  • 331. Data: 2014-03-11 15:49:20
    Temat: Re: Winny choc mial_zielone - 130km/h w centrum miasta
    Od: mlodz <b...@m...pl>

    Dnia Tue, 11 Mar 2014 13:19:52 +0100, J.F. napisał(a):

    > Hm, moj czytnik pokazuje moj post dobrze, moze twoj jest g* :-)
    > Sprawdzil zestaw znakow, dobral wlasciwy i zakodowal poprawnie.
    > No owszem, moglby zostawic UTF-8, ale widac uznal inaczaj.

    Ustawienia -> Ustawienia ogólne -> Zestawy znaków

    I tam w okienku "Użyj najlepiej pasujący zestaw znaków z" pozostaw
    tylko: us-ascii, iso-8859-2, utf-8. W takiej kolejności. Cała reszta
    niech wyląduje w zakazanych zestawach.

    I nie grzesz więcej :>

  • 332. Data: 2014-03-11 16:01:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 11 Mar 2014 15:17:37 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
    > W dniu 2014-03-11 13:19, J.F. pisze:
    > (...)
    > Od kiedy to na polskiej grupie można wstawiać tylko polskie znaczki?

    No, nie, mozna przeciez pisac po angielsku, rosyjsku, chinsku czy
    koreansku, zakazu nie ma :-P

    > Znaczy przeklejony materiał ze Słownika języka polskiego (sjp.pwn.pl)

    To spytaj Slownika jak sie ten znaczek nazywa :-P
    Po polsku jak sie nazywa.

    > nie pasuje, a może jeszcze TÜV czy Straßenverkehrsordnung unikać, bo
    > Twój czytnik w konfuzję wprowadzi?

    No, pare lat temu napisalbym zeby unikac. Szczegolnie ze i Niemcy
    mieli swoje zasady transkrypcji, ktore sami uzywali.

    Teraz niemieckie literki w polskich nazwiskach ustawowo dopuszczone, a
    z transkrypcja nawet google ma problemy. Komu to przeszkadzalo ?
    A, prawda, ten j* MS ...

    J.

  • 333. Data: 2014-03-11 16:22:47
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-03-11 15:45, mlodz pisze:
    (...)
    > O! O to właśnie chodziło.
    > W myśl tej logiki - strasznie gówniany samochód, taki wywrotny...

    Nawet nie oglądałem - tak, gówniany.

  • 334. Data: 2014-03-11 16:33:09
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-03-11 16:01, J.F. pisze:

    > No, nie, mozna przeciez pisac po angielsku, rosyjsku, chinsku czy
    > koreansku, zakazu nie ma :-P

    No proszę, a przed chwilą pisałeś, że problem jest niby dlatego,
    że używam 'niepolskich znaków'.

    > To spytaj Slownika jak sie ten znaczek nazywa :-P
    > Po polsku jak sie nazywa.

    To naprawdę nieistotne.

    > No, pare lat temu napisalbym zeby unikac. Szczegolnie ze i Niemcy
    > mieli swoje zasady transkrypcji, ktore sami uzywali.

    Co nie znaczy, że nie używali swoich znaków diakrytycznych.
    Zresztą nie tylko oni, a internet od dawna nie składa się z
    ASCII jak Twoje wypowiedzi, wykastrowane z polskich znaków
    diakrytycznych.

    > Teraz niemieckie literki w polskich nazwiskach ustawowo dopuszczone, a
    > z transkrypcja nawet google ma problemy. Komu to przeszkadzalo ?
    > A, prawda, ten j* MS ...

    A co teraz chcesz od MS?

  • 335. Data: 2014-03-11 16:58:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 11 Mar 2014 16:33:09 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
    > No proszę, a przed chwilą pisałeś, że problem jest niby dlatego,
    > że używam 'niepolskich znaków'.

    Piszmy wiec po chinsku.

    > To naprawdę nieistotne.

    Ale czemu, bardzo ciekawe pytanie do panstwa redaktorow SJP :-)

    > Co nie znaczy, że nie używali swoich znaków diakrytycznych.

    Nie uzywali jak sie nie dalo.
    Nie mialy ich i amerykanskie komputery, i dalekopisy, i rodzima
    Enigma, i wczesniejsze telegrafy tez chyba nie.

    > Zresztą nie tylko oni, a internet od dawna nie składa się z
    > ASCII jak Twoje wypowiedzi, wykastrowane z polskich znaków
    > diakrytycznych.

    Tylko ze teraz to ja klne, jak mi sie nie udaje w niemiecka wiki
    wpisac Munchen, w rosyjska Moskwa, inni klna piszac Wroclaw, ba, je
    klne bedac za granica i majac inna klawiature.
    A jak wszyscy musimy kombinowac co tu nie pasuje po francusku, jakis
    jeden maly apostrof :-)

    > A co teraz chcesz od MS?

    Jakby nie zaczal tak dogadzac Niemcom, Francuzom, Hiszpanom itp - to
    przynajmniej z tej strony mielibysmy spokoj ..

    J.

  • 336. Data: 2014-03-11 17:12:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    [...]

    > Nie uzywali jak sie nie dalo.
    > Nie mialy ich i amerykanskie komputery, i dalekopisy, i rodzima
    > Enigma, i wczesniejsze telegrafy tez chyba nie.

    W dalekopisach trzy znaki były zarezerwowane na narodowe. W Polscę: ą,
    ę i ł. A teoretycznie mogło być dodatkowych ponad 20 znaków - nie
    wykorzystywano możliwego, trzeciego zestawu znaków.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 337. Data: 2014-03-11 18:39:57
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-03-11 16:58, J.F. pisze:
    > Dnia Tue, 11 Mar 2014 16:33:09 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
    (...)

    > Piszmy wiec po chinsku.

    Nie ma z tym problemu - tradycyjny czy uproszczony? :P

    > Nie uzywali jak sie nie dalo.

    Świetne uzasadnienie - Ty nadal nie możesz?

    > Nie mialy ich i amerykanskie komputery,

    Zależy jakie komputery, zresztą jak sięgam pamięcią to
    w takich domowych i firmowych jak była potrzeba użycia
    znaków diakrytycznych to się je jednak stosowało.
    Z polskimi może był problem 30 lat temu, ale to z
    braku standardu, a nie możliwości.

    > i dalekopisy,

    Miały, może nie tak jak by się chciało, ale jednak
    miały, albo mogły mieć.

    > i rodzima Enigma,

    Przyjęto pewne uproszczenia.

    > i wczesniejsze telegrafy tez chyba nie.

    Jw.

    > Tylko ze teraz to ja klne, jak mi sie nie udaje w niemiecka wiki
    > wpisac Munchen,

    Jaki masz problem? Nawet podpowiada jakby co, a Munchen to nie
    to samo co München. Przed chwilą sprawdziłem nawet :P

    > w rosyjska Moskwa, inni klna piszac Wroclaw, ba, je
    > klne bedac za granica i majac inna klawiature.

    Jak masz problem to przełącz na taką jak trzeba - naprawdę nie
    boli. A jak nie ma takiej możliwości to i tak można sobie poradzić.

    > A jak wszyscy musimy kombinowac co tu nie pasuje po francusku, jakis
    > jeden maly apostrof :-)

    Daje radę.

    > Jakby nie zaczal tak dogadzac Niemcom, Francuzom, Hiszpanom itp - to
    > przynajmniej z tej strony mielibysmy spokoj ..

    Aha, czyli sugerujesz, że wersje zlokalizowane, unicode itd. to
    zło, ponieważ Tobie jest wygodnie z ASCII i chciałbyś świat
    komunikujący się w takim uniseksie? Nawet Linux z tego wyrósł...:P
    A że problemy pewne są... Cóż, to jest postęp...

  • 338. Data: 2014-03-11 18:40:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    7.0.0.1...
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Mam wrażenie ze kazdy powiedział juz wszystko co miał do powiedzenia.
    > Ty nadal twierdzisz, ze nawet jak pas pusty i nic na nim nie ma, to

    To nie dochodzi do zderzenia z gościem jadącym tym pasem.
    Czyli dyskutujesz znowu ze swoimi rojeniami, sytuacja na miejscu była inna.

  • 339. Data: 2014-03-11 18:41:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    7.0.0.1...
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Nie wiem co sugerujesz.
    > Czy dobrze rozumiem, ze twierdzisz, iż kierowca opla popełniając bład
    > odebrał sobie margines bezpieczenstwa na popełnienie błedu?

    Kierowca Opla ZAPRZESTAJĄC obserwacji jezdni którą przecinał, MIMO że nie
    miał pełnego przeglądu tejże, odebrał sobie możliwość skorygowania błędnej
    decyzji o wykonaniu manewru skrętu w lewo.
    Teraz paniał?

  • 340. Data: 2014-03-11 18:45:00
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1403110017270.3892@quad..
    .

    > AFAIR nie.

    > Ma znaczenie moment, w którym obaj podjęli decyzję.

    Nie bardzo właśnie.
    Merc nie musiał się zastanawiać co będzie się działo kilka manewrów PO
    wyprzedzaniu.
    Wjazd na skrzyżowanie to zupełnie odrębna sprawa.
    Natomiast kierowca Opla nieprawidłowo wykonał ten konkretny manewr który
    zakończył się właśnie tak.

    > To było przed zderzeniem.

    > Ba.
    > <OT>
    > Może jednak gęstość wyroków, w których przekonani że pierwszeństwo
    > jest "naduprawnieniem" będą uznawani za winnych zacznie rosnąć,

    Oby nie, zamordyzmu wobec kierowców mamy już wystarczająco.
    Podobnie jak pobłażania dla różnych drogowych melepet.