-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.147.161.166.10
2!not-for-mail
From: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Wodor
Date: Wed, 14 Dec 2022 07:11:11 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <tnbpdr$hci$1$kolczan@news.chmurka.net>
References: <1...@4...net> <9...@m...org>
<tm4ie8$mpv$2$kolczan@news.chmurka.net> <1...@m...org>
<tmkjpr$kr7$2$kolczan@news.chmurka.net>
<tmkk0g$mlb$1$Cav@news.chmurka.net>
<tmkmh4$n8q$2$kolczan@news.chmurka.net>
<tmkn7v$nru$1$Cav@news.chmurka.net>
<tmko5g$omo$2$kolczan@news.chmurka.net>
<tmkoto$nru$2$Cav@news.chmurka.net>
<tmkp83$p9n$1$kolczan@news.chmurka.net>
<tmkr8n$qh8$1$Cav@news.chmurka.net>
<tmkrt5$qmt$2$kolczan@news.chmurka.net>
<tmksi2$qh7$1$Cav@news.chmurka.net>
<tmktro$rc2$2$kolczan@news.chmurka.net>
<tml120$tu7$1$Cav@news.chmurka.net>
<tmmp33$to1$1$kolczan@news.chmurka.net>
<tmmpfe$t68$3$Cav@news.chmurka.net>
<tmmqmf$to1$4$kolczan@news.chmurka.net> <86m8w4kb0o8n$.dlg@myjk.org>
<tms5k6$t9k$1$kolczan@news.chmurka.net> <1...@m...org>
NNTP-Posting-Host: 147.161.166.102
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Wed, 14 Dec 2022 06:11:07 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="kolczan";
posting-host="147.161.166.102"; logging-data="17810";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.5.1
Content-Language: pl
In-Reply-To: <1...@m...org>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2709743
[ ukryj nagłówki ]W dniu 13.12.2022 o 16:22, Myjk pisze:
> Thu, 8 Dec 2022 09:01:10 +0100, Mirek Ptak
>
>>> Pisałem o zwykłym, statystycznym, użytkowaniu -- a nie dla wyjątków.
>>> A już szczególnie nie konkretnie o Tobie. Owszem, z założeniem
>>> ładowania samochodu w domu -- a takich właścicieli jest ponad 50%, bo min.
>>> 50% ludzi mieszka u nas w domach
>>
>> W tej chwili bym zaryzykował, że 90% użytkowników BEV to ta pierwsza
>> połowa z domem i własnym gniazdkiem. Więc nie pisałeś o zwykłym
>> użytkowniku a o użytkowniku obecnym :) Czy to się kiedyś wyrówna - zapewne.
>
> Wszystko Ci się kiełbasi. Pisząc o zwykłym statystycznym użytkowaniu miałem
> na myśli statystyczne średnie przeloty, w ilości maks 40km dziennie, a nie
> takich co codziennie latają po 400km -- bo ci to są wyjątki. Nawet JF czy
> inny K i T (przypadek że same jakieś pojedyncze literki?) co się tak
> upierał że BEV jest nie dla niego ostatecznie się okazało że jeździ
> dziennie mniej niż taka średnia i mniej jeździ w trasę niż większość która
> obecnie jeździ BEVami.
Jak jest ze statystyką to Ty już wiesz :)
Ci co rzeczywiście latają około 40 km dziennie to jak najbardziej zgoda
- klienci idealni na BEV, ale z jakichś przyczyn nie kupują masowo.
Zapewne z dwóch powodów (a może i więcej) - podstawowy to ich nie stać
po prostu, drugi to obawa o te dłuższe wypady 1 czy 2 razy do roku. Może
jeszcze warto dodać obawę przed nieznanym (te słynne klapki ;) ).
Niestety (lub stety) sprzedaż samochodów nowych w PL i nie tylko
napędzają firmy kupując około 70% nowych aut co roku - jak myślisz
kupują to dla 40 km przebiegów dziennie?
Dopuki infrastruktura i czas ładowania się nie skróci firmy (baz bata
nad głową) nadal będą kupować spaliniaki lub w najlepszym wypadku PHEV,
co oczywiście nie pomaga w generowaniu rynku używanych BEV dla tych co
ich nie stać na nowy.
>
> Reszta też jest odniesieniem do statystyki, skoro ponad 50% mieszka w
> domach, to mogłaby się spokojnie ładować z własnego gniazdka, szczególnie w
> odniesieniu do powyższego akapitu.
Pełna zgoda, dziwnym trafem tak się nie dzieje...
>> Napisze jeszcze raz - problem z czasem dla mnie, a i najpewniej innych,
>> którzy jeszcze nie zdecydowali się na kupno BEV, jest taki że biorą pod
>> uwagę czas tracony wtedy kiedy jest tracony lub go brakuje, czyli w
>> podróży.
>
> Ale to bardzo łatwe założenie, że brakuje go akurat w podróży. Mnie zawsze
> brakuje tego czasu jak muszę
Nawet nie próbuje dyskutować. Ja jak się umawiam na te 3-4 godziny
serwisu to *mam* czas :)
>
>> Czas "stracony" na serwis jest pomijalny, bo raz, ze występuje rzadko a
>
> Jest pomijalny wg ciebie, bo znowu nie pasuje do teorii. Wyliczyłem ile
> czasu mnie kosztował serwis olejowy, można też policzyć ile by mnie
> kosztowało ładowanie elektryka w trasie. Wszyłoby oczywiście mniej.
No masz rację - 3-4 godziny serwisu (choć często się wyrabiają szybciej)
wobec 30 minut na szybkiej ładowarce to oczywiście wyraźna przewaga
elektryka. A czekaj, coś mi tu nie pasuje... ;)
>
>> Nad argumentem o wymianie baterii nawet nie zamierzam się pastwić :)
>
> Bo znowu nie pasuje do tezy...
>
Nie, nie pasuje do rzeczywistości :)
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
Następne wpisy z tego wątku
- 14.12.22 08:21 Cavallino
- 14.12.22 08:24 Cavallino
- 14.12.22 12:50 J.F
- 14.12.22 13:13 Cavallino
- 14.12.22 16:46 J.F
- 14.12.22 23:10 Cavallino
- 15.12.22 00:44 RoMan Mandziejewicz
- 15.12.22 16:07 J.F
- 15.12.22 19:26 J.F
- 15.12.22 19:46 Poldek
- 16.12.22 07:55 Cavallino
- 21.12.22 21:23 Shrek
- 21.12.22 21:25 Shrek
- 21.12.22 21:44 Shrek
- 21.12.22 23:36 ii
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
- Fiaciki Panda
- Toyota zmniejsza produkcję elektryków do MILIONA a Volvo jednak będzie SPALINOWE
- Tesla
- rozstaw 5 x 112 mm
- Hej, Shreku!
- Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Re: Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Stardax.eu
- Normalny, wolny, biały człowiek
- Wzór
- Polska-Chorwacja 650zł elektrykiem
- odrdzewiacz do amelinium
- wpadłem w siodło
- Elektryki takie bezpieczne cd.
Najnowsze wątki
- 2024-09-11 Android 11, jak odzyskać zdjęcie z kosza?
- 2024-09-11 Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
- 2024-09-11 ogłoszenie widziałem na słupie WN
- 2024-09-12 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-09-11 MĂźnchen => Projektant/Expert PHP Laravel (e-commerce) <=
- 2024-09-11 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2024-09-11 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-09-11 Warszawa => Specjalista ds. marketingu rekrutacyjnego <=
- 2024-09-11 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-09-11 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-11 Białystok => Senior Developer React Native <=
- 2024-09-11 Kraków => Java Full Stack Developer (Angular/React) <=
- 2024-09-11 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-09-11 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-09-11 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=