    From: Mirosław Jaworski <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Wypowiedzenie umowy hostingu - prośba o pomoc | PILNE
    Date: Fri, 18 May 2007 10:25:52 +0200

    On Wed, 2007-05-16 at 17:23 +0200, Maciej Jan Broniarz wrote:

    > Z ciekawosci - co klient otrzymuje za 600 rocznie?

    _Jedyny_ podany limit to 1200 GB ruchu rocznie. Jeśli więc nie piszą
    nic o innych ograniczeniach, teoretycznie nie mają podstaw, żeby
    wywalić klienta "bo zżera im bazę".

    Zauważmy, że w przypadku autora wątku nie chodzi o dramatycznie źle
    napisany na kolanie skrypt, który niemiłosiernie trzepie po
    nieznormalizowanych strukturach bazodanowych niezoptymalizowanymi
    zapytaniami, tylko o wysokie obciążenie sql'a idące w parze z dużym
    ruchem generowanym przez serwis, pozostającym jednak w ramach limitu
    narzuconego w opisie usługi.

    W skrócie - tak to jest jak "spece od produktów" potrafią się
    skoncentrować li tylko na megabitach, mebibajtach, megahercach czy
    innych megapixelach i w swej krótkowzroczności nie potrafią
    przewidzieć, że <baczność>1200 GB rocznie</baczność> można osiągnąć
    nie tylko stukrotnym downloadem jednogigowego iso w każdym miesiącu.

    Sprawa wywalania klientów żrących więcej niż zwykle czegośtam, co było
    aktualnie na tapecie u adminów dostawcy na topie była niejednokrotnie
    poruszana w kontekście homenet'u. Wniosek, jeśli dobrze pamiętam, był
    taki - dlaczego klient poprawnie używający usługi ma cierpieć, skoro
    dostawca, który w końcu powinien mieć doświadczenie wynikające
    z oferowania sprzedawanej usługi, nie umie poprawnie opisać produktu
    ( w szczególności ograniczeń, których przekroczenie może spowodować,
    że dana usługa nie będzie mogła być świadczona i będzie wymagać zmiany
    na inną ).

    --
    Mirosław "Psyborg" Jaworski
    GCS/IT d- s+:+ a C++$ UBI++++$ P+++$ L- E--- W++(+++)$ N++ o+ K- w-- O-