  • Data: 2015-06-01 16:31:44
    Temat: Re: Większy akumulator do samochodu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości
    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości
    >Podobnie w Malaczach, OIDP, standardowo było tam 34 Ah, a ludkowie,
    >ze względu na zbliżone, o ile nie takie same rozmiary, dawali 45 Ah i
    >jakoś nie słyszałem, żeby się nie doładowywał, po prostu dłużej to
    >trwało.

    Przede wszystkim akumulator w samochodzie jest w zasadzie naladowany,
    rozladowuje sie troche przy rozruchu, a potem ma uzupelnic ladunek.
    I pojemnosc w zasadzie nic tu nie zmienia.
    W niektorych przypadkach bilans ladunku moze byc ujemny ... ale to tym
    bardziej wiekszy aku na dluzej starczy, moze sie trafi dluzsza trasa,
    to sie doladuje.

    I dopiero podczepienie jakiegos zestawu akumulatorow z okretu
    podwodnego mogloby spowodowac, ze ten malutki alternator nie starcza
    na uzupelnienie samowyladowania.

    >Kiedyś, mając prądnicę (Syrena 105L, wersja z prądnicą 300W), tak
    >naprawdę, jeśli tylko zadbałem o to, aby akumulator był naładowany i
    >sprawny, to nawet po nocy -20, rano odpalał prawie z dotyku. Ale
    >jeśli tylko się to zaniedbało, to pchanie niemal pewne. Inni memłali
    >i zdychali, a nasz w najgorszym razie do 3-5 sekund i chodził. A jak
    >był z domu przyniesiony, to odpalał awet poniżej sekundy. Ale, to
    >dwusuw, gdzie wał silnika dwoma palcami dało się ruszyć.

    Ba, jak mialem w dacii dobrze wyczuty gaznik, to silnik zapalal w pol
    sekundy nawet przy -20.
    Zazdrosc na parkingu budzilem.
    I wcale nie trzeba akumulatora na noc do domu zanosic - nie martwcie
    sie, producenci maja komory klimatyczne i start przy -30 czy -40
    testuja.

    Co ciekawe - aku byl stary i zuzyty, na smietnik trafil z pojemnoscia
    ~4Ah (slownie: cztery).
    Zapalal znakomicie ... ale swiatel nie wolno bylo zapomniec wylaczyc.

    J.