eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWażniejsza moc czy moment obrotowy?Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipa
    rtners.pl!not-for-mail
    From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Date: Fri, 02 Sep 2011 14:49:25 +0200
    Organization: GTS Energis
    Lines: 36
    Message-ID: <j3qjcl$p7p$1@news2.ipartners.pl>
    References: <j3lkjv$ub8$1@news.onet.pl> <j3nifk$b4r$1@news.onet.pl>
    <4e5f4eaa$0$2459$65785112@news.neostrada.pl> <j3nl1h$p88$1@news.onet.pl>
    <j3qdli$mfu$1@news2.ipartners.pl> <1...@p...pl>
    NNTP-Posting-Host: nanajuushi.ipartners.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.ipartners.pl 1314967765 25849 157.25.157.219 (2 Sep 2011 12:49:25 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: 2 Sep 2011 12:49:25 GMT
    In-Reply-To: <1...@p...pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
    Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.7
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2395485
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-09-02 14:00, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello Jakub,
    >
    > Friday, September 2, 2011, 1:11:45 PM, you wrote:
    >
    >>>>> to zależy czy ważna jest dla Ciebie prędkość max czy dynamika
    >>>>> przyspieszania autem? W skrócie - moment to przyspieszenie, moc to
    >>>>> prędkość max, którą możesz osiągnąć.
    >>>> Bzdura.
    >>> Bzdura - uzasadnij, czekam.
    >> Przyspieszenie jest wprost proporcjonalne do momentu na kołach, czyli... mocy.
    >
    > Oczywista oczywistość. Tylko co z chwilą, gdy prędkość równa się zero?
    > ;P

    Czepiasz się. Chwila ta jest miary zero, a więc nie wnosi nic do całki mocy po czasie
    :)

    >> Łatwo wykazać, że przy danej prędkości obrotowej kół obr_k, moment na kołach
    >> zależy wprost od mocy P którą generuje silnik: M_k = P/obr_k (bez strat itd).
    >
    > j.w.

    Ok. rozszyfrujmy "bez strat itd" - dla sytuacji gdy nie wystepuja poślizgi,
    i nie licząc strat w przeniesieniu napędu. Jasne jest że moment ruszania nie spełnia
    tych założeń. Przy ruszaniu (w momencie gdy obroty koła = 0) tak naprawdę cała moc
    jest tracona na sprzęgle albo na poślizg koła.

    > Dokładnie tak. Tylko czasem jest kłopot z tymi odpowiednimi
    > przełożeniami. Jak silnik ma bardzo wąski odcinek szczytowej mocy, to

    To są szczegóły techniczne :)

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: