  • Data: 2011-10-20 12:05:22
    Temat: Re: Wybór monitora LCD
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 20.10.2011 07:05, z pisze:
    > Czy te kilkanaście procent lepszego wyświetlania jest warte podwojenia
    > czy potrojenia budżetu?

    To decyzja pracującego z tymże obrazem. W swojej praktyce spotykam ludzi
    którzy nie odróżniają obrazu na monitorach za 1 500 zł i za 11 500 zł
    lub określają ją jako bardzo subtelną, jak i spotykam innych którzy
    monitory za 4-5 tys dyskwalifikują zupełnie jako wyrzucone pieniądze w
    błoto. Wszystkie to opinie sformułowane po lub w trakcie wizji lokalnej,
    często w pracowni klienta, w jego warunkach, komputerach i przy jego
    materiałach.

    > Chyba pozwoli Pan potencjalnemu klientowi podjąć decyzję czy mu się to
    > opłaci czy nie?

    Dokładnie o tym piszę.

    > 100% zgody. Więc po co? Dla idei? lepszego samopoczucia?

    Użytkownikowi, przedstawiającemu swoje potrzeby należy obiektywnie
    pokazać spektrum możliwości i zarysować osiągalne na nich efekty.
    Zobaczy i zadecyduje. Działa też jeszcze jeden mechanizm. Nieżyjacy już
    Steve Jobs powiedział, że ludzie często nie wiedzą o potrzebie dopóki
    się jej im nie pokaże. W dziedzinie monitorów masowych bardzo często
    tak, że ludzie nie wiedzą że jest coś lepszego, co nie wypala oczu i nie
    pokazuje oczojebnych kolorów, dopóki się tego nie pokaże.

    Ciekawostka:
    Masa ludzi twierdzi, że nie da sie osiągnąć zgodności wyglądu zdjęcia na
    ekranie i na papierze bo monitor świeci a papier odbija światło. Niby
    prawda, ale ludzie nie są fizjologicznie zdolni do odróżnienia co jest
    źródłem emisyjnym (świecącym) a co refleksyjnym (odbijającym światło).
    Gdyby było inaczej, ludzie 1000 lat przed Galileuszem domyśliliby się,
    że Księzyc nie świeci. Kilkukrotnie robiłem eksperyment polegający na
    tym, że wysokiej jakości monitor zasłonięty był kartonem z dziurą tylko
    w miejscu zdjęcia. Obok na lampie leżała dobra odbitka z tego zdjęcia i
    wszystko poza nią też było zasłonięte kartonem. Ludzie którzy twierdzili
    że od 40 lat robią zdjecia i zjedli zęby w tej branży, nie byli w stanie
    z metra odległości odróżnić co jest zdjęciem na papierze a co monitorem.
    Naturalną konsekwencją takiej demonstracji jest poszerzenie
    światopoglądu o nowe możliwości sprzetu, o których do tej pory nawet nie
    sądzili, że istnieją. Kolejną konsekwencją jest włączenie takiego
    sprzętu do rozważań potencjalnej przydatności w ich pracy. Zaczyna się
    myśleć o możliwościach jakie ten sprzęt daje, a nie tylko o jego cenie,
    która wcześniej mogła wydawać się absurdalna.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!