  • Data: 2011-10-19 21:22:01
    Temat: Re: Wybór monitora LCD
    Od: z <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tom01 pisze:
    Pańska wypowiedź jest nie tyle
    > "sprowadzaniem na ziemię" co projekcją subiektywnych poglądów. Jeśli
    > wynikają one z doświadczeń z monitorami typu AOC i podobnymi, to nikt
    > kto ma o tym jakieś pojęcie, nie będzie ich brać poważnie.

    Bo firma nie pasi?
    Profesjonalne projektowanie do www i do druku to mało?
    Tak wiem. Ludzie mieli jeszcze szare komórki i trochę doświadczenia w
    zawodzie a tego Żadne Eizo nie zastąpi.
    Takie są realia, tak się pracuje i wielu ludzi to robi.
    Dyskusje o "złotych kablach" proszę sobie zostawić na akademickie
    wykłady albo marketingowe wypociny.
    I trochę więcej pokory i mniej nadęcia.
    Tutaj człowiek chce sobie kupić monitor a nie wysłuchiwać jak daleko
    odbiega dokładność wagi sklepowej od wzorca kilograma.

    Dobre narzędzie może jednak ten efekt pomóc osiągnąć szybciej,
    > łatwiej i mniejszym nakładem siwych włosów. W każdej dziedzinie jednak
    > jakość w funkcji ceny jest krzywą logarytmiczną. Największe różnice są
    > między monitorami poniżej 2 i powyżej 4 tys zł. Widzi to bez trudu każdy
    > laik a fachowcy zaczynają cmokać z uznaniem. Później dopłaca się coraz
    > większe sumy za coraz mniejszy przyrost jakości reprodukcji.
    > Przykładowo, żeby zredukować ilość rozróżnialnych odcieni z 5 do 2-3
    > począwszy od czerni, cenę monitora trzeba praktycznie podwoić.

    Ale te różnice nie są warte tych pieniędzy. I tak później to wszystko
    zostaje przekłamane przez niedokładność maszyn czy innym sposobem
    reprodukcji. Co z tego że zdjęcie będzie miało 600dpi jak w druku będzie
    175lpi. Co z tego że kompresja zipem nie traci na jakości jeśli czy zip
    czy jpg i tak da ten sam efekt. Za to da dramatyczny wzrost wielkości
    pliku. To są takie właśnie różnice.
    Ale dla dodania sobie prestiżu ludzie marnują swój czas i pieniądze.
    Proszę bardzo. Szanujemy ich :-)

    > PS. EIZO za 3000 zł to dobry monitor amatorski.

    Ubaw po pachy :-)
    Komputery pewnie po 20 tys. i pensje pracowników też.
    Tylko jeszcze firma musi mieć płynność finansową. Ale to przecież
    nieistotny szczegół.;-)