    From: rs <n...@n...spam.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: World Press Knotto
    Date: Tue, 17 Feb 2009 11:49:06 -0500

    On Tue, 17 Feb 2009 09:48:31 +0100, Janko Muzykant
    <j...@w...pl> wrote:

    >Zastanów się nad konsekwencją tego, co napisałeś, co jest tak często
    >powtarzane przy tych okazjach.
    >Plebs zostawiony samemu sobie lgnie w dół. Zaczyna się od... wódy i
    >zadym, potem krystalizują się elementa i mamy Somalię np. Załóżmy
    >jednak, że jest kontrola i wolność dotyczy wyłącznie rozrywek. I co?
    >Wystarczy porównać prasę dla plebsu przed dwudziestoma laty i
    >współczesną. Oczywiście jeśli ktoś potrafi oddzielić to, co się zmieniło
    >wskutek rozwoju cywilizacji, bardzo silnego czynnika. Że już nie wspomnę
    >o zmianie ustroju.

    tragizujesz. woda zawsze byla i zawsze bedzie. poza tym naelzaloby w
    tego typu dyskusji najpierw zdefiniwac co to tak naprawde jest blebs.
    po tym co piszesz na koncu chyab czuje co masz na mysli, ale znam tez
    wiele osob z lbami jak sklepy (dwie znich to doktorantki filozofii,
    blondynki), ktore uroczo wplataja setki przecinkow w rozmowach o
    nitche i heidegerze. tylko, ze one wiedza, kiedy wolno, a kiedy nie i
    maja ten pedal hamulca, ktory zawsze moga nacisnac.

    przyklad z somalia zupelnie nieadekwatny, bo podloze tamtejszych
    problemow lezy zupelnie gdzie indziej i badz laskaw sztuki w to nie
    mieszac.

    i jaka wedlug ciebie jest roznica w prasie brukowej sprzed 20 lat? ja
    widze jedynie kolory i jakosc ilustracji i to tez nie zawsze. poziom
    informacji w obecnej prasie brukowej jest bardzo podobny do tego nawet
    sprzed prawie wieku. jest dokladnie to samo o porzuconych gwiazdach
    filmowych, o ich skandalizujacych eskapadach, o morderstwach w tym
    swiadku. nazwisko weegee mowi ci cos? jego zdjecia byly bublikowane w
    nowojorskiej prasie w latach 40tych. nawet teraz takich nie widze.

    a moim zdaniem trzeba dac plebsowi to dokladnie czego chce. godziwe
    warunki zycia i rozrywke, za jego ciezko zarobione pieniadze. tyle.
    moralnosc, plebs, moze znalezc np. w kosciele jesli nie ma wbudowanej
    od zawsze, a wbrew obiegowej opinii ma i bez kosiola tak jak i
    moralizujacej sztuki obylby sie swietnie, jesli tylko dac mu szanse.
    on nie potrzebuje sztuki. dla niego artysci mogliby w ogole nie
    istniec i nie ma w tym nic zlego. jesli chce sluchac disko polo, niech
    slucha. niby powinnismy muzykantom spod tego znaku placic, zeby
    poslugiwali sie w swoich 3 minutowch kawalkach konstrukcja fugii, zeby
    doksztalcic sluchaczy pijacych kolejne piwko? plebs ze swoja wizja
    tego co uwaza za sztuke i ta wizja ma sie dobrze i niech tak
    pozostanie. to on utrzymuje przemysl np. filmowy, ktory raz na jakis
    czas zaowocuje jakims arcydzielem. nie potrzebuje uszczesliwiania na
    sile. rola panstwa powinna polegac na edukacji na temat sztuki w
    szkolach, a nie na przemycaniu bitow, prawdopodobnie niezrozumianej i
    tak informacji w mediach. jesli panstwo ma kase powinno sie zajac
    raczej, klasa srednia, a przynajmniej ta czescia, ktora potrzebuje
    stymulacji w postacji sztuki. to ona na zasadzie sprzezenia zwrotnego,
    moze dac kopa nastepnej generacji artystycznych nurtow i artystow.

    >I o to chodzi. Nie - odgórny nakaz spędu do opery, >tylko o misję
    >społeczną. Przemycić kmiotom nieco lepszej jakości, odrobinę wiedzy,
    >trochę moralności...

    jak wyzej. te misje powinno sie uprawiac w szkolach, glownie
    podstawowych, tyle, ze to robimy, choc do konca tego nie jestem
    pewien, bo swoja edukacje na tym poziomie ukoncyzlem jakis czas temu.

    >Demokracja w dziedzinie kształtowania życia powinna być iluzją.

    demokracja w ogole jest iluzja jesli rozbierze sie ja statystycznie.

    >Od tegoż mają być wybitne jednostki, a nie wybrane pośród sobie podobnych
    >bardziej cwane kmioty.

    ok. zgoda. tyle ze cwanosc, kasa, niezla fura i wypasione mieszkanie
    to jest obecnie pozadany styl zycia. w sumie zawsze byl. tez bym
    chcial miec bentleya, pare domow w roznych czesciach swiata. co w tym
    zlego? czy znaczy to, ze przestane chodzic do teatru, galerii i
    muzeow? nie. wrecz przeciwnie.

> [...]
    >jakiś czas ktoś zarzuca mi wywyższanie się ponad tłum. Bo nie zgadzam
    >się z normalnością takiego zachowania. Są chwile, gdy można powiedzieć
    >''kurwa'', bo wymaga tego czas, bo to jest poziom 0dB emocji. Ale
    >powinny być chwile, gdy trzeba powiedzieć ''przepraszam''.
    >Można skompresować (a raczej sprasować) dynamikę kultury jak dynamikę
    >dźwięku (każda obecnie płyta i każde radio), dynamikę obrazu (to jeszcze
    >nie każdy potrafi, ale wszystko na dobrej drodze) i to już od dawna
    >uprawia się w środowiskach... nie tylko rynsztokowych, niestety.

    wiec moze nalezaloby zabrac sie nie za wchodzenie z kultura pod
    strzechy, ale wlasnie wymagac jej bezwzglednie od tych na swieczniku i
    wymuszac wlasnie na nich, zeby pietnowali takie zachowania w swoim
    swiatku? <rs>