eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWażniejsza moc czy moment obrotowy?Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
  • Data: 2011-09-02 15:26:09
    Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Hello Marcin,

    Friday, September 2, 2011, 3:07:26 PM, you wrote:

    >>>>> Jak wyżej :-) Ogniwa paliwowe...
    >>>> Jasne. Są tak powszechnie dostępne i niemal za darmo. Do tego na
    >>>> każdej stacji zatankujesz wodór a jego cena jest konkurencyjna w
    >>>> stosunku do benzyny.
    >>> Wiadomo, że istnieją pewne "problemy" z infrastruktura... ale cenowo nie
    >>> sądze aby wiele odbiegały od kosztu akumulatorów.
    >>
    >> Nie byłbym tego taki pewny. Produkcja wodoru, jego sprężenie i
    >> przechowywanie nie są tanie.
    > Nie musi być wodór. Technologia się rozwija...

    W laboratoriach jedynie.

    [...]

    >>>> I w razie wypadku nie martwisz się wcale tymi kilkudziesięcioma
    >>>> kilogramami wodoru pod ciśnieniem 200 barów pod samochodem - przecież
    >>>> zbiorniki ciśnieniowe są absolutnie bezpieczne.
    >>> A butle 85l z cieklym LPG gdzie masz ? :-)
    >> Nie mam. A gdyby miał, to jest to zaledwie kilkanaście barów w
    >> najgorszym przypadku. Nie ta ilość energii potencjalnej.
    > Zbiornik może być komórkowy, trudniej ulegający zniszczeniu.. pomysłów
    > jest wiele:
    > http://www.heliocentris.com/en/clean-energy/products
    /hydrogen-storage-systems.html

    Jasne. Tylko dlaczego tyle kosztują?

    >>> Taki zbiornik można uczynić wystarczająco bezpiecznym na wiele
    >>> sposobów..
    >> Jasssne. Robimy to od dziesięcioleci. A mimo to nadal są wypadki z
    >> wybuchającymi zbbiornikami ciśnieniowymi.
    > Jak wyzej.

    Jak wyżej.

    >>>> Niestety, ogniwa paliwowe na metanol są nadal w fazie laboratoryjnej
    >>>> :(
    >>> Chyba już nie. "Units are currently available with power outputs between
    >>> 25 watts and 5 kilowatts with durations up to 100 hours between
    > refuelings."
    >> Za cenę? I dlaczego trzeba je napełniać u producenta? 5 kW to może Ci
    >> wystarczy do skuterka - o ile wielkość pozwoli.
    > A kto powiedział, że możesz zastosować tylko jedno ? Przecież oczywistem
    > jest ze się je łączy.

    O ile Ci miejsca na to w samochodzie wystarczy. I podłoga utrzyma.

    > Proszę, 16kw z jednego modułu
    > http://www.heliocentris.com/en/clean-energy/products
    /fuel-cell-modules/hypm/overview.html

    To nadal za mało. 92 kG i 16kW jedynie.

    >> Wiesz ile lat temu obiecywano metanolowe ogniwo paliwowe do telefonow
    >> Nokia? Zrobiono je w końcu ale "zapomniano" o możliwości samodzielnego
    >> napełniania.
    > Nie sledzę tematu.. ale toshiba coś wypuścila w 2009...
    > http://www.pcworld.com/article/174113/toshiba_launch
    es_methanol_fuel_cell_charger.html

    A widziałeś kiedykolwiet to w sklepie?

    [...]

    >>>>> zauważyłeś tkwi w zasadzie jedtynie w źródle energii...
    >>>> Akumulatory w Tesli ważą pół tony a odnalezienie uszkodzonego jednego
    >>>> z tysięcy ogniwek 18650 graniczy z cudem. To oczywiście przykład
    >>>> typowo amerykańskiego debilizmu tfu!rczego (nie poprawiać).
    >>> Ja nie zaimplementowali rozwiązania z prostym systemem pomiaru to tak
    >>> mają...
    >> Jaki możesz zrobić prosty system pomiaru przy ponad 6000 ogniw? Tu
    >> sama skala rozwala.
    > Skala ? Jaka skala ? Marne 6000 ogniw ?

    Marne 6000 drutów...

    > Słyszałeś o multipleksowaniu ? Wystarczy proste adresowanie banków
    > akumulatorów a wewnątrz konkretnego akumulatora. Kilka scalaków, nieco
    > tranzystorków, trochę drutu i masz pomiar pojedynczego ogniwa.

    Kilometry drutów i pomiar różnicowy przy bardzo dużej rozpiętości
    potencjałów w stosunku do masy. To nie jest proste w multipleksowaniu.

    > Jakoś obraz na monitorze LCD wyświetlać się da (3 subpixele * 1920*1080
    > = 207519360), a komunikacja odbywa sie może 20-toma drutami

    Nieporównywalne - nie masz różnic potencjałów rzędu 120V. Poza tym -
    to z samej zasady jest martyca zintegrowana na jednym podłoży a nie
    6000 drutów do lutowania. Czym innym jest sterowanie logiczne a czym
    innym pomiar wartości analogowej na pływającym potencjale 6000 ogniw.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: