  • Data: 2017-01-04 13:00:49
    Temat: Re: WiFi w domu [cross]
    Od: "jakson" <j...@e...org> szukaj wiadomości tego autora

    > Jak masz jedna sieć albo wiele sieci z tymi samymi ssid i hasłem to nadal
    > nie wiesz co gdzie sie łączy chyba że wejdziesz na AP i tam po mac adresie
    > sprawdzisz ze telefon babci łaczy sie do wifi w piwnicy...

    Kilka lat temu robilem wifi w domu znajomego (4 kondygnacje, w tym piwnica +
    strych).
    Specjalnie wybralem routery z jedna antena (n150, praca na pojedynczym
    kanale), ze wsparciem OpenWrt bo:
    - na ogol anteny w jedno-antenkowych routerach mialy wiekszy zysk
    energetyczny (imho lepsze 1x5dBi niz 2x3dBi)
    - z uwagi na wymagana separacje kanalow i tak zakladalem tryb jednokanalowy
    / jednoantenkowy
    - tak bylo taniej
    - drugi router mial chodzic jako AP - tak, mozna to osiagnac na oryginalnym
    firmware, ale chcialem wymusic tryb AP wprost (stad OpenWrt)

    Glowny router/AP (tp-link mr3220 v1) byl na 3 kondygnacji i ogarnial 3
    kondygnacje (2, 3, 4).
    Drugi router (jakis tani jednoantenkowy tp-link wspierajacy n150, dzialajacy
    w trybie AP) byl na 1 kondygnacji i ogarnial glownie ja.
    Drugim urzadzeniem byl router dzialajacy w trybie AP a nie AP, bo tak bylo
    znacznie taniej, o dziwo.

    Na obu OpenWrt, na obu ta sama siec wifi, na obu odpowiednio dobrane kanaly
    (z odpowiednia separacja) i moc (glowny mial chyba 75% mocy maksymalnej a
    drugi 50%).
    Wszystko od lata dziala znakomicie i pokrywa caly 4-kondygnacyjny domek.
    Moze mialem farta a moze jestem zajebisty - nie wiem.