  • Data: 2019-03-07 17:21:27
    Temat: Re: Wtargnięcie na jezdnię
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.03.2019 o 12:07, J.F. pisze:

    > Na chodniku ma pierwszenstwo na chodniku, a i to nie jestem pewien,

    Naprawdę masz wątpliwość czy pieszy na chodniku ma pierwszeństwo przed
    samochodem?

    > a na przejscie wchodzic bezposrednio przed nadjezdzajacy pojazd ma zakaz !

    Nie zmienia to iż "pieszy znajdujący się na tym przejściu ma
    pierwszeństwo przed pojazdem". Pieszy ma pierwszweńwo na przejściu i
    koniec. Co najwyżej może się okazać, że w szczególnych wypadkach nie
    będzie pociągnięty do odpowiedzialności - w tym wypadku byłby
    pociągnięty co najmniej na zasadzie współwiny. Cały argument o
    "wtragnieciu" dałoby się od biedy obronić, gdyby koleś zrobił wszystko,
    albo chociaż od bied cokolwiek aby sytuacji zapobiec. Niestety to był
    typowy nieogar, co się pieszego na przejściu dla pieszych nie spodziwa,
    mimo że inni się zatrzymali. Dobrze, że się skończyło na pogietej blasze
    - skoro nie potrafi się uczyć na błędach innych z youtuba, to niech uczy
    się na swoich - wcale mi go nie żal.

    Shrek