N++ o+ K- w-- O-

  • 46. Data: 2007-05-18 12:28:42
    Od: Piotr Gackiewicz <g...@i...pl>

    Dnia Fri, 18 May 2007 10:25:52 +0200, Mirosław Jaworski napisał(a):

> [...]
    > szczególności ograniczeń, których przekroczenie może spowodować, że dana
    > usługa nie będzie mogła być świadczona i będzie wymagać zmiany na inną

    Bajty wysłane i odebrane mierzy się łatwo.
    Zadaj sobie jednak trochę trudu i spróbuj sam opisać kryteria
    "ograniczeń zasobów". A potem, żeby cała zabawa miała jeszcze sens,
    zacznij mierzyć ograniczane zasoby na współdzielonych serwerach na tyle
    dokładnie, żeby dokładne wyznaczanie limitów (bo przecież o to ci chodzi)
    miało sens.

    Zapewne dojdziesz do wniosku, że cała zabawa kosztuje cię (w szerokim
    tego słowa znaczeniu) niewspółmiernie więcej, niż masz z tego zysku i
    lepiej niech działają naturalne ograniczenia - skończone zasoby
    dedykowanego sprzętu :-)

    --
    Piotr Gackiewicz
    Intertele S.A. - operator systemów ITL.PL i DOMENY.ITL.PL

  • 47. Data: 2007-05-18 12:34:51
    Od: Mateusz Szultka <i...@n...com.pl>

    Piotr Gackiewicz pisze:
> [...]
    > zacznij mierzyć ograniczane zasoby na współdzielonych serwerach na tyle
    > dokładnie, żeby dokładne wyznaczanie limitów (bo przecież o to ci chodzi)

    Chociażby ilość jednoczesnych sesji połączeniowych z sql'em - to jest do
    zmierzenia, gdyby zarzucili takim limitem, od razu widziałbym (nie
    dokładnie, ale dałoby to do myślenia), czy ogarnie to mój serwis. ;-)

  • 48. Data: 2007-05-18 12:40:30
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Piotr Gackiewicz napisał(a):

> [...]
    > zacznij mierzyć ograniczane zasoby na współdzielonych serwerach na tyle
    > dokładnie, żeby dokładne wyznaczanie limitów (bo przecież o to ci chodzi)

    Jak nie wiesz, co i jak robisz, to może lepiej nie zaczynać.
    Usługodawcy, ktory pewnego pieknego dnia wywiesza kartkę "tych panstwa
    nie obsługujemy" nie można traktować poważnie. Na ich szczęscie tacy
    trafiaja na zahukaną młodzież, która podwinie kitę i pójdzie sobie gdzie
    indziej.
    Gorzej jak trafia na klienta, który jest świadomy swoich praw. Zerwanie
    umowy hostingu może takiego providera drogo kosztować.

    Nienależyte świadczenie usługi również.

    M.

  • 49. Data: 2007-05-18 13:46:58
    Od: Piotr Gackiewicz <g...@i...pl>

    Dnia Fri, 18 May 2007 14:40:30 +0200, Maciej Bebenek napisał(a):

    > Jak nie wiesz, co i jak robisz, to może lepiej nie zaczynać.

    Czy powyższe oznacza: "jestem adminem i takie rzeczy się robi bardzo
    łatwo i tanim kosztem", czy raczej "jestem klientem i usługodawca
    powinien to i tamto"?
    Bo nie bardzo rozumiem, jak mam traktować ten komentarz.

    > Usługodawcy, ktory pewnego pieknego dnia wywiesza kartkę "tych panstwa
    > nie obsługujemy" nie można traktować poważnie.

    Ale dlaczego zaraz "nie obsługujemy". Obsługujemy, ale w trosce o jakość
    usług świadczonych dla swoich x set/tysięcy klientów proponujemy
    obciążającemu klientowi usługę, z której korzystając nie zaszkodzi
    pozostałym. Jeśli to jest wykonane zgodnie z regulaminem, to nie widzę
    problemu.

    > Nienależyte świadczenie usługi również.

    Co znaczy nienależyte?. Czy pozostawienie zasobożercy w spokoju, kosztem
    pozostałych x set/tysięcy klientów to należyte świadczenie usługi, czy
    nie?

  • 50. Data: 2007-05-18 13:53:46
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Piotr Gackiewicz napisał(a):

> [...]
    > powinien to i tamto"?
    > Bo nie bardzo rozumiem, jak mam traktować ten komentarz.

    Akurat w pewnym sensie dwojako :-) Czasem występuję jako usługodawca,
    czasem jako usługobiorca.

> [...]
    > obciążającemu klientowi usługę, z której korzystając nie zaszkodzi
    > pozostałym. Jeśli to jest wykonane zgodnie z regulaminem, to nie widzę

    Czy w tym regulaminie są kryteria pozwalające klientowi ocenić
    (abstrahując od stopnia jego zaawansowania technicznego) czy usługa
    spełnia jego wymagania? Jeżeli tak, to OK, ale do tej pory nikt o tym
    nie wspominał.

    Natomiast zapis równoważny "będziemy świadczyc usługi do momentu, gdy
    uznamy że jej nie możemy świadczyć" jest ewidentnym naruszeniem praw
    klienta, z pełnymi konsekwencjami. Opisany tu sposób "proponowania"
    zmiany umowy pod rygorem jej zerwania kwalifikuje się do sądu cywilnego,
    i wszystko.

    > Co znaczy nienależyte?. Czy pozostawienie zasobożercy w spokoju, kosztem
    > pozostałych x set/tysięcy klientów to należyte świadczenie usługi, czy
    > nie?

    Jako usługobiorca oceniam świadczenie usługi ze swojego punktu, a nie
    reszty kuli ziemskiej i okolic.

    M.