-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Większy akumulator do samochodu
Date: Mon, 1 Jun 2015 17:47:44 +0200
Organization: Centrala telefoniczna Pentaconta GCI
Lines: 70
Message-ID: <mkhuqr$mbl$1@node2.news.atman.pl>
References: <556962ff$0$8371$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@l...net>
<mkhpkg$h6f$1@node2.news.atman.pl>
<556c6cd1$0$2199$65785112@news.neostrada.pl>
Reply-To: "ACMM-033" <v...@i...pl>
NNTP-Posting-Host: 89-77-163-134.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1433173659 22901 89.77.163.134 (1 Jun 2015 15:47:39 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 1 Jun 2015 15:47:39 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-Antivirus: avast! (VPS 150601-0, 2015-06-01), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:681977
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:556c6cd1$0$2199$65785112@news.neostrada.pl...
> Przede wszystkim akumulator w samochodzie jest w zasadzie naladowany,
> rozladowuje sie troche przy rozruchu, a potem ma uzupelnic ladunek.
> I pojemnosc w zasadzie nic tu nie zmienia.
No, mniej-więcej.
> I dopiero podczepienie jakiegos zestawu akumulatorow z okretu podwodnego
> mogloby spowodowac, ze ten malutki alternator nie starcza na uzupelnienie
> samowyladowania.
I trudno orzec, jak wielki musiałby to być zestaw, żeby jego samowyładowanie
było większe, niż możliwości prądnicy.
>
>>Kiedyś, mając prądnicę (Syrena 105L, wersja z prądnicą 300W), tak
>>naprawdę, jeśli tylko zadbałem o to, aby akumulator był naładowany i
>>sprawny, to nawet po nocy -20, rano odpalał prawie z dotyku. Ale jeśli
>>tylko się to zaniedbało, to pchanie niemal pewne. Inni memłali i zdychali,
>>a nasz w najgorszym razie do 3-5 sekund i chodził. A jak był z domu
>>przyniesiony, to odpalał awet poniżej sekundy. Ale, to dwusuw, gdzie wał
>>silnika dwoma palcami dało się ruszyć.
>
> Ba, jak mialem w dacii dobrze wyczuty gaznik, to silnik zapalal w pol
> sekundy nawet przy -20.
No, sam widzisz, wystarczy kilku spraw dopilnować i już jest git.
> Zazdrosc na parkingu budzilem.
Się wie :)
> I wcale nie trzeba akumulatora na noc do domu zanosic - nie martwcie sie,
> producenci maja komory klimatyczne i start przy -30 czy -40 testuja.
Jedyne, czego trzeba było w sumie dopilnować, aby wypustoszony aku nie
został na noc, albo, aby nic go w nocy nie opróżniło, bo wtedy bywało już
nieciekawie. Ale, jak auto z prądnicą, to porządniejszy pych i już pyrczy :)
Gorzej z alternatorem, w Ładzie, wypustoszony aku i nichuja nie odpalił,
nawet z dobrym zaciągiem... A tak tylko w okolicach zera miał trudności z
odpalaniem i w najgorszym razie wystarczyło mocniej pchnąć.
>
> Co ciekawe - aku byl stary i zuzyty, na smietnik trafil z pojemnoscia ~4Ah
> (slownie: cztery).
> Zapalal znakomicie ... ale swiatel nie wolno bylo zapomniec wylaczyc.
Zimą to nawet przy pełnosprawnym aku groziło pchanie przy niewyłączonych
światłach... Przypuśćmy, że żarówki, to była H4, policzę dla mniejszej mocy,
60/55W. Powiedzmy, że bierze ona 4.5A, tak dla okrągłego rachunku. Wiec dwie
razem 9A. Przypuśćmy, że aku ma 45Ah i jest pod korek naładowany w chwili
opuszczania pojazdu, oraz zaniedbujemy fakt, że przy niskiej temperaturze
realna pojemność znacznie maleje, że mimo tych -20 ma te 45Ah.
9A światła, to 45/9 5 godzin świecenia. Więc rano już tylko pchanie, jeśli
choć ułamek energii zostanie... i elektrolit nie zamarznie, gdzieś
wynalazłem, że rozładowany aku zamarznie przy -18, a temperatura nad ranem
to raczej jeszcze spadnie. Policzylem dla Twojego starego aku - jakieś 26.5
minuty świecenia...
Policzyłem tylko dla tych 2 żarówek, a one nie są jedyne przy odbiorze
prądu.
Więc w ogóle nie wolno zapomnieć o wyłączeniu świateł...
--
Spamerzy z telefonu: 814605413 222768000 616285002 845383900 224093185
896510439 896126048
(ten ostatni palant, to mnie o 7:47 rano w piątek obudził)
(A ten przedostatni miał dla mnie "dobrą wiadomość", jehowita nawiedzony...)
Następne wpisy z tego wątku
- 01.06.15 20:32 PiteR
- 02.06.15 02:10 ACMM-033
- 02.06.15 03:26 Zachariasz Dorożyński
- 02.06.15 13:31 g...@g...com
- 02.06.15 14:51 Zachariasz Dorożyński
- 02.06.15 15:14 Adam
- 02.06.15 17:30 Zachariasz Dorożyński
- 02.06.15 20:58 Adam
- 02.06.15 21:03 dddddddd
- 02.06.15 21:11 PeJot
- 03.06.15 00:56 Adam
- 03.06.15 01:34 Zachariasz Dorożyński
- 03.06.15 09:32 J.F.
- 03.06.15 09:45 J.F.
- 03.06.15 10:13 PeJot
Najnowsze wątki z tej grupy
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
Najnowsze wątki
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne
- 2025-01-22 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-22 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-22 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-21 Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- 2025-01-21 bateria na żądanie
- 2025-01-21 Warszawa => IT Business Analyst <=