eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWodorRe: Wodor
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.147.161.166.10
    2!not-for-mail
    From: Mirek Ptak <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wodor
    Date: Wed, 14 Dec 2022 07:11:11 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <tnbpdr$hci$1$kolczan@news.chmurka.net>
    References: <1...@4...net> <9...@m...org>
    <tm4ie8$mpv$2$kolczan@news.chmurka.net> <1...@m...org>
    <tmkjpr$kr7$2$kolczan@news.chmurka.net>
    <tmkk0g$mlb$1$Cav@news.chmurka.net>
    <tmkmh4$n8q$2$kolczan@news.chmurka.net>
    <tmkn7v$nru$1$Cav@news.chmurka.net>
    <tmko5g$omo$2$kolczan@news.chmurka.net>
    <tmkoto$nru$2$Cav@news.chmurka.net>
    <tmkp83$p9n$1$kolczan@news.chmurka.net>
    <tmkr8n$qh8$1$Cav@news.chmurka.net>
    <tmkrt5$qmt$2$kolczan@news.chmurka.net>
    <tmksi2$qh7$1$Cav@news.chmurka.net>
    <tmktro$rc2$2$kolczan@news.chmurka.net>
    <tml120$tu7$1$Cav@news.chmurka.net>
    <tmmp33$to1$1$kolczan@news.chmurka.net>
    <tmmpfe$t68$3$Cav@news.chmurka.net>
    <tmmqmf$to1$4$kolczan@news.chmurka.net> <86m8w4kb0o8n$.dlg@myjk.org>
    <tms5k6$t9k$1$kolczan@news.chmurka.net> <1...@m...org>
    NNTP-Posting-Host: 147.161.166.102
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Wed, 14 Dec 2022 06:11:07 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="kolczan";
    posting-host="147.161.166.102"; logging-data="17810";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.5.1
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <1...@m...org>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2709743
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 13.12.2022 o 16:22, Myjk pisze:
    > Thu, 8 Dec 2022 09:01:10 +0100, Mirek Ptak
    >
    >>> Pisałem o zwykłym, statystycznym, użytkowaniu -- a nie dla wyjątków.
    >>> A już szczególnie nie konkretnie o Tobie. Owszem, z założeniem
    >>> ładowania samochodu w domu -- a takich właścicieli jest ponad 50%, bo min.
    >>> 50% ludzi mieszka u nas w domach
    >>
    >> W tej chwili bym zaryzykował, że 90% użytkowników BEV to ta pierwsza
    >> połowa z domem i własnym gniazdkiem. Więc nie pisałeś o zwykłym
    >> użytkowniku a o użytkowniku obecnym :) Czy to się kiedyś wyrówna - zapewne.
    >
    > Wszystko Ci się kiełbasi. Pisząc o zwykłym statystycznym użytkowaniu miałem
    > na myśli statystyczne średnie przeloty, w ilości maks 40km dziennie, a nie
    > takich co codziennie latają po 400km -- bo ci to są wyjątki. Nawet JF czy
    > inny K i T (przypadek że same jakieś pojedyncze literki?) co się tak
    > upierał że BEV jest nie dla niego ostatecznie się okazało że jeździ
    > dziennie mniej niż taka średnia i mniej jeździ w trasę niż większość która
    > obecnie jeździ BEVami.

    Jak jest ze statystyką to Ty już wiesz :)
    Ci co rzeczywiście latają około 40 km dziennie to jak najbardziej zgoda
    - klienci idealni na BEV, ale z jakichś przyczyn nie kupują masowo.
    Zapewne z dwóch powodów (a może i więcej) - podstawowy to ich nie stać
    po prostu, drugi to obawa o te dłuższe wypady 1 czy 2 razy do roku. Może
    jeszcze warto dodać obawę przed nieznanym (te słynne klapki ;) ).
    Niestety (lub stety) sprzedaż samochodów nowych w PL i nie tylko
    napędzają firmy kupując około 70% nowych aut co roku - jak myślisz
    kupują to dla 40 km przebiegów dziennie?
    Dopuki infrastruktura i czas ładowania się nie skróci firmy (baz bata
    nad głową) nadal będą kupować spaliniaki lub w najlepszym wypadku PHEV,
    co oczywiście nie pomaga w generowaniu rynku używanych BEV dla tych co
    ich nie stać na nowy.

    >
    > Reszta też jest odniesieniem do statystyki, skoro ponad 50% mieszka w
    > domach, to mogłaby się spokojnie ładować z własnego gniazdka, szczególnie w
    > odniesieniu do powyższego akapitu.

    Pełna zgoda, dziwnym trafem tak się nie dzieje...

    >> Napisze jeszcze raz - problem z czasem dla mnie, a i najpewniej innych,
    >> którzy jeszcze nie zdecydowali się na kupno BEV, jest taki że biorą pod
    >> uwagę czas tracony wtedy kiedy jest tracony lub go brakuje, czyli w
    >> podróży.
    >
    > Ale to bardzo łatwe założenie, że brakuje go akurat w podróży. Mnie zawsze
    > brakuje tego czasu jak muszę

    Nawet nie próbuje dyskutować. Ja jak się umawiam na te 3-4 godziny
    serwisu to *mam* czas :)
    >
    >> Czas "stracony" na serwis jest pomijalny, bo raz, ze występuje rzadko a
    >
    > Jest pomijalny wg ciebie, bo znowu nie pasuje do teorii. Wyliczyłem ile
    > czasu mnie kosztował serwis olejowy, można też policzyć ile by mnie
    > kosztowało ładowanie elektryka w trasie. Wszyłoby oczywiście mniej.

    No masz rację - 3-4 godziny serwisu (choć często się wyrabiają szybciej)
    wobec 30 minut na szybkiej ładowarce to oczywiście wyraźna przewaga
    elektryka. A czekaj, coś mi tu nie pasuje... ;)
    >
    >> Nad argumentem o wymianie baterii nawet nie zamierzam się pastwić :)
    >
    > Bo znowu nie pasuje do tezy...
    >
    Nie, nie pasuje do rzeczywistości :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: