-
1. Data: 2013-03-14 17:27:06
Temat: Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji
Od: sas <n...@e...com>
witajcie,
Jestem sobie szczęśliwym posiadaczem HTC HD2, a właściwie to byłem, bo coś
się zwaliło.
Dziś telefon, tak po prostu wyłączył się i nie mogę go włączyć. Próbowałem
wyjmować baterię, ładować go ładowarką - to samo, nie mogę go włączyć.
Znalazłem gdzieś w sieci info, że prawdopodobnie padła płyta główna.
Pod koniec gwarancji telefonu, tj. około pół roku temu, oddałem tel. do
serwisu, w którym wymienili właśnie płytę główną.
Gwarancja na telefon (jako całość) już się skończyła, ale czy w takim
przypadku można próbować reklamować wymienioną część, tj. padniętą płytę?
(przy założeniu, że to jest przyczyną awarii)
Może ktoś z Was przerabiał coś podobnego?
[sas]
-
2. Data: 2013-03-14 17:36:41
Temat: Re: Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji
Od: "Tomek" <n...@o...pl>
Użytkownik "sas" napisał:
> Gwarancja na telefon (jako całość) już się skończyła
Czyli wszystko jasne? Dostałeś 2 lata gwarancji i producent/sprzedawca się z
tego wywiązał.
> ale czy w takim przypadku można próbować reklamować wymienioną część, tj.
> padniętą płytę?
Nie można, bo w ten sposób można byłoby kombinować kolejnych 10 lat z
gwarancją kombinując z kolejnymi awariami/naprawami.
-
3. Data: 2013-03-14 18:08:04
Temat: Re: Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji
Od: sas <n...@e...com>
W dniu 14.03.2013 o 17:36 Tomek <n...@o...pl> pisze:
> Użytkownik "sas" napisał:
>
>> Gwarancja na telefon (jako całość) już się skończyła
>
> Czyli wszystko jasne? Dostałeś 2 lata gwarancji i producent/sprzedawca
> się z tego wywiązał.
wywiązał, nie kwestionuję tego.
>
>> ale czy w takim przypadku można próbować reklamować wymienioną część,
>> tj. padniętą płytę?
>
> Nie można, bo w ten sposób można byłoby kombinować kolejnych 10 lat z
> gwarancją kombinując z kolejnymi awariami/naprawami.
zapewnie tak.
ale hipotetyczna sytuacja: przynoszę telefon pod koniec gwarancji do
naprawy, naprawiają go, odbieram go już po gwarancji i np. po dwóch
tygodnia nastąpiła usterka wymienionego elemenu. "sorrki, gwarancja się
skończyła".
czy wymieniona część nie może być wadliwa i nie podlega żadnej gwarancji?
[sas]
-
4. Data: 2013-03-14 20:25:42
Temat: Re: Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji
Od: Leszek Zur <l...@t...eu.org>
W dniu 2013-03-14 17:27, sas pisze:
> Pod koniec gwarancji telefonu, tj. około pół roku temu, oddałem tel. do
> serwisu, w którym wymienili właśnie płytę główną.
> Gwarancja na telefon (jako całość) już się skończyła, ale czy w takim
> przypadku można próbować reklamować wymienioną część, tj. padniętą
> płytę? (przy założeniu, że to jest przyczyną awarii)
Sytuację tą reguluje Kodeks Cywilny. Mianowicie:
Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył
uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo
dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji
biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub
zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy,
przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.
To oznacza, że jeśli w telefonie została wymieniona płyta główna to na
tą płytę (ale nie na cały telefon) gwarancja biegnie od początku.
Sprawdź tylko czy w karci gwarancyjnej napisano, że została wymieniona
płyta główna i z jaka datą.
Sam na tej zasadzie kiedyś naprawiłem w HP drukarkę. Najpierw
twierdzili, że juz po gwarancji ale jak podałem im ten przepis to zmiękli.
Leszek
-
5. Data: 2013-03-14 22:03:12
Temat: Re: Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji
Od: sas <n...@e...com>
W dniu 14.03.2013 o 20:25 Leszek Zur <l...@t...eu.org> pisze:
> W dniu 2013-03-14 17:27, sas pisze:
>> Pod koniec gwarancji telefonu, tj. około pół roku temu, oddałem tel. do
>> serwisu, w którym wymienili właśnie płytę główną.
>> Gwarancja na telefon (jako całość) już się skończyła, ale czy w takim
>> przypadku można próbować reklamować wymienioną część, tj. padniętą
>> płytę? (przy założeniu, że to jest przyczyną awarii)
>
> Sytuację tą reguluje Kodeks Cywilny. Mianowicie:
>
> Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył
> uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo
> dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji
> biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub
> zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy,
> przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.
>
> To oznacza, że jeśli w telefonie została wymieniona płyta główna to na
> tą płytę (ale nie na cały telefon) gwarancja biegnie od początku.
> Sprawdź tylko czy w karci gwarancyjnej napisano, że została wymieniona
> płyta główna i z jaka datą.
>
> Sam na tej zasadzie kiedyś naprawiłem w HP drukarkę. Najpierw
> twierdzili, że juz po gwarancji ale jak podałem im ten przepis to
> zmiękli.
>
> Leszek
>
nie mam tego zapisanego w karcie gwarancyjnej, ale dostałem papier, w
którym napisali między innymi:
"Szanowy Kliencie, w dostarczonym urządzeniu wymieniono płytę główną. Nowy
IMEI: i_tu_nr_imei".
Dziękuję za informację, jutro w takim razie jadę dochodzić swoich praw :)
[sas]
-
6. Data: 2013-03-14 22:40:16
Temat: Re: Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji
Od: Leszek Zur <l...@t...eu.org>
W dniu 2013-03-14 22:03, sas pisze:
> nie mam tego zapisanego w karcie gwarancyjnej, ale dostałem papier, w
> którym napisali między innymi:
> "Szanowy Kliencie, w dostarczonym urządzeniu wymieniono płytę główną.
> Nowy IMEI: i_tu_nr_imei".
> Dziękuję za informację, jutro w takim razie jadę dochodzić swoich praw :)
Dlatego odbierając sprzęt po naprawie zawsze trzeba wypytać się co
zrobili a następnie sprawdzić czy to zostało wpisane do karty.
Napisz jak się skończyło.
Leszek
-
7. Data: 2013-03-14 23:05:00
Temat: Re: Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji
Od: sas <n...@e...com>
W dniu 14.03.2013 o 22:40 Leszek Zur <l...@t...eu.org> pisze:
>
> Dlatego odbierając sprzęt po naprawie zawsze trzeba wypytać się co
> zrobili a następnie sprawdzić czy to zostało wpisane do karty.
> Napisz jak się skończyło.
>
> Leszek
>
>
nie omieszkam. jeszcze raz dziękuję.
[sas]
-
8. Data: 2013-03-15 16:32:53
Temat: Re: Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji
Od: sas <n...@e...com>
W dniu 14.03.2013 o 22:40 Leszek Zur <l...@t...eu.org> pisze:
> W dniu 2013-03-14 22:03, sas pisze:
>> nie mam tego zapisanego w karcie gwarancyjnej, ale dostałem papier, w
>> którym napisali między innymi:
>> "Szanowy Kliencie, w dostarczonym urządzeniu wymieniono płytę główną.
>> Nowy IMEI: i_tu_nr_imei".
>> Dziękuję za informację, jutro w takim razie jadę dochodzić swoich praw
>> :)
>
> Dlatego odbierając sprzęt po naprawie zawsze trzeba wypytać się co
> zrobili a następnie sprawdzić czy to zostało wpisane do karty.
> Napisz jak się skończyło.
>
> Leszek
>
Napisałem do HTC poprzez ichniejszą stronę (bez powoływania się na Art.
581. § 1) - odpisali mi, że na wykonaną usługę / wymienione części
udzielają 90 dniowej gwarancji. Odpisałem, że dla wymienionej części
gwarancja powinna biec na nowo, powołując się na "Art. 581. § 1" i jak na
razie ze strony HTC cisza w tym temacie. Poczekam do poniedziałku.
Co dalej można zrobić, jeżeli wciąż będą milczeli?
[sas]
-
9. Data: 2013-03-16 08:59:51
Temat: Re: Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji
Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>
Użytkownik "sas" <n...@e...com>
>> nie mam tego zapisanego w karcie gwarancyjnej, ale dostałem papier, w
>> którym napisali między innymi:
>> "Szanowy Kliencie, w dostarczonym urządzeniu wymieniono płytę główną.
>> Nowy IMEI: i_tu_nr_imei".
>> Dziękuję za informację, jutro w takim razie jadę dochodzić swoich praw
>> :)
>
> Dlatego odbierając sprzęt po naprawie zawsze trzeba wypytać się co
> zrobili a następnie sprawdzić czy to zostało wpisane do karty.
> Napisz jak się skończyło.
>
> Leszek
>
Napisałem do HTC poprzez ichniejszą stronę (bez powoływania się na Art.
581. § 1) - odpisali mi, że na wykonaną usługę / wymienione części
udzielają 90 dniowej gwarancji. Odpisałem, że dla wymienionej części
gwarancja powinna biec na nowo, powołując się na "Art. 581. § 1" i jak na
razie ze strony HTC cisza w tym temacie. Poczekam do poniedziałku.
Co dalej można zrobić, jeżeli wciąż będą milczeli?
--
Wysłać im to. Ale sprawdź czy tamta naprawa nie była z ustawy konsumenckiej.
-
10. Data: 2013-03-16 09:08:38
Temat: Re: Wymiana płyty głównej pod koniec gwarancji i awaria telefonu już po gwarancji
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2013-03-14 22:03, sas pisze:
> nie mam tego zapisanego w karcie gwarancyjnej, ale dostałem papier, w
> którym napisali między innymi:
> "Szanowy Kliencie, w dostarczonym urządzeniu wymieniono płytę główną.
> Nowy IMEI: i_tu_nr_imei".
> Dziękuję za informację, jutro w takim razie jadę dochodzić swoich praw :)
Kupiłeś telefon jako konsument, czy jako firma?
--
Liwiusz