eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWażniejsza moc czy moment obrotowy?Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
  • Data: 2011-09-02 23:03:34
    Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2011-09-01 19:07, to wrote:
    > begin J.F
    >
    >> W teorii nadal daje, bo te moce czy momenty maksymalne to moga byc
    >> waskie piki, i jak RoMan pisze - wiecej czasu stracisz na zmienianiu
    >> biegow.
    >
    > Mówimy o normalnych silnikach spalinowych, a nie jakichś wydumanych czy
    > popsutych. Nawet silnik z big-turbo ma wysoki moment obrotowy w dość
    > szerokim zakresie (np. 4000-6500 rpm), a -- jeśli mowa o osiągach --
    > turbo dziura na niskich obrotach nie ma żadnego znaczenia, bo i tak się
    > ich nie używa.

    Zobacz sobie np na wykres Mitsu Evo FQ400. Następnie policz jak się
    zmienią obroty silnika po idealnej zmianie biegu przy prawie odcięciu
    (np z 1 na 2). Następnie policz co się stanie jak choć raz zmienisz ciut
    za szybko... chyba sobie nie zdajesz z tego sprawy.

    > Zresztą na zmianie biegów traci się więcej zazwyczaj w
    > turbo dieslach, które wysoki moment mają właśnie dość nisko i w wąskim
    > zakresie, choć jego wartość maksymalna jest często bardzo duża (400-500
    > Nm czy nawet więcej).

    Dawno chyba nie widziałeś wykresu mocy dobrego silnika diesla. Np.
    wspomnianego już tutaj np. tego z 335d lub innych...

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: