  • Data: 2017-09-05 18:07:57
    Temat: Re: Wpływ ciśnienia na indukcyjność
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Jakub Rakus napisał:

    > Nie rozbierałem, bo działa :P Jest na kabelku "zgrubienie" z mikrofonem
    > i przyciskiem do odbierania rozmowy, tyle. A w środku pewnie rezystor o
    > wartości X wpięty między któreś linie żeby telefon wykrył, że to
    > słuchawki a nie coś innego.

    W tych moich też było nieduże zgrubienie. Dziesięcioletni rozwój techniki
    mógł sprawić, że opuchlizna jeszcze się zmniejszyła. Albo jest jak było,
    czyli karta dźwiękowa w zgrubieniu, albo w telefonie jest chytry układ do
    wykrywania słuchawek w porcie USB.

    Nijak z tego nie wynika fajność pomysłu, by kabel DIN służył jednocześnie
    i do MIDI, i do audio. Zrobić Wykrywacz Słuchawek to jedno, a zrobienie
    Wykrywacza Wszystkiego Co Da Się Podłączyć -- to zagadzniene całkiem
    innej klasy. Kabel DIN audio to w ogóle była szemrana sprawa. Magnetofon
    z radiem należało łączyć kablem z czterema przewodami sygnałowymi. Dwa do
    transmisji sygnału z radia do magnetofonu, dwa w drugą stronę. Ale nigdy
    wszystkie cztery nie były wykorzystywane w tym samym czasie. Widać tak
    było komuś było łatwiej zaprojektować, by zbyt wiele nie przełączać.
    Tendencja jakby odwrotna niż w tym telefonie, gdzie układ (być może)
    przełącza te same druciki między systemami i wykorzystuje do całkiem
    różnych celów.

    No i jeszcze ten DIN (dokładnie taki sam) do podłączania klawiatury IBM-PC.
    Ktoś tam chyba we fabryce po prostu niał takie gniazdo w szufladzie i
    wymyślił, że może go użyć do tego celu. Pomysł ogólnie słaby.

    --
    Jarek