eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaWiększy akumulator do samochodu Re: Większy akumulator do samochodu
  • Data: 2015-06-01 17:47:44
    Temat: Re: Większy akumulator do samochodu
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:556c6cd1$0$2199$65785112@news.neostrada.pl...
    > Przede wszystkim akumulator w samochodzie jest w zasadzie naladowany,
    > rozladowuje sie troche przy rozruchu, a potem ma uzupelnic ladunek.
    > I pojemnosc w zasadzie nic tu nie zmienia.

    No, mniej-więcej.

    > I dopiero podczepienie jakiegos zestawu akumulatorow z okretu podwodnego
    > mogloby spowodowac, ze ten malutki alternator nie starcza na uzupelnienie
    > samowyladowania.

    I trudno orzec, jak wielki musiałby to być zestaw, żeby jego samowyładowanie
    było większe, niż możliwości prądnicy.

    >
    >>Kiedyś, mając prądnicę (Syrena 105L, wersja z prądnicą 300W), tak
    >>naprawdę, jeśli tylko zadbałem o to, aby akumulator był naładowany i
    >>sprawny, to nawet po nocy -20, rano odpalał prawie z dotyku. Ale jeśli
    >>tylko się to zaniedbało, to pchanie niemal pewne. Inni memłali i zdychali,
    >>a nasz w najgorszym razie do 3-5 sekund i chodził. A jak był z domu
    >>przyniesiony, to odpalał awet poniżej sekundy. Ale, to dwusuw, gdzie wał
    >>silnika dwoma palcami dało się ruszyć.
    >
    > Ba, jak mialem w dacii dobrze wyczuty gaznik, to silnik zapalal w pol
    > sekundy nawet przy -20.

    No, sam widzisz, wystarczy kilku spraw dopilnować i już jest git.

    > Zazdrosc na parkingu budzilem.

    Się wie :)

    > I wcale nie trzeba akumulatora na noc do domu zanosic - nie martwcie sie,
    > producenci maja komory klimatyczne i start przy -30 czy -40 testuja.

    Jedyne, czego trzeba było w sumie dopilnować, aby wypustoszony aku nie
    został na noc, albo, aby nic go w nocy nie opróżniło, bo wtedy bywało już
    nieciekawie. Ale, jak auto z prądnicą, to porządniejszy pych i już pyrczy :)
    Gorzej z alternatorem, w Ładzie, wypustoszony aku i nichuja nie odpalił,
    nawet z dobrym zaciągiem... A tak tylko w okolicach zera miał trudności z
    odpalaniem i w najgorszym razie wystarczyło mocniej pchnąć.

    >
    > Co ciekawe - aku byl stary i zuzyty, na smietnik trafil z pojemnoscia ~4Ah
    > (slownie: cztery).
    > Zapalal znakomicie ... ale swiatel nie wolno bylo zapomniec wylaczyc.

    Zimą to nawet przy pełnosprawnym aku groziło pchanie przy niewyłączonych
    światłach... Przypuśćmy, że żarówki, to była H4, policzę dla mniejszej mocy,
    60/55W. Powiedzmy, że bierze ona 4.5A, tak dla okrągłego rachunku. Wiec dwie
    razem 9A. Przypuśćmy, że aku ma 45Ah i jest pod korek naładowany w chwili
    opuszczania pojazdu, oraz zaniedbujemy fakt, że przy niskiej temperaturze
    realna pojemność znacznie maleje, że mimo tych -20 ma te 45Ah.
    9A światła, to 45/9 5 godzin świecenia. Więc rano już tylko pchanie, jeśli
    choć ułamek energii zostanie... i elektrolit nie zamarznie, gdzieś
    wynalazłem, że rozładowany aku zamarznie przy -18, a temperatura nad ranem
    to raczej jeszcze spadnie. Policzylem dla Twojego starego aku - jakieś 26.5
    minuty świecenia...
    Policzyłem tylko dla tych 2 żarówek, a one nie są jedyne przy odbiorze
    prądu.
    Więc w ogóle nie wolno zapomnieć o wyłączeniu świateł...

    --
    Spamerzy z telefonu: 814605413 222768000 616285002 845383900 224093185
    896510439 896126048
    (ten ostatni palant, to mnie o 7:47 rano w piątek obudził)
    (A ten przedostatni miał dla mnie "dobrą wiadomość", jehowita nawiedzony...)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: