    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Wykrakaliśmy?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 12 Dec 2013 23:07:47 +0100

    Dnia Thu, 12 Dec 2013 21:50:14 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):

    > Tak zupełnie poważnie, to uważam, że ten obowiązek badania lekarskiego
    > przy wydawaniu nowego świstka, to bardzo słuszna sprawa.

    Pamiętaj, że jeżeli lekarz komuś badania nie podbije, to kierowca może iść
    do innego lekarza i powtarzać tą czynność dowolnie długo.

    Czyli w praktyce z ruchu drogowego wyeliminuje się wyłącznie tych
    kierowców, którzy obecnie nie zdają sobie sprawy ze swojego złego stanu
    zdrowia, uwierzą lekarzowi i w zasadzie z własnej woli postanową uprawnień
    nie przedłużać.
    Jak liczna jest to grupa, ile wypadków powodują?
    Jaką jej część wychwyci się badaniem robionym co 15 (czy nawet co 5) lat?

    No i kolejna sprawa, zgadzając się nawet co do tego że badanie jest ideowo
    słuszne (jednak uważam że w praktyce nieskuteczne), to wprowadzając taki
    obowiązek nadal nie trzeba kazać wyrabiać nowych dokumentów.

    System będzie najwyżej tak skuteczny jak obecny system badań pojazdów w SKP
    - czyli praktycznie zupełnie nieskuteczny.

    > Co więcej, uważam, że takie badania powinno się przechodzić regularnie i
    > to znacznie częściej niż co te 15 lat. Widziałem już wielu takich, którzy
    > mają jeszcze uprawnienia, a dawno nie powinni prowadzić ze względu na
    > stan zdrowia.

    Niemniej statystyki (zarówno policyjne jak i ubezpieczeniowe) pokazują
    korelację dokładnie odwrotną - im młodszy (statystycznie również zdrowszy)
    organizm, tym większa szansa że kogoś zabije i coś zniszczy.

    Ja rozumiem że jak widuje się kierowców tego rodzaju:
    https://www.youtube.com/watch?v=tyms7jPMjis
    to się nóż w kieszeni otwiera, ale jak na złość taka babinka będzie sobie
    spokojnie jeździć fazując felgą krawężniki i wszystkich wkurzając, ale to
    nie ona wypadnie z drogi na chodnik przy 120km/h.
    Ale system z badaniami lekarskimi nawet nie daje uzasadnionych przypuszczeń
    że tacy ludzie przestaną jeździć samochodem.