    From: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Wybor laptopa
    Date: Sun, 11 Oct 2009 13:15:05 +0200

    Piotr pisze:
    > Już prosiłem o przykład czegoś mniejszego od uATX, którzy zajmuje mimo
    > wszystko całkiem sporo miejsca, nie na atomie.

    Wszystkie te Small Form Factor PC. Na normalnych procesorach
    desktopowych. Konkretnych przykładów nie podam, bo w życiu
    nie przyszło mi na myśl, żeby obudowa ATX stojąca gdzieś da-
    leko pod biurkiem zajmowała jakiekolwiek miejsce. Jedyny
    problem co najwyżej sprawia mi przy odkurzaniu.

    > -W jakim kolorze kupić balonik dla dziecka?
    > -Po co balonik, to głupie, kup piłkę.
    > No za takie porady to ja serdecznie dziękuję.

    Czemu podajesz zupełnie bzdurne przykłady?

    Sensowniej jest:

    - Jakiego Rolexa kupić dziecku?

    - Nie kupuj Rolexa, nie potrzebuje takiego wypasu,
    nie wykorzysta, rozwali, zgubi, zmarnuje się.
    Kup jakiś zegarek za kilkanaście czy kilkadziesiąt
    złotych.

    - Nie, koniecznie chcę dla niego Rolexa!

    Zresztą niedawno na grupie ktoś podał świetny przykład z
    dietetykiem i pieczywem razowym. Zacytuję:

    ] Przychodzisz do zaprzyjaźnionego dietetyka.
    ] - Jaki mam jeść chleb, bo razowy mi nie leży.
    ] - Jedz cymbale razowiec, bo najzdrowszy, a jak pszenne buły
    ] to nie szukaj u mnie alibi.

    > Nie. Jest przejawem arogancji. Jego sprawa, że chce kupić coś, co nam

    No i? Jestem arogancki, gdy chodzi o szerzenie wiedzy i uświa-
    damianie ludzi. Nie zależy mi na tym, by mnie wszyscy lubili,
    tylko by uważali na to, co mówię.

    > nie wydaje się sensowne. Ma swoje powody, a wagi, które przykłada do

    To niech *wyłuszczy* te powody, bo może same powody są bez
    sensu. Czasem te powody ograniczają się do mody, snobizmu,
    złego wpływu nie wyedukowanych technicznie doradców.

    > poszczególnych cech mogą Tobie wydawać się bezsensowne. Ale to on wie

    I mam prawo krytykować te wagi.

    > lepiej, zna bardziej realia używania w danym kontekście, przez daną
    > osobę i chce balonik. Nie piłkę.

    Nie WIE lepiej tylko WYDAJE SIĘ MU że wie. Bo tu chodzi
    o kwestie TECHNICZNE, a nie kwestię 'czy kupić komputer,
    czy quada' (a to odpowiada wyborowi czy kupić balonik,
    czy piłkę).

    > Odbierzesz komukolwiek prawo do wolności słowa, pisaniu na pl.comp.pecet
    > na temat windowsów i odpowiadania na nie?

    To jest naruszanie regulaminu, bo nie należy do tematyki
    grupy.

    A krytyka decyzji o zakupie sprzętu *należy* do tematyki
    grupy, więc nie chodzi tu o kwestie statutowe, ino o cen-
    zurę niewygodnych dla jednostek treści.

    Nie wytaczaj głupich argumentów, jeżeli nie masz co po-
    wiedzieć.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |