  • Data: 2019-03-07 22:42:04
    Temat: Re: Wtargnięcie na jezdnię
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W dosłownym. Piesi nie wtargnęli(..)
    no więc właśnie w moim pytaniu proszę o opisane takiego przypadku. skoro
    jest ujęty w przepisach, to musi mieć do czegoś zastosowanie. Pytanie
    jest ciągle aktualne, mam nadzieje że odpowiesz.
    Rozumiem że się z nim utożsamiasz :)
    skąd słowo "rozumiem"?

    ToMasz

    PS. jeśli kierowca samochodu jadącego przez miasto 50km/h zobaczy
    czerwone światło, naciska na hamulec. zgodnie z prawami fizyki, których
    nie zmieni żaden przepis prawny, samochód przejedzie jeszcze około 20
    metrów zanim się zatrzyma. w związku z tym, mamy jeszcze żółte
    (pomarańczowe) światło. Też nie wolno na nim wjeżdżać na skrzyżowanie,
    ale jeśli nawet wjedziesz, to problemem będzie tłumaczenie się w sądzie,
    a nie ilość ofiar. tak czy inaczej "żółte" jest "buforem" zapasem
    bezpieczeństwa. Niestety ofiara wchodząca na przejście dla pieszych,
    "załącza" swoją obecnością na jezdni czerwone światło, bez żółtego. No
    nie całkiem. "żółtym" jest..... "zabrania się wchodzenia bezpośrednio
    przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych