  • Data: 2015-06-02 03:26:30
    Temat: Re: Większy akumulator do samochodu
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 2 czerwca 2015 02:10:17 UTC+2 użytkownik ACMM-033 napisał:
    > Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości

    > Ja bym raczej zamienił się w węch :)
    > W końcu wyrównanie pójdzie w grzanie.
    >
    > --
    > Spamerzy z telefonu: 814605413 222768000 616285002 845383900 224093185
    > 896510439 896126048
    > (ten ostatni palant, to mnie o 7:47 rano w piątek obudził)
    > (A ten przedostatni miał dla mnie "dobrą wiadomość", jehowita nawiedzony...)

    Jak ktoś weźmie do połączenia przewód 0,25 to może być ciekawie ale jak to będzie 2,5
    to z wyjątkiem tego że z jednego akumulatora ubędzie a w drugim przybędzie nic więcej
    się nie będzie działo. Niby prąd popłynie przez kilkanaście sekund duży ale
    rezystancja przewodu mała i wydzielana moc też będzie nieduża. Na powietrzu przez 2,5
    kwadrat można puścić z 50-70A. Z alternatora wychodzi czasami 70-100A przez 5 kwadrat
    i nic się nie dzieje. Kiedyś musiałem przedłużyć o jakieś dwa metry przewód do
    spawarki. Nie miałem nic innego jak przedłużacz 3x1,5. Połączyłem równolegle żyły i
    przy 120A nic się z przewodem nie działo. Ciepły się przewód zrobił ale nic się nie
    topiło ani nie świeciło. Widać że teoretyk jesteś, na dodatek marny. Bo dobry
    teoretyk przynajmniej by oszacował czego może się spodziewać.