  • Data: 2017-09-05 09:42:45
    Temat: Re: Wpływ ciśnienia na indukcyjność
    Od: Mateusz Viste <m...@l...localhost> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 04 Sep 2017 21:56:08 +0200, J.F. wrote:
    > Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    > Ale specjalizowany komputer pod nazwa "syntezator" zrobi to lepiej :-)
    >
    > Czy ja wiem ... nie zawsze widze cos zlego w tym "software driven", np
    > wlasnie taki odtwarzacz midi.

    Niby prosta rzecz a jednak - często słucham MIDI na moim SC-55, i próby
    słuchania tych samych plików via takie np. Timidity szybko kończą się
    zniechęceniem. A próbowałem przeróżnych "fontów" i ustawień, jednak na
    hardware brzmi jednak lepiej. Nie jestem muzykalny więc trudno mi
    powiedzieć dlaczego tak jest, ale coś jednak jest (no chyba że dopadł
    mnie podświadomy efekt "audiofila") :)

    > https://youtu.be/8ssDGBTssUI :)
    >
    > Tylko jesli rozumiem - to gra Roland gdzies poza kadrem.

    O to właśnie chodzi - hardware. Pecet tu tylko wypuszcza nutki w
    odpowiedniej ilości i o odpowiednim czasie, a sam dźwięk jest generowany
    przez specjalizowany hardware.

    > Jedyna ciekawostka to jak zrobili interfejs - o ile mnie skleroza nie
    > myli, to MIDI mialo 31.25 kb/s, i to sie kiepsko komponowalo z pecetowym
    > portem RS-232.

    Różnica szybkości między fizycznym interfejsem MIDI a RS-232 nie ma tu
    żadnego znaczenia. Na filmiku nie ma w ogóle fizycznego MIDI - łączność
    pomiędzy komputerem a SC-55 jest całkowicie po RS-232 (SC-55 posiada
    stosowny interfejs do tego). MIDI używam tu wyłącznie jako protokołu
    danych.

    > Znow skleroza zawodzi ... ale pc-speaker chyba dawalo sie obsluzyc
    > analogowo (PWM z timera) (...) Teraz tylko napisac ten midi player :-)

    Napisałem MIDI player pod YM3812 (tzw. "OPL2"), i przetłumaczenie MIDI na
    sample OPL to katorga. A wynik z reguły taki sobie. Nie śmiem nawet
    wyobrażać sobie robić to pod PC-Spkr. No i efekt byłby raczej mało
    muzykalny - no chyba że jako narzędzie tortur.

    > Tak swoja droga - to wkrotce kazda komorka odtwarzala midi, niektore
    > nawet polifoniczne ...

    Już to robią! Na androidowym markecie roi się wszelakich grajków MIDI -
    niektóre nawet z ciekawości testowałem kilka miesięcy temu, i gra toto
    całkiem do rzeczy (porównywnalnie z Timidity na PC).

    Mateusz