  • 241. Data: 2011-06-30 09:40:06
    Temat: Re: Wynik eksperymentu [było: Re: jak oni to robią ?]
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl> writes:

    > co stanowi 0.36 % długości przebytego odcinka :)

    Czyli różnica jest tak mała, że w kwestii przekraczania szybkości,
    miśków z radarem i dokładności licznika całkowicie pomijalna.

    Że też ci się chciało, podziwiam.

    MJ

  • 242. Data: 2011-06-30 23:04:04
    Temat: Re: Wynik eksperymentu cz. II [było: Re: jak oni to robią ?]
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Zauwazalne ? 0.36% ?

    25 cm na 10 metrach to jest 2,5 % a nie 0,36 %.

  • 243. Data: 2011-06-30 23:10:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Wojtek Borczyk" <b...@m...astro.amu.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:alpine.BSF.2.00.1106292048240.94424@moon.astro.
    amu.edu.pl...

    > No jak to nie wpływa, skoro wpływa? Na tysiącu km z tych 0.36% uzbiera się
    > "aż" trzy i pół kilometra! ;-)

    Na 10 m uzbierało się 25 cm, czyli na 100 m to będzie 2,5 m, na 1 km to
    będzie 25 metrów, na 10 km to będzie 250 m, na 100 km to będzie 2,5 km, a
    więc na tysiącu km to będzie 25 km.

    Całkiem spora różnica.

  • 244. Data: 2011-07-01 00:04:14
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Thu, 30 Jun 2011, Cavallino wrote:

    > Na 10 m uzbierało się 25 cm

    Ale skąd Ty wziąłeś te 25 cm ??? Pisałem Ci już, że to nie jest różnica
    między prawym i lewym kołem, tylko różnica dróg przejechanych przez auto
    podczas dwóch kolejnych prób!

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 245. Data: 2011-07-01 00:06:11
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    > 25 cm na 10 metrach to jest 2,5 % a nie 0,36 %.

    Dżizus, Sławek, przeczytaj jeszcze raz *dokładnie* opis tego
    mojego doświadczenia! :)

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 246. Data: 2011-07-01 00:09:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Wojtek Borczyk" <b...@m...astro.amu.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:alpine.BSF.2.00.1106302359270.97998@moon.astro.
    amu.edu.pl...

    > Ale skąd Ty wziąłeś te 25 cm ??? Pisałem Ci już,

    Gdzie i kiedy, bo chyba coś nie doszło?

    >że to nie jest różnica między prawym i lewym kołem, tylko różnica dróg
    >przejechanych przez auto podczas dwóch kolejnych prób!

    A nie o to tu chodzi?
    Żeby wychwycić jaka będzie różnica w przebytej odległości przy ciśnieniu
    obniżonym z 2 barów do 1?
    Oczywiście najwierniej byłoby żeby to samo ciśnienie było we wszystkich
    kołach, wtedy nie potrzebna żadnych obliczeń czy wzorów, wszystko jest
    czarno na białym i w centymetrach.

  • 247. Data: 2011-07-01 00:15:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Wojtek Borczyk" <b...@m...astro.amu.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:alpine.BSF.2.00.1107010005040.97998@moon.astro.
    amu.edu.pl...

    > Dżizus, Sławek, przeczytaj jeszcze raz *dokładnie* opis tego mojego
    > doświadczenia! :)

    Przeczytałem, już przeczytałem, skomplikowałeś to wszystko jak to tylko
    możliwe.
    A wystarczyło zrobić 10 pełnych obrotów kołem i sprawdzić przebytą
    odległość......

  • 248. Data: 2011-07-01 00:18:07
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Fri, 1 Jul 2011, Cavallino wrote:

    > A nie o to tu chodzi? Żeby wychwycić jaka będzie różnica w przebytej
    > odległości przy ciśnieniu obniżonym z 2 barów do 1?

    No o to, tylko że wynik wyszedł zupełnie inny :) Przeczytaj jeszcze raz
    dokładnie opis tego doświadczenia :)

    W.

  • 249. Data: 2011-07-01 00:23:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Wojtek Borczyk" <b...@m...astro.amu.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:alpine.BSF.2.00.1107010014500.97998@moon.astro.
    amu.edu.pl...

    > No o to, tylko że wynik wyszedł zupełnie inny :)

    No bo sposób dojścia do rozwiązania zastosowałeś jak na naukowca przystało.
    Nie dziwota, że nie studiując dokładnie tekstu nie wpadłem na to, że można
    tak bardzo skomplikować prosty test. ;-)

  • 250. Data: 2011-07-01 00:44:04
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Fri, 1 Jul 2011, Cavallino wrote:

    > A wystarczyło zrobić 10 pełnych obrotów kołem i sprawdzić przebytą
    > odległość......

    Dobra, następnym razem poproszę Ciebie, żebyś osobiście tym kołem kręcił,
    patrząc równocześnie na kątomierz i zatrzymując koło w określonym
    położeniu z dokładnością do jednego stopnia ;-)

    Pozdrawiam :)

    W.