-
241. Data: 2011-06-30 09:40:06
Temat: Re: Wynik eksperymentu [było: Re: jak oni to robią ?]
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl> writes:
> co stanowi 0.36 % długości przebytego odcinka :)
Czyli różnica jest tak mała, że w kwestii przekraczania szybkości,
miśków z radarem i dokładności licznika całkowicie pomijalna.
Że też ci się chciało, podziwiam.
MJ
-
242. Data: 2011-06-30 23:04:04
Temat: Re: Wynik eksperymentu cz. II [było: Re: jak oni to robią ?]
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:
>>Ale nie mają też racji osoby twierdzące, że droga ta nie jest zależna od
>>ciśnienia w oponie, bo nawet dla stosunkowo niedużych spadków ciśnienia
>>rzędu 0.5 bara różnice spowodowane "uślizgiem" opony są wyraźnie
>>zauważalne :)
>
> Zauwazalne ? 0.36% ?
25 cm na 10 metrach to jest 2,5 % a nie 0,36 %.
-
243. Data: 2011-06-30 23:10:33
Temat: Re: Wynik eksperymentu cz. II [było: Re: jak oni to robią ?]
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Wojtek Borczyk" <b...@m...astro.amu.edu.pl> napisał w
wiadomości news:alpine.BSF.2.00.1106292048240.94424@moon.astro.
amu.edu.pl...
> On Wed, 29 Jun 2011, 'Tom N' wrote:
>
>> Tyle eksperymentów, kombinacji z przyrządami, obliczeń, żeby udowodnić,
>> że
>> zmiana ciśnienia w oponach nie wpływa na zmianę faktycznie pokonanej
>> odległości przez pojazd w jednostce czasu.
>
> No jak to nie wpływa, skoro wpływa? Na tysiącu km z tych 0.36% uzbiera się
> "aż" trzy i pół kilometra! ;-)
Na 10 m uzbierało się 25 cm, czyli na 100 m to będzie 2,5 m, na 1 km to
będzie 25 metrów, na 10 km to będzie 250 m, na 100 km to będzie 2,5 km, a
więc na tysiącu km to będzie 25 km.
Całkiem spora różnica.
-
244. Data: 2011-07-01 00:04:14
Temat: Re: Wynik eksperymentu cz. II [było: Re: jak oni to robią ?]
Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>
On Thu, 30 Jun 2011, Cavallino wrote:
>> No jak to nie wpływa, skoro wpływa? Na tysiącu km z tych 0.36% uzbiera się
>> "aż" trzy i pół kilometra! ;-)
>
> Na 10 m uzbierało się 25 cm
Ale skąd Ty wziąłeś te 25 cm ??? Pisałem Ci już, że to nie jest różnica
między prawym i lewym kołem, tylko różnica dróg przejechanych przez auto
podczas dwóch kolejnych prób!
Pozdrawiam :)
W.
-
245. Data: 2011-07-01 00:06:11
Temat: Re: Wynik eksperymentu cz. II [było: Re: jak oni to robią ?]
Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>
On Thu, 30 Jun 2011, Cavallino wrote:
>> Zauwazalne ? 0.36% ?
>
> 25 cm na 10 metrach to jest 2,5 % a nie 0,36 %.
Dżizus, Sławek, przeczytaj jeszcze raz *dokładnie* opis tego
mojego doświadczenia! :)
Pozdrawiam :)
W.
-
246. Data: 2011-07-01 00:09:14
Temat: Re: Wynik eksperymentu cz. II [było: Re: jak oni to robią ?]
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Wojtek Borczyk" <b...@m...astro.amu.edu.pl> napisał w
wiadomości news:alpine.BSF.2.00.1106302359270.97998@moon.astro.
amu.edu.pl...
> On Thu, 30 Jun 2011, Cavallino wrote:
>
>>> No jak to nie wpływa, skoro wpływa? Na tysiącu km z tych 0.36% uzbiera
>>> się "aż" trzy i pół kilometra! ;-)
>>
>> Na 10 m uzbierało się 25 cm
>
> Ale skąd Ty wziąłeś te 25 cm ??? Pisałem Ci już,
Gdzie i kiedy, bo chyba coś nie doszło?
>że to nie jest różnica między prawym i lewym kołem, tylko różnica dróg
>przejechanych przez auto podczas dwóch kolejnych prób!
A nie o to tu chodzi?
Żeby wychwycić jaka będzie różnica w przebytej odległości przy ciśnieniu
obniżonym z 2 barów do 1?
Oczywiście najwierniej byłoby żeby to samo ciśnienie było we wszystkich
kołach, wtedy nie potrzebna żadnych obliczeń czy wzorów, wszystko jest
czarno na białym i w centymetrach.
-
247. Data: 2011-07-01 00:15:31
Temat: Re: Wynik eksperymentu cz. II [było: Re: jak oni to robią ?]
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Wojtek Borczyk" <b...@m...astro.amu.edu.pl> napisał w
wiadomości news:alpine.BSF.2.00.1107010005040.97998@moon.astro.
amu.edu.pl...
> On Thu, 30 Jun 2011, Cavallino wrote:
>
>>> Zauwazalne ? 0.36% ?
>>
>> 25 cm na 10 metrach to jest 2,5 % a nie 0,36 %.
>
> Dżizus, Sławek, przeczytaj jeszcze raz *dokładnie* opis tego mojego
> doświadczenia! :)
Przeczytałem, już przeczytałem, skomplikowałeś to wszystko jak to tylko
możliwe.
A wystarczyło zrobić 10 pełnych obrotów kołem i sprawdzić przebytą
odległość......
-
248. Data: 2011-07-01 00:18:07
Temat: Re: Wynik eksperymentu cz. II [było: Re: jak oni to robią ?]
Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>
On Fri, 1 Jul 2011, Cavallino wrote:
>> że to nie jest różnica między prawym i lewym kołem, tylko różnica dróg
>> przejechanych przez auto podczas dwóch kolejnych prób!
>
> A nie o to tu chodzi? Żeby wychwycić jaka będzie różnica w przebytej
> odległości przy ciśnieniu obniżonym z 2 barów do 1?
No o to, tylko że wynik wyszedł zupełnie inny :) Przeczytaj jeszcze raz
dokładnie opis tego doświadczenia :)
W.
-
249. Data: 2011-07-01 00:23:50
Temat: Re: Wynik eksperymentu cz. II [było: Re: jak oni to robią ?]
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Wojtek Borczyk" <b...@m...astro.amu.edu.pl> napisał w
wiadomości news:alpine.BSF.2.00.1107010014500.97998@moon.astro.
amu.edu.pl...
> On Fri, 1 Jul 2011, Cavallino wrote:
>
>>> że to nie jest różnica między prawym i lewym kołem, tylko różnica dróg
>>> przejechanych przez auto podczas dwóch kolejnych prób!
>>
>> A nie o to tu chodzi? Żeby wychwycić jaka będzie różnica w przebytej
>> odległości przy ciśnieniu obniżonym z 2 barów do 1?
>
> No o to, tylko że wynik wyszedł zupełnie inny :)
No bo sposób dojścia do rozwiązania zastosowałeś jak na naukowca przystało.
Nie dziwota, że nie studiując dokładnie tekstu nie wpadłem na to, że można
tak bardzo skomplikować prosty test. ;-)
-
250. Data: 2011-07-01 00:44:04
Temat: Re: Wynik eksperymentu cz. II [było: Re: jak oni to robią ?]
Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>
On Fri, 1 Jul 2011, Cavallino wrote:
> A wystarczyło zrobić 10 pełnych obrotów kołem i sprawdzić przebytą
> odległość......
Dobra, następnym razem poproszę Ciebie, żebyś osobiście tym kołem kręcił,
patrząc równocześnie na kątomierz i zatrzymując koło w określonym
położeniu z dokładnością do jednego stopnia ;-)
Pozdrawiam :)
W.