  • Data: 2022-12-14 07:11:11
    Temat: Re: Wodor
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13.12.2022 o 16:22, Myjk pisze:
    > Thu, 8 Dec 2022 09:01:10 +0100, Mirek Ptak

    > Wszystko Ci się kiełbasi. Pisząc o zwykłym statystycznym użytkowaniu miałem
    > na myśli statystyczne średnie przeloty, w ilości maks 40km dziennie, a nie
    > takich co codziennie latają po 400km -- bo ci to są wyjątki. Nawet JF czy
    > inny K i T (przypadek że same jakieś pojedyncze literki?) co się tak
    > upierał że BEV jest nie dla niego ostatecznie się okazało że jeździ
    > dziennie mniej niż taka średnia i mniej jeździ w trasę niż większość która
    > obecnie jeździ BEVami.

    Jak jest ze statystyką to Ty już wiesz :)
    Ci co rzeczywiście latają około 40 km dziennie to jak najbardziej zgoda
    - klienci idealni na BEV, ale z jakichś przyczyn nie kupują masowo.
    Zapewne z dwóch powodów (a może i więcej) - podstawowy to ich nie stać
    po prostu, drugi to obawa o te dłuższe wypady 1 czy 2 razy do roku. Może
    jeszcze warto dodać obawę przed nieznanym (te słynne klapki ;) ).
    Niestety (lub stety) sprzedaż samochodów nowych w PL i nie tylko
    napędzają firmy kupując około 70% nowych aut co roku - jak myślisz
    kupują to dla 40 km przebiegów dziennie?
    Dopuki infrastruktura i czas ładowania się nie skróci firmy (baz bata
    nad głową) nadal będą kupować spaliniaki lub w najlepszym wypadku PHEV,
    co oczywiście nie pomaga w generowaniu rynku używanych BEV dla tych co
    ich nie stać na nowy.

    > Reszta też jest odniesieniem do statystyki, skoro ponad 50% mieszka w
    > domach, to mogłaby się spokojnie ładować z własnego gniazdka, szczególnie w
    > odniesieniu do powyższego akapitu.

    Pełna zgoda, dziwnym trafem tak się nie dzieje...

    > Ale to bardzo łatwe założenie, że brakuje go akurat w podróży. Mnie zawsze
    > brakuje tego czasu jak muszę

    Nawet nie próbuje dyskutować. Ja jak się umawiam na te 3-4 godziny
    serwisu to *mam* czas :)

    > Jest pomijalny wg ciebie, bo znowu nie pasuje do teorii. Wyliczyłem ile
    > czasu mnie kosztował serwis olejowy, można też policzyć ile by mnie
    > kosztowało ładowanie elektryka w trasie. Wszyłoby oczywiście mniej.

    No masz rację - 3-4 godziny serwisu (choć często się wyrabiają szybciej)
    wobec 30 minut na szybkiej ładowarce to oczywiście wyraźna przewaga
    elektryka. A czekaj, coś mi tu nie pasuje... ;)

    > Bo znowu nie pasuje do tezy...

    Nie, nie pasuje do rzeczywistości :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --