  • 61. Data: 2010-07-31 16:58:13
    Temat: Re: Wydawcy wyciągają łapę po haracz
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Marek Wyszomirski napisał:
    > A tak poważnie - czy ktoś sprawdzał ile z tego haraczu faktycznie dostaja.

    Nie mam 100% pewności, że tak właśnie jest, bo tylko widziałem
    informację w mediach ale gdyby znany zagraniczny artysta przyjechał do
    Polski i dał koncert, to też by płacił. Śpiewałby tylko własne piosenki.
    Maciek

  • 62. Data: 2010-07-31 16:59:30
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Marek Wyszomirski napisał:
    > Opłaty za emisję dwutlenku węgla juz są - wystarczy tylko rozporządzeniem
    > rozszerzyć zakres podmiotów zobowiązanych do ich płacenia na _wszystkich_
    > którzy dwutlenek węgla w jakichkolwiek ilościach emitują...

    Bogaci dokupią limit a biedni na bezdechu :-) Vivat Unia i inni tacy...

  • 63. Data: 2010-07-31 17:59:34
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Maciek" <m...@p...com> napisał:

    > Bogaci dokupią limit a biedni na bezdechu :-) Vivat Unia i inni tacy...

    A najbardziej załosne jest to, że Europa dusi sobie gospodarkę limitami
    emisji a Chińczycy i parę innych podobnych krajów emitują i śmieją się nam w
    nos. A wiatry chiński dwutlenek po całym swiecie rozwiewają...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 64. Data: 2010-07-31 19:33:56
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W sobota, 31 lipca 2010 19:59, Marek Wyszomirski wyraził następujacą opinię:

    > A najbardziej załosne jest to, że Europa dusi sobie gospodarkę limitami
    > emisji a Chińczycy i parę innych podobnych krajów emitują i śmieją się nam
    > w nos. A wiatry chiński dwutlenek po całym swiecie rozwiewają...

    A ja w tym wietrzę chytry plan polegający na stworzeniu instrumentów które
    służą do pchania pieniędzy w rozwój technologii które pozwolą uniezależnić
    się od importowanej ropy i oszczędzać zasoby węgla na "trudne czasy" :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 65. Data: 2010-08-01 09:45:53
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 30 Jul 2010 23:15:02 +0200, Marek Wyszomirski napisał(a):

    > Opłata klimatyczna to za zużywany tlen:-) Za wydalqany dwutlenek węglqa na
    > razie płącą tylko duże zakłądy przemysłowe - np. huty i elektrownie. Obawiam
    > się jednak, ze tylko do czasu...

    Przy rezerwacji noclegów w hostelach w Szwajcarii spotkałem się już z
    czymś takim jak "Voluntary CO2-compensation" w wysokości 0,3E za dobę...
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 66. Data: 2010-08-01 09:52:27
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 30 Jul 2010 17:46:54 +0200, Robert_J napisał(a):

    > Ja swego czasu dotarłem do ciekawych artykułów, w których
    > wyczytałem jak firmy z branży, nękane przez różnorakie twory
    > tego typu, zażądały od nich wykazów tychże beneficjentów. Po
    > porównaniu okazało się, że wiele tych śmiesznych
    > "stowarzyszeń" dubluje się wzajemnie, reprezentując te same
    > osoby ;-))). Jaja było niezłe, bo np. aktora X reprezentują
    > 3 lub 4 stowarzyszenia :-))). I każde chciało wyrwać
    > kasiorę. Natomiast nie potrafiły wykazać się kwitami, że
    > faktycznie tenże aktor otrzymuje od nich jakieś tantiemy
    > :-). Ale powtarzam tylko co czytałem...

    Nie dość, że już próbują od ludzi wyłudzać pieniądze i traktować
    wszystkich jak złodziei to jeszcze teraz mają apetyt na dodatkową kasę:
    http://www.dziennikbaltycki.pl/aktualnosci/277975,mi
    astko-bunt-fryzjerow-odmowili-zaplacenia-tantiem-sto
    art,id,t.html

  • 67. Data: 2010-08-01 15:59:56
    Od: krzpob <k...@g...com>

    W sumie dla "Kamera filmowa nieprofesjonalna osobistego użytku" jest
    objęta opłatą w wysokości 1%, więc za aparaty z funkcją wideo już
    powinna być pobierana opłata ok. 0.5%.
    Dyski twarde i pamięci flasz już są opodatkowane.

  • 68. Data: 2010-08-01 16:26:15
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 30.07.2010 10:51, Tomasz Jakubowski pisze:
    > a Ministerstwo idzie im na rękę:
    >
    > http://di.com.pl/news/32888,1,0,Wydawcy_chca_1_z_cen
    y_aparatow_cyfrowych.html

    > Polecam przeczytanie uzasadnienia i załącznika proponowanych wysokości
    > opłat.

    Jak tak dalej pójdzie, to nie będą musieli książek wydawać. Tu 1%, tu
    2%, tu 0,5% i okaże się, że zysk większy niż z tych książek.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 69. Data: 2010-08-01 16:33:32
    Od: Maciek <m...@p...com>

> [...]
    > emisji a Chińczycy i parę innych podobnych krajów emitują i śmieją się nam w
    > nos. A wiatry chiński dwutlenek po całym swiecie rozwiewają...

    Co ciekawe euroidioci doskonale o tym wiedzą i zamiast uderzyć w
    chińskie interesy - cła importowe są bardzo skuteczne, sami deklarują
    dalsze, jednostronne zmniejszenie limitów w celu umożliwienia rozwoju
    biedniejszym krajom. Polska mocno na tym ucierpi, bo nasza energetyka
    nie jest w stanie zrealizować takich ograniczeń. Całkiem możliwe, że
    dzięki Unii znowu będziemy mieli 20 stopień zasilania.
    Maciek

  • 70. Data: 2010-08-01 17:45:13
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "badworm" <n...@p...pl> napisał:

    Obawiam

    > Przy rezerwacji noclegów w hostelach w Szwajcarii spotkałem się już z
    > czymś takim jak "Voluntary CO2-compensation" w wysokości 0,3E za dobę...
    > [...]

    Niestety potwierdzasz moje obawy:-(. Zastanawiam się też, na co są
    przeznaczane pieniądze z takich opłat.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)