  • Data: 2017-09-05 19:42:54
    Temat: Re: Wpływ ciśnienia na indukcyjność
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Dariusz Dorochowicz napisał:

    > Brzmi interesująco :)
    > Gdzieś coś takiego działa w jakimś rozsądnym zakresie częstotliwości?
    > Chociaż... Długo trwało zanim znalazłem dobre wyjaśnienie działania
    > zwykłego mechanizmu różnicowego, a wzmacniacze hydrauliczne - no cóż -
    > najwyraźniej też nie trafiłem na kogoś, kto wie o co chodzi. A tu
    > jeszcze pneumatyczny? Ale tu raczej spodziewam się modulatora przepływu,
    > czyli przesuwanej przesłony. ??

    Zależy co rozumiemy przez "rozsądny zakres częstotliwości". Znany jest
    pomysł na logiczną bramke pneumatyczną. Dwie dysze naprzeciwko siebie
    w pewnej odległości, jedna dmucha w drugą. Przy dobrym wymodelowaniu
    straty ciśnienia są minimalne. A z boku jedna lub kilka małych dysz do
    zakłócania tego sielankowego przepływ. Dmuchnę lekko w którąś, a już
    stan na wyjściu zmienia się z wysokiego (ciśnienia) na niski. Idea nieco
    zapomniana, ale taka logika działa. Dobrze się w ten sposób robi układy
    scalone i obwody drukowane.

    Ale tu nam potrzebne jest co innego, układ analogowy. Faktycznie hybryda
    mechaniczno-pneumatyczna z ruchomymi przesłonami może lepiej się sprawdzić.
    Ale nie ma wielkich ograniczeń częstotliwościowych, można nawet pracować
    w ultradźwiękach.

    Jarek

    --
    Dmuchał żabę chuligan raz, kawał świntucha.
    Dmucha ją, dmucha, dmucha, dmucha, dmucha, dmucha,