eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWażniejsza moc czy moment obrotowy?Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
  • Data: 2011-09-02 15:07:26
    Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <y...@n...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2011-09-02 14:42, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello Marcin,
    >
    > Friday, September 2, 2011, 2:17:48 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    >>>> Jak wyżej :-) Ogniwa paliwowe...
    >>> Jasne. Są tak powszechnie dostępne i niemal za darmo. Do tego na
    >>> każdej stacji zatankujesz wodór a jego cena jest konkurencyjna w
    >>> stosunku do benzyny.
    >> Wiadomo, że istnieją pewne "problemy" z infrastruktura... ale cenowo nie
    >> sądze aby wiele odbiegały od kosztu akumulatorów.
    >
    > Nie byłbym tego taki pewny. Produkcja wodoru, jego sprężenie i
    > przechowywanie nie są tanie.

    Nie musi być wodór. Technologia się rozwija...

    Info z 2006
    "Now scientists at the University of Bath have invented a material which
    stores and releases hydrogen at room temperature, at the flick of a
    switch, and promises to help make hydrogen power a viable clean
    technology for the future.

    Although its fuel to weight ratio is insufficient to make an entire
    hydrogen tank from it, the material could be used in combination with
    metal hydride sources to store and release energy instantaneously whilst
    the main tank reaches sufficient temperature, 300°C, to work.

    They hope to have the fully-working prototype ready within two to three
    years.

    The problem of how to store hydrogen has been a major bottleneck in the
    development of the hydrogen power technology," said Dr Andrew Weller
    from the Department of Chemistry at the University of Bath (UK)."

    Z innego miejsca:

    Technology Demonstration

    The first demonstration of the technology (using lithium hydride slurry)
    confirmed the ability to produce a very reliable, controllable and
    dependable flow of hydrogen. The test included fueling a Ford Ranger
    truck. The truck had a normal internal combustion engine modified to
    operate on hydrogen. [view demonstration (1.3MB mpeg)]. (Note: the noise
    in the background is a shop compressor not associated with the
    demonstration.)

    Co innego jest odpowiedzialne za to, że jeszcze nie ma tego typu samochodów

    >>> I w razie wypadku nie martwisz się wcale tymi kilkudziesięcioma
    >>> kilogramami wodoru pod ciśnieniem 200 barów pod samochodem - przecież
    >>> zbiorniki ciśnieniowe są absolutnie bezpieczne.
    >> A butle 85l z cieklym LPG gdzie masz ? :-)
    >
    > Nie mam. A gdyby miał, to jest to zaledwie kilkanaście barów w
    > najgorszym przypadku. Nie ta ilość energii potencjalnej.

    Zbiornik może być komórkowy, trudniej ulegający zniszczeniu.. pomysłów
    jest wiele:
    http://www.heliocentris.com/en/clean-energy/products
    /hydrogen-storage-systems.html

    >> Taki zbiornik można uczynić wystarczająco bezpiecznym na wiele
    >> sposobów..
    >
    > Jasssne. Robimy to od dziesięcioleci. A mimo to nadal są wypadki z
    > wybuchającymi zbbiornikami ciśnieniowymi.

    Jak wyzej.

    >>> Niestety, ogniwa paliwowe na metanol są nadal w fazie laboratoryjnej
    >>> :(
    >> Chyba już nie. "Units are currently available with power outputs between
    >> 25 watts and 5 kilowatts with durations up to 100 hours between
    refuelings."
    >
    > Za cenę? I dlaczego trzeba je napełniać u producenta? 5 kW to może Ci
    > wystarczy do skuterka - o ile wielkość pozwoli.

    A kto powiedział, że możesz zastosować tylko jedno ? Przecież oczywistem
    jest ze się je łączy.

    Proszę, 16kw z jednego modułu
    http://www.heliocentris.com/en/clean-energy/products
    /fuel-cell-modules/hypm/overview.html

    > Wiesz ile lat temu obiecywano metanolowe ogniwo paliwowe do telefonow
    > Nokia? Zrobiono je w końcu ale "zapomniano" o możliwości samodzielnego
    > napełniania.

    Nie sledzę tematu.. ale toshiba coś wypuścila w 2009...
    http://www.pcworld.com/article/174113/toshiba_launch
    es_methanol_fuel_cell_charger.html

    >>>>> >> I odbijam piłeczkę - bolid F1.
    >>>>>> Słabo odbiłeś :-) Jesteś w stanie sam go choćby tylko uruchomić
    ? :-)
    >>>>>> Mam pewne wątpliwości ;-)
    >>>>> Jest równie mało użyteczny jak elektryczny Ariel. Mój reumatyzm nie
    >>>>> zniesie ani jednego ani drugiego.
    >>>> To co w arielu można spokojnie wsadzić do małego mieszczucha. ~160km
    >>>> wystarczy a ładuję się ponoć około 1-1.5h. Tak naprawdę, to
    problem jak
    >>>> zauważyłeś tkwi w zasadzie jedtynie w źródle energii...
    >>> Akumulatory w Tesli ważą pół tony a odnalezienie uszkodzonego jednego
    >>> z tysięcy ogniwek 18650 graniczy z cudem. To oczywiście przykład
    >>> typowo amerykańskiego debilizmu tfu!rczego (nie poprawiać).
    >> Ja nie zaimplementowali rozwiązania z prostym systemem pomiaru to tak
    >> mają...
    >
    > Jaki możesz zrobić prosty system pomiaru przy ponad 6000 ogniw? Tu
    > sama skala rozwala.

    Skala ? Jaka skala ? Marne 6000 ogniw ?

    Słyszałeś o multipleksowaniu ? Wystarczy proste adresowanie banków
    akumulatorów a wewnątrz konkretnego akumulatora. Kilka scalaków, nieco
    tranzystorków, trochę drutu i masz pomiar pojedynczego ogniwa.

    Jakoś obraz na monitorze LCD wyświetlać się da (3 subpixele * 1920*1080
    = 207519360), a komunikacja odbywa sie może 20-toma drutami

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: