-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Wpływ ciśnienia na indukcyjność
Date: Tue, 5 Sep 2017 07:02:30 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 34
Message-ID: <oolb53$i87$1@node1.news.atman.pl>
References: <oof8qj$kpb$1@node1.news.atman.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<oofan3$nbi$1@node1.news.atman.pl>
<59ab3ea3$0$15186$65785112@news.neostrada.pl>
<oofgkc$58b$1@node2.news.atman.pl>
<59ab99b1$0$5146$65785112@news.neostrada.pl>
<ooj39l$24a$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<oojku1$9db$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<59ad761f$0$647$65785112@news.neostrada.pl>
<59ada23f$0$9420$426a74cc@news.free.fr>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<59adac22$0$649$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<ookgrc$pn5$1@node1.news.atman.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-71-163-217.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1504587747 18695 89.71.163.217 (5 Sep 2017 05:02:27 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 5 Sep 2017 05:02:27 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.3.0
In-Reply-To: <s...@f...lasek.waw.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:723212
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-09-05 o 01:29, Jarosław Sokołowski pisze:
> Pan Dariusz Dorochowicz napisał:
>
>> Ale, co dla mnie było ciekawe, pomimo dość sporej mocy, zupełnie nie
>> słychać pompowania. Z kolei w małym kościółku gdzieś tam słychać było
>> że organista zaraz zacznie grać, bo ruszał silnik po dłuższej przerwie
>> i było to całkiem wyraźne.
>
> Przecież dęcie w miechy nie ma nic wspólnego z trakturą!
Może raczej "niekoniecznie ma coś wspólnego"? Wykorzystanie sprężonego
powietrza wydaje się tu zupełnie naturalne i nie spodziewam się żeby był
osobny miech do traktury ;) A że można inaczej...
Taka ciekawostka tylko. Do otwierania zaworków to powietrza za dużo nie
trzeba, ale do tych dużych rur (największych w Oliwie nie widać) owszem.
I mimo to silnika nie słychać.
A o sterowaniu piszę dopiero dalej :)
>> Ale jak to wszystko tam działało - nie mam pojęcia. Kiedy można było
>> o to zapytać jakoś człowiek o tym nie pomyślał, a teraz już nie ma
>> kogo. Może kiedyś w wakacje...
>
> U wuja oglądałem jeszcze jako dziecko. Potężny miech skórzany, od góry
> był przyciśnięty dodatkowo jakimiś betonowymi pustakami dla większego
> obciążenia. Elektryczna dmuchawa go nadymała. Wcześniej, gdy prądu
> jeszcze nie było, albo w sytuacjach awaryjnych, ministranty stawały
> na drągu, który unosił dechę z tymi pustakami do góry. A miech nabierał
> oddechu, by mieć siłę dąć w piszczałki.
A tak, na jakimś filmie to nawet widać było :)
Pozdrawiam
DD
Następne wpisy z tego wątku
- 05.09.17 07:04 Dariusz Dorochowicz
- 05.09.17 09:42 Mateusz Viste
- 05.09.17 11:21 Jarosław Sokołowski
- 05.09.17 11:25 Jarosław Sokołowski
- 05.09.17 12:05 J.F.
- 05.09.17 17:09 Jakub Rakus
- 05.09.17 17:57 Dariusz Dorochowicz
- 05.09.17 18:05 Dariusz Dorochowicz
- 05.09.17 18:07 Jarosław Sokołowski
- 05.09.17 18:16 J.F.
- 05.09.17 18:25 J.F.
- 05.09.17 18:41 Dariusz Dorochowicz
- 05.09.17 18:46 Jakub Rakus
- 05.09.17 19:05 J.F.
- 05.09.17 19:42 Jarosław Sokołowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- termostat do lodowki
- SEP 1 kV E
- Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=