-
1. Data: 2022-11-25 08:58:43
Temat: Wodor
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
A w branzy cos zawrzalo, bo podobno Musk rzucil tweeta,
ze wodor nie jest taki zly, jak sie zdawalo.
Dobry jest, czy jakąs spekulacje robi na akcjach?
J.
-
2. Data: 2022-11-25 09:27:14
Temat: Re: Wodor
Od: Lisciasty <l...@p...pl>
W dniu 2022-11-25 o 08:58, J.F pisze:
>
> A w branzy cos zawrzalo, bo podobno Musk rzucil tweeta,
> ze wodor nie jest taki zly, jak sie zdawalo.
>
> Dobry jest, czy jakąs spekulacje robi na akcjach?
Wali w chuja jak zwykle. Problemem wodoru jest to że trzeba go długo
kompresować z butli magazynowej do butli "załadunkowej" żeby potem
przelać do samochodu, w skrócie instalacja kosztuje ponad 1,5 miliona a
po zatankowaniu chyba pięciu pojazdów musi mieć przerwę na pół godziny
czy nawet dłużej. Mowa o jakiejś pilotażowej stacji u nas w kraju.
No i druga sprawa to pozyskiwanie wodoru. Jedna to jakieś odpadowe
wykorzystanie z produkcji czegoś tam z gazu (gdzie ponoć są szkody
środowiskowe) a druga to klasyczna elektroliza, która w zasadzie jest
bez sensu bo po cholerę robić sprzęt do elektrolizy i zużywać w nim
prund ze stratami, jak ten prund można od razu wpakować w baterie.
Ale niech próbują, może coś lepszego wymyślą. Tyle że ten wodór jest
memłany od dawien dawna i w sumie postępów nie widać.
L.
-
3. Data: 2022-11-25 10:12:20
Temat: Re: Wodor
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Fri, 25 Nov 2022 09:27:14 +0100, Lisciasty wrote:
> W dniu 2022-11-25 o 08:58, J.F pisze:
>> A w branzy cos zawrzalo, bo podobno Musk rzucil tweeta,
>> ze wodor nie jest taki zly, jak sie zdawalo.
>>
>> Dobry jest, czy jakąs spekulacje robi na akcjach?
>
> Wali w chuja jak zwykle. Problemem wodoru jest to że trzeba go długo
> kompresować z butli magazynowej do butli "załadunkowej" żeby potem
> przelać do samochodu, w skrócie instalacja kosztuje ponad 1,5 miliona a
> po zatankowaniu chyba pięciu pojazdów musi mieć przerwę na pół godziny
> czy nawet dłużej.
No to sie zrobi wieksza pompe, albo dwie butle.
> Mowa o jakiejś pilotażowej stacji u nas w kraju.
Patrz po najnowszych rozwiazaniach za granicą :-)
> No i druga sprawa to pozyskiwanie wodoru. Jedna to jakieś odpadowe
> wykorzystanie z produkcji czegoś tam z gazu (gdzie ponoć są szkody
> środowiskowe) a druga to klasyczna elektroliza, która w zasadzie jest
> bez sensu bo po cholerę robić sprzęt do elektrolizy i zużywać w nim
> prund ze stratami, jak ten prund można od razu wpakować w baterie.
Nie mozna, bo samochod nie podlaczony :-)
Wodor jest piekny, bo mozna go produkowac jak jest nadwyzka z OZE.
Alternatywą są wymienne baterie ... tez mozliwe.
No coz - Toyota pokazala, ze wodorowe auto jest mozliwe.
Tylko kosztuje na razie horendalne pieniadze.
Jesli to z kosztow wynika, to mozemy jeszcze dlugo poczekac ... az cos
tanszego wymyslą.
A ciekawe, czy tam platyny lub palladu nie ma w duzej ilosci, i stad
ta cena ...
> Ale niech próbują, może coś lepszego wymyślą. Tyle że ten wodór jest
> memłany od dawien dawna i w sumie postępów nie widać.
Bo ciagle ropa i wegiel tansze :-)
J.
-
4. Data: 2022-11-25 10:12:59
Temat: Re: Wodor
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Lisciasty,
Friday, November 25, 2022, 9:27:14 AM, you wrote:
> W dniu 2022-11-25 o 08:58, J.F pisze:
>>
>> A w branzy cos zawrzalo, bo podobno Musk rzucil tweeta,
>> ze wodor nie jest taki zly, jak sie zdawalo.
>>
>> Dobry jest, czy jakąs spekulacje robi na akcjach?
> Wali w chuja jak zwykle. Problemem wodoru jest to że trzeba go długo
> kompresować z butli magazynowej do butli "załadunkowej" żeby potem
> przelać do samochodu, w skrócie instalacja kosztuje ponad 1,5 miliona a
> po zatankowaniu chyba pięciu pojazdów musi mieć przerwę na pół godziny
> czy nawet dłużej. Mowa o jakiejś pilotażowej stacji u nas w kraju.
> No i druga sprawa to pozyskiwanie wodoru. Jedna to jakieś odpadowe
> wykorzystanie z produkcji czegoś tam z gazu (gdzie ponoć są szkody
> środowiskowe) a druga to klasyczna elektroliza, która w zasadzie jest
> bez sensu bo po cholerę robić sprzęt do elektrolizy i zużywać w nim
> prund ze stratami, jak ten prund można od razu wpakować w baterie.
> Ale niech próbują, może coś lepszego wymyślą. Tyle że ten wodór jest
> memłany od dawien dawna i w sumie postępów nie widać.
Zapomniałeś o platynie do ogniw paliwowych. Chyba, że chcesz kolejnych
strat na spalanie w silniku tłokowym...
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
5. Data: 2022-11-25 10:27:05
Temat: Re: Wodor
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Fri, 25 Nov 2022 09:27:14 +0100, Lisciasty napisał(a):
> Ale niech próbują, może coś lepszego wymyślą. Tyle że ten wodór jest
> memłany od dawien dawna i w sumie postępów nie widać.
Liściasty pieprzy bez sensu a Deutsche Bahn uruchamia kolejne połączenia
na wodorze.
--
Jacek
I hate haters.
-
6. Data: 2022-11-25 10:34:05
Temat: Re: Wodor
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Fri, 25 Nov 2022 10:27:05 +0100, Jacek Maciejewski wrote:
> Dnia Fri, 25 Nov 2022 09:27:14 +0100, Lisciasty napisał(a):
>> Ale niech próbują, może coś lepszego wymyślą. Tyle że ten wodór jest
>> memłany od dawien dawna i w sumie postępów nie widać.
>
> Liściasty pieprzy bez sensu a Deutsche Bahn uruchamia kolejne połączenia
> na wodorze.
Na ogniwach paliwowych, czy spalinowe?
Jak wodor robią z gazu ziemnego, to taki sobie w tym sens - chyba,
zeby sie pochwalic.
Ale co oni - nie maja zelekryfikowanej kolei?
Czy mają, ale w nocy tez chcą jezdzic :-)
Z kolei cos w kraju mowią, ze biogazownie mogłyby zastąpic połowę
importu gazu ...
J.
-
7. Data: 2022-11-25 10:35:50
Temat: Re: Wodor
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Fri, 25 Nov 2022 10:12:59 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello Lisciasty,
> Friday, November 25, 2022, 9:27:14 AM, you wrote:
>
>> W dniu 2022-11-25 o 08:58, J.F pisze:
>>>
>>> A w branzy cos zawrzalo, bo podobno Musk rzucil tweeta,
>>> ze wodor nie jest taki zly, jak sie zdawalo.
>>>
>>> Dobry jest, czy jakąs spekulacje robi na akcjach?
>
>> Wali w chuja jak zwykle. Problemem wodoru jest to że trzeba go długo
>> kompresować z butli magazynowej do butli "załadunkowej" żeby potem
>> przelać do samochodu, w skrócie instalacja kosztuje ponad 1,5 miliona a
>> po zatankowaniu chyba pięciu pojazdów musi mieć przerwę na pół godziny
>> czy nawet dłużej. Mowa o jakiejś pilotażowej stacji u nas w kraju.
>> No i druga sprawa to pozyskiwanie wodoru. Jedna to jakieś odpadowe
>> wykorzystanie z produkcji czegoś tam z gazu (gdzie ponoć są szkody
>> środowiskowe) a druga to klasyczna elektroliza, która w zasadzie jest
>> bez sensu bo po cholerę robić sprzęt do elektrolizy i zużywać w nim
>> prund ze stratami, jak ten prund można od razu wpakować w baterie.
>
>> Ale niech próbują, może coś lepszego wymyślą. Tyle że ten wodór jest
>> memłany od dawien dawna i w sumie postępów nie widać.
>
> Zapomniałeś o platynie do ogniw paliwowych. Chyba, że chcesz kolejnych
> strat na spalanie w silniku tłokowym...
Cholera wie, czy tam musi byc platyna.
Chemicy pracują, to moze cos lepszego wynajdą, moze juz wynalezli.
Cena Mirai na razie bardzo wysoka.
J.
-
8. Data: 2022-11-25 11:06:45
Temat: Re: Wodor
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 25-11-2022 o 10:27, Jacek Maciejewski pisze:
> Dnia Fri, 25 Nov 2022 09:27:14 +0100, Lisciasty napisał(a):
>
>> Ale niech próbują, może coś lepszego wymyślą. Tyle że ten wodór jest
>> memłany od dawien dawna i w sumie postępów nie widać.
>
> Liściasty pieprzy bez sensu a Deutsche Bahn uruchamia kolejne połączenia
> na wodorze.
Nie tak bez sensu:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/niemcy-wodo
r-mniej-oplacalny-od-hybryd-bateryjnych-110667.html
-
9. Data: 2022-11-25 11:08:47
Temat: Re: Wodor
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 25-11-2022 o 10:27, Jacek Maciejewski pisze:
> Dnia Fri, 25 Nov 2022 09:27:14 +0100, Lisciasty napisał(a):
>
>> Ale niech próbują, może coś lepszego wymyślą. Tyle że ten wodór jest
>> memłany od dawien dawna i w sumie postępów nie widać.
>
> Liściasty pieprzy bez sensu a Deutsche Bahn uruchamia kolejne połączenia
> na wodorze.
Nie tak bez sensu:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/niemcy-wodo
r-mniej-oplacalny-od-hybryd-bateryjnych-110667.html
Koszty napędu wodorowego (obejmujące m. in. zakup paliwa, budowę
niezbędnej infrastruktury, utrzymanie i naprawy) okazały się najwyższe.
W zakładanym okresie eksploatacji na pojazdy z ogniwami paliwowymi
należałoby wydać 1,325 mld euro. Dla porównania - koszty wprowadzenia
klasycznych EZT wyniosłyby 874 mln euro. Warto zaznaczyć, że w kwocie
tej zmieściły się również wydatki na elektryfikację linii. Przewozy
zespołami hybrydowo-bateryjnymi kosztowałyby 768 mln.
Wyniki te skłoniły władze landu do odrzucenia wodoru jako możliwej
alternatywy dla trakcji spalinowej w bliskiej przyszłości. Dla siedmiu
tras poddanych analizie zarekomendowano wprowadzenie taboru bateryjnego,
pięć wytypowano do elektryfikacji (jednym z argumentów za takim
rozwiązaniem była spójność sieci i możliwość łatwiejszego wyznaczania
objazdów innych odcinków dla pociągów elektrycznych), przyszłości
czterech pozostałych nie przesądzono.
-
10. Data: 2022-11-25 11:23:51
Temat: Re: Wodor
Od: robot <r...@o...pl>
W dniu 25.11.2022 o 08:58, J.F pisze:
>
> A w branzy cos zawrzalo, bo podobno Musk rzucil tweeta,
> ze wodor nie jest taki zly, jak sie zdawalo.
>
> Dobry jest, czy jakąs spekulacje robi na akcjach?
>
Fajnie by było, żeby ten wodór miał sens.
Ale niestety nie ma.
https://www.teraz-srodowisko.pl/aktualnosci/wodor-pr
of-krzysztof-biernat-9126.html
Chciałbym, żeby ten pan nie miał racji.