  • Data: 2011-10-19 21:59:35
    Temat: Re: Wybór monitora LCD
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19.10.2011 23:22, z pisze:
    > Bo firma nie pasi?

    Bo firma owa nie miała nigdy i w ofercie żadnego monitora nawet klasy
    średniej, nie mówiąc o zawodowych. Po prostu.

    > Profesjonalne projektowanie do www i do druku to mało?

    Przecież napisałem, że są zawodowcy pracujący z dobrym efektem na
    monitorach domowych i laptopach. Tyle, że jak na takim ekranie wygląda
    banalny Pantone 295 a jak wyglda prawdziwa farba o tym numerze?

    > Ludzie mieli jeszcze szare komórki i trochę doświadczenia w
    > zawodzie a tego Żadne Eizo nie zastąpi.

    Coniektórzy nadal je mają. Dostęp do EIZO lub jego brak ani ich nie
    dodaje ani nie zmniejsza.

    > Dyskusje o "złotych kablach" proszę sobie zostawić na akademickie
    > wykłady albo marketingowe wypociny.
    > I trochę więcej pokory i mniej nadęcia.

    Piszę Panu o praktyce, faktach i rozwiązaniach w które wielu ludzi
    włożyło masę pracy i pieniędzy, aby były rzeczywiście pomocnymi
    narzędziami. Nikt nie próbuje dyskredytować wartości fachowców, co chyba
    Pan błędnie interpretuje. Mam wrażenie, że próbuje Pan zamykać uszy na
    rozwiązania które niosą lepsze, podobnie jak kiedyś blokujący budowę
    kolei bo krowy przestaną dwawać mleko. Dziad woził zboże furą, ojciec
    woził furą to i ja będę a wszelkie nowomodne wynalazki są niepotrzebne.
    To trochę nie tak. Nie chciałby Pan aby w Pana projekcie jakiś kolor
    spotowy na monitorze wyglądał jak na próbniku i później na proofie?

    > I tak później to wszystko
    > zostaje przekłamane przez niedokładność maszyn czy innym sposobem
    > reprodukcji.

    Kontrola koloru w naszych realiach kończy się na proofie i za to
    przecież odpowiada grafik. Maszyna to inna bajka. Nawet na
    skomputeryzowanych Heidelbergach z spektodensytometryczną kontrolą co
    któregoś użytka i najprostszą metodą drukarską nie ma w 100% zgodności i
    powtarzalności. Absolutów nie ma. Zgodność jest tam gdzie jest się próg
    akceptowalności defektów.

    > Ubaw po pachy :-)

    Może i ubaw, ale 3 tys zł to nie są ceny profesjonalnych monitorów. Co
    Pan wobec tego powie o cenie monitora kilkanście albo kilkadziesiąt
    tysięcy. Wie Pan też, że są monitory kosztujące nawet 7-cyfrowe kwoty. I
    o dziwo produkuje się je, sprzedaje i stosuje w pewnych konkretnych
    zastosowaniach gdzie oferują pewne cechy obrazu których w inny sposób
    nie da się zapewnić. I nie są to złote kable audiofilskiego voodoo tylko
    całkowicie mierzalne efekty.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!