  • 1. Data: 2017-01-01 23:53:51
    Temat: WiFi w domu [cross]
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Jak sprawić, aby WiFi było dostępne w domu z trzema kondygnacjami?
    Teraz mam router Neostrady LiveBox ten w kształcie książki i hub
    https://www.cnet.com/products/allied-telesis-at-mr82
    0tr-hub-8-ports-desktop-series/specs/
    Sieć kablowa jest na dwóch z trzech kondygnacji. Teraz Wifi jest
    osiągalne praktycznie na jednym poziomie i na piętrze powyżej, ale w
    miejscu nad routerem.

    Robert

  • 2. Data: 2017-01-02 08:02:54
    Temat: Re: WiFi w domu [cross]
    Od: "Andrzej A. Filip" <a...@o...eu>

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> pisze:
> [...]
    > Sieć kablowa jest na dwóch z trzech kondygnacji. Teraz Wifi jest
    > osiągalne praktycznie na jednym poziomie i na piętrze powyżej, ale w

    Czy router WiFi stoi na środkowej kondygnacji?

    Próbowałeś kombinować z ustawieniami anteny/anten?
    Standardowe ustawienia są na rozsyłanie sygnału w poziomie a tobie
    chodzi o rozsyłanie sygnału w pionie.

    Rozwiązania "inwestycyjnego" z repeaterami nie warto wdrażać bez
    sprawdzeniem możliwości bezinwestycyjnych.

    --
    Andrzej A. Filip

  • 3. Data: 2017-01-02 12:26:58
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 1 stycznia 2017 23:53:52 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
> [...]
    > Sieć kablowa jest na dwóch z trzech kondygnacji. Teraz Wifi jest
    > osiągalne praktycznie na jednym poziomie i na piętrze powyżej, ale w

    Tak jak radzi Robert. Pobaw sie antenkami lub obracaniem calego routerka.
    Dla wiekszości ludzi to tajemnica ale routerki maja zazwyczaj dwie antenki i one sie
    obracają.
    To jest po to aby poprawić odbiór w przypadku kiedy odbiornik i nadajnik nie są
    usadowione w tym samym kierunku i polaryzacja sie nie zgadza.

    Mozna to wykorzystać i oprzestawiać anteny tak aby kierowały wiązkę w pionie.
    Ale niestety feler jest taki że o ile pionowa antena dobrze propaguje sygnał na całym
    pietrze to juz niestety trudno jest zrobic tak aby propagowała sygnał w kształcie
    stożka w góre/dół.

    Jesli uda sie sie tak pogmyrać aby sygnał był tam gdzie ci potrzeba to moze ci
    wystarczy ale w praktyce licz sie z tym ze bedziesz potrzebował kolejnego routera na
    innym pietrze i mozliwe ze kolejnego na pietrze sąsiadującym z tym gdzie nie masz
    kabla.

    Do zabaw z tym szukaniem sobie uzyj takiego programiku:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ma
    nageengine.wifimonitor&hl=en

    Wrzucasz mu obrazek floorplanu pietra i łazisz po nim i pacasz w miejsce na
    floorplanie.
    Programik ci rysuje wizualizacje jaki zasieg ma Twoje wifi.

    Jesli masz stropy zbrojone to poszukaj wifi na 5GHz. Może będzie lepiej dzialac
    między pietrami bo sie sygnał miedzy siatka zbrojenia jakos lepiej przecisnie.

  • 4. Data: 2017-01-02 13:14:18
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-01-02 o 08:02, Andrzej A. Filip pisze:
    > Czy router WiFi stoi na środkowej kondygnacji?
    >
    > Próbowałeś kombinować z ustawieniami anteny/anten?
    > Standardowe ustawienia są na rozsyłanie sygnału w poziomie a tobie
    > chodzi o rozsyłanie sygnału w pionie.
    Stoi w najniższej kondygnacji. Doraźnie przeniosę go na środek.

    Robert

  • 5. Data: 2017-01-02 13:23:08
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-01-02 o 12:26, s...@g...com pisze:
    > Tak jak radzi Robert. Pobaw sie antenkami lub obracaniem calego routerka.
    Obracałem, ale do pełnego komfortu daleko.
    Na poziomie routera 50 dBm, piętro wyżej 70, i na następnym 90.

    A jak technicznie się rozwiązuje takie sytuacje, aby pokryć cały dom? No
    i jeszcze np. następne pomieszczenie odległe w poziomie o 20 m w których
    mam kabel od sieci.

    Robert

  • 6. Data: 2017-01-02 13:43:36
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    >
    > A jak technicznie się rozwiązuje takie sytuacje, aby pokryć cały dom? No
    > i jeszcze np. następne pomieszczenie odległe w poziomie o 20 m w których

    Robi się Access Pointy, do których doprowadza się skrętkę od switcha.
    Ewentualnie możesz robić mosty WiFi

    https://www.ubnt.com/unifi/unifi-ap-ac-lite/

    https://community.ubnt.com/t5/UniFi-Wireless/Help-Se
    lecting-Proper-UniFi-Home-Wireless-Network-With-Floo
    r/td-p/1652168

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2017-01-02 14:11:06
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-01-02 o 13:43, Irokez pisze:
    > Robi się Access Pointy
    Czyli takie coś i działa? Tylko od hub-a dodatkowy kabel.
    http://allegro.pl/wlan-n300-access-point-edimax-ew-7
    438apn-i6430206121.html
    Tylko ceny od stówki do kilku stówek.

    Robert

  • 8. Data: 2017-01-02 15:04:51
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Czyli takie coś i działa? Tylko od hub-a dodatkowy kabel.
    > http://allegro.pl/wlan-n300-access-point-edimax-ew-7
    438apn-i6430206121.html
    > Tylko ceny od stówki do kilku stówek.

    Nie kupuj wynalazków dla blondynek.

    Kup coś z odłączaną anteną, Kilka przykładów:

    Edimax 802.11b/g/n N300 p/n: BR-6428nS V4

    Netis Router DSL WIFI G/N150 + LAN x4 P/N: WF2411I-TN

    Asus RP-N12 Wireless-N300 P/N: RP-N12

    Zyxel WAP3205 v3 Wireless N300 P/N: WAP3205V3-EU0101F

    Draytek Vigor AP710 P/N: VigorAP710

    Jeśli sygnał zbyt słaby, można dać mocniejszą lub bardziej kierunkową
    (np. panelową, sektorową) antenę.

    Lepsze modele mają jeszcze dodatkowe możliwości, m.in:
    - kilka SSID
    - VLAN
    - ACL
    - zarządzanie pasmem

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2017-01-02 15:09:38
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 2 stycznia 2017 14:11:53 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski
    napisał:
    > Czyli takie coś i działa? Tylko od hub-a dodatkowy kabel.
    > http://allegro.pl/wlan-n300-access-point-edimax-ew-7
    438apn-i6430206121.html
    > Tylko ceny od stówki do kilku stówek.

    Dobrze kombinujesz.
    https://www.cnet.com/news/top-five-power-line-adapte
    rs-when-wi-fi-fails-you/

    Tak chyba jest najmniej problematycznie.
    Przy czym na kazdym pietrze ja bym zalozyl osobna siec z osobnym haslem.

    Są tez takie które pracuja w trybie gdzie można mieć te sama sieć z tym samym ssid w
    kazdym AP.
    Ale stycznosci nie mialem więc nie testowalem.

    Na pewno lepiej sie debuguje problemy jak widzisz do jakiej sieci ci sie
    telefon/laptop laczy...

  • 10. Data: 2017-01-02 15:46:19
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-01-02 o 15:09, s...@g...com pisze:
> [...]

    A po chorobę Ci ten starusienki HUB? Po koncentryku internet rozprowadzasz?
    Wywal tego HUB'a, chyba że masz internet nie szybszy niż 10Mbit (a może
    i mniej to coś puszcza). Postaw jakiś "normalny" switch.

    438apn-i6430206121.html

    > Dobrze kombinujesz.
    > https://www.cnet.com/news/top-five-power-line-adapte
    rs-when-wi-fi-fails-you/

    > Tak chyba jest najmniej problematycznie.

    Można tak powiedzieć, nie wiem jak z zasięgiem tych wynalazków w
    stosunku do "normalnego" AP z antenkami. No jest małe i cenowo jak
    "zwykły" router.

    > Przy czym na kazdym pietrze ja bym zalozyl osobna siec z osobnym haslem.

    A po co jak to Jego dom a nie hotel? Tylko problemy jak będzie chciał
    wydrukować coś na drukarce na parterze z 2-go piętra. Ustawia wszędzie
    to samo SSID, hasło i chodzi sobie po piętrach. Nawet zwykły router tak
    można ustawić. Podłączasz internet po LAN z routera (Neostrady tutaj),
    na routerze ustawiasz stałe IP z puli adresów routera Neostrady, WiFi
    ustawiasz SSID oraz hasło. Tyle. WAN nie konfigurujesz, wyłączasz DHCP.

    --
    Irokez