-
Data: 2015-06-01 16:31:44
Temat: Re: Większy akumulator do samochodu
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości
Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości
>>> przecież teraz samochody mają spore alternatory
>>> czy to 60 Ah czy 90Ah
>> nie tylko teraz, kiedyś tez miały 90A
>Podobnie w Malaczach, OIDP, standardowo było tam 34 Ah, a ludkowie,
>ze względu na zbliżone, o ile nie takie same rozmiary, dawali 45 Ah i
>jakoś nie słyszałem, żeby się nie doładowywał, po prostu dłużej to
>trwało.
Przede wszystkim akumulator w samochodzie jest w zasadzie naladowany,
rozladowuje sie troche przy rozruchu, a potem ma uzupelnic ladunek.
I pojemnosc w zasadzie nic tu nie zmienia.
W niektorych przypadkach bilans ladunku moze byc ujemny ... ale to tym
bardziej wiekszy aku na dluzej starczy, moze sie trafi dluzsza trasa,
to sie doladuje.
I dopiero podczepienie jakiegos zestawu akumulatorow z okretu
podwodnego mogloby spowodowac, ze ten malutki alternator nie starcza
na uzupelnienie samowyladowania.
>Kiedyś, mając prądnicę (Syrena 105L, wersja z prądnicą 300W), tak
>naprawdę, jeśli tylko zadbałem o to, aby akumulator był naładowany i
>sprawny, to nawet po nocy -20, rano odpalał prawie z dotyku. Ale
>jeśli tylko się to zaniedbało, to pchanie niemal pewne. Inni memłali
>i zdychali, a nasz w najgorszym razie do 3-5 sekund i chodził. A jak
>był z domu przyniesiony, to odpalał awet poniżej sekundy. Ale, to
>dwusuw, gdzie wał silnika dwoma palcami dało się ruszyć.
Ba, jak mialem w dacii dobrze wyczuty gaznik, to silnik zapalal w pol
sekundy nawet przy -20.
Zazdrosc na parkingu budzilem.
I wcale nie trzeba akumulatora na noc do domu zanosic - nie martwcie
sie, producenci maja komory klimatyczne i start przy -30 czy -40
testuja.
Co ciekawe - aku byl stary i zuzyty, na smietnik trafil z pojemnoscia
~4Ah (slownie: cztery).
Zapalal znakomicie ... ale swiatel nie wolno bylo zapomniec wylaczyc.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.06.15 17:47 ACMM-033
- 01.06.15 20:32 PiteR
- 02.06.15 02:10 ACMM-033
- 02.06.15 03:26 Zachariasz Dorożyński
- 02.06.15 13:31 g...@g...com
- 02.06.15 14:51 Zachariasz Dorożyński
- 02.06.15 15:14 Adam
- 02.06.15 17:30 Zachariasz Dorożyński
- 02.06.15 20:58 Adam
- 02.06.15 21:03 dddddddd
- 02.06.15 21:11 PeJot
- 03.06.15 00:56 Adam
- 03.06.15 01:34 Zachariasz Dorożyński
- 03.06.15 09:32 J.F.
- 03.06.15 09:45 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- termostat do lodowki
- SEP 1 kV E
- Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=